
Nästa sommar lanserar Icelandair en ny direktlinje mellan Göteborg och Reykjavik. Flygningarna, som startar 19 juni och pågår fram till 31 augusti, kommer att avgå två gånger i veckan. Christian Häggström, Icelandairs säljchef i Sverige, lyfter fram det ökade intresset för festivaler, sportevenemang och besök till familj och vänner under sommaren.
– Vi ser Göteborg och dess storstadsområde som en marknad med stor potential, säger han till GP.
Landvetter flygplats har sedan tidigare omkring 70 direktlinjer till olika resmål.
Nästa sommar lanserar Icelandair en ny direktlinje mellan Göteborg och Reykjavik. Flygningarna, som startar 19 juni och pågår fram till 31 augusti, kommer att avgå två gånger i veckan. Christian Häggström, Icelandairs säljchef i Sverige, lyfter fram det ökade intresset för festivaler, sportevenemang och besök till familj och vänner under sommaren.
– Vi ser Göteborg och dess storstadsområde som en marknad med stor potential, säger han till GP.
Landvetter flygplats har sedan tidigare omkring 70 direktlinjer till olika resmål.

På den stora bryggan framför Skuespilhuset breder Luftkastellet ut sig med loungeytor, pizzaslices och sommardrinkar. Här sitter man i solstolar och tittar på båttrafiken som glider förbi. Några äter, andra jobbar i skuggan med laptopen – men nästan alla dröjer sig kvar när kvällssolen färgar Operahuset guld. Det är informellt, havsnära och mitt i stan utan att kännas centralt.

På den stora bryggan framför Skuespilhuset breder Luftkastellet ut sig med loungeytor, pizzaslices och sommardrinkar. Här sitter man i solstolar och tittar på båttrafiken som glider förbi. Några äter, andra jobbar i skuggan med laptopen – men nästan alla dröjer sig kvar när kvällssolen färgar Operahuset guld. Det är informellt, havsnära och mitt i stan utan att kännas centralt.

På den stora bryggan framför Skuespilhuset breder Luftkastellet ut sig med loungeytor, pizzaslices och sommardrinkar. Här sitter man i solstolar och tittar på båttrafiken som glider förbi. Några äter, andra jobbar i skuggan med laptopen – men nästan alla dröjer sig kvar när kvällssolen färgar Operahuset guld. Det är informellt, havsnära och mitt i stan utan att kännas centralt.

The Hemingway Cooler Bench från Business & Pleasure är både en kylväska och en bänk. Kylfacket rymmer 52 liter is och drycker och trälocket med dyna erbjuder en stabil sittplats på stranden. Designen och färgerna är inspirerade av 50-talets europeiska motorbåtar. Här i antikvit, men finns även som ”boathouse navy”. Båda med detaljer i mässingslook. Ska kunna hålla drycker kalla i upp till 4 dagar.

The Hemingway Cooler Bench från Business & Pleasure är både en kylväska och en bänk. Kylfacket rymmer 52 liter is och drycker och trälocket med dyna erbjuder en stabil sittplats på stranden. Designen och färgerna är inspirerade av 50-talets europeiska motorbåtar. Här i antikvit, men finns även som ”boathouse navy”. Båda med detaljer i mässingslook. Ska kunna hålla drycker kalla i upp till 4 dagar.

The Hemingway Cooler Bench från Business & Pleasure är både en kylväska och en bänk. Kylfacket rymmer 52 liter is och drycker och trälocket med dyna erbjuder en stabil sittplats på stranden. Designen och färgerna är inspirerade av 50-talets europeiska motorbåtar. Här i antikvit, men finns även som ”boathouse navy”. Båda med detaljer i mässingslook. Ska kunna hålla drycker kalla i upp till 4 dagar.

Flygjätten SAS flyttar allt mer av sin verksamhet till Köpenhamn, och bolagets vd Anko van der Werff är tydlig med varför. – Vi vill göra Köpenhamn till den självklara flyghubben för norra Europa, säger han till Dagens Industri. Med 22 nya rutter från Kastrup i sommar, jämfört med tre från Arlanda, stärks Danmarks position som Skandinaviens flygcentrum. Enligt SAS handlar det om effektivitet, geografi och att det finns en mer utbredd ”flygskam” bland svenskar.

Flygjätten SAS flyttar allt mer av sin verksamhet till Köpenhamn, och bolagets vd Anko van der Werff är tydlig med varför. – Vi vill göra Köpenhamn till den självklara flyghubben för norra Europa, säger han till Dagens Industri. Med 22 nya rutter från Kastrup i sommar, jämfört med tre från Arlanda, stärks Danmarks position som Skandinaviens flygcentrum. Enligt SAS handlar det om effektivitet, geografi och att det finns en mer utbredd ”flygskam” bland svenskar.

Flygjätten SAS flyttar allt mer av sin verksamhet till Köpenhamn, och bolagets vd Anko van der Werff är tydlig med varför. – Vi vill göra Köpenhamn till den självklara flyghubben för norra Europa, säger han till Dagens Industri. Med 22 nya rutter från Kastrup i sommar, jämfört med tre från Arlanda, stärks Danmarks position som Skandinaviens flygcentrum. Enligt SAS handlar det om effektivitet, geografi och att det finns en mer utbredd ”flygskam” bland svenskar.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö