
Butikskedjan Intimissimi satsar på bland annat underkläder, pyjamasar och badkläder och har fått draghjälp av ambassadören Bianca Ingrosso.
– Vi är stolta över att öppna en Intimissimi flagship store i Femmans mest prestigefyllda läge, konstaterar Manuel Scarfone, country manager Sverige för Calzedonia.
Den nya butiken ersätter den befintliga och blir nästan dubbelt så stor. Den får ett mycket centralt läge vid köpcentrumets huvudentré i gatuplan.
Den italienska koncernen Calzedonia har stora planer för etableringar i landet. Fram till 2025 planerar man 50 nya butiker.
Butikskedjan Intimissimi satsar på bland annat underkläder, pyjamasar och badkläder och har fått draghjälp av ambassadören Bianca Ingrosso.
– Vi är stolta över att öppna en Intimissimi flagship store i Femmans mest prestigefyllda läge, konstaterar Manuel Scarfone, country manager Sverige för Calzedonia.
Den nya butiken ersätter den befintliga och blir nästan dubbelt så stor. Den får ett mycket centralt läge vid köpcentrumets huvudentré i gatuplan.
Den italienska koncernen Calzedonia har stora planer för etableringar i landet. Fram till 2025 planerar man 50 nya butiker.

Paris-baserade Lina Ghotmeh Architecture (LGA) har vunnit uppdraget att redesigna museets västra flygel. De 15 650 kvm som berörs innefattar en tredjedel av museets galleriyta. Ghotmeh beskriver sin design approach som ”arkeologisk”, vilket är extra passande för museet som hyllar och bevarar två miljoner år av mänskligheten.

Paris-baserade Lina Ghotmeh Architecture (LGA) har vunnit uppdraget att redesigna museets västra flygel. De 15 650 kvm som berörs innefattar en tredjedel av museets galleriyta. Ghotmeh beskriver sin design approach som ”arkeologisk”, vilket är extra passande för museet som hyllar och bevarar två miljoner år av mänskligheten.

Paris-baserade Lina Ghotmeh Architecture (LGA) har vunnit uppdraget att redesigna museets västra flygel. De 15 650 kvm som berörs innefattar en tredjedel av museets galleriyta. Ghotmeh beskriver sin design approach som ”arkeologisk”, vilket är extra passande för museet som hyllar och bevarar två miljoner år av mänskligheten.

Engelska Doghouse Distillery har släppt Debt Collector whisky, en produkt som följer alla traditioner för att framställa bourbon, fast destillerad i deras industrilokal i Battersea. Produkten innehåller 75% majs och har lagrats på kolade ekfat i 7 år. Grundaren Braden Saunders menar att en fördel med att tillverka en whisky i bourbonstil är att många cocktailrecept använder bourbon, hellre än singel malt whisky. Och på så sätt blir produkten mer inkluderande. Smak beskrivs som karamellkola och vanilj likt traditionella bourbons.

Engelska Doghouse Distillery har släppt Debt Collector whisky, en produkt som följer alla traditioner för att framställa bourbon, fast destillerad i deras industrilokal i Battersea. Produkten innehåller 75% majs och har lagrats på kolade ekfat i 7 år. Grundaren Braden Saunders menar att en fördel med att tillverka en whisky i bourbonstil är att många cocktailrecept använder bourbon, hellre än singel malt whisky. Och på så sätt blir produkten mer inkluderande. Smak beskrivs som karamellkola och vanilj likt traditionella bourbons.

Engelska Doghouse Distillery har släppt Debt Collector whisky, en produkt som följer alla traditioner för att framställa bourbon, fast destillerad i deras industrilokal i Battersea. Produkten innehåller 75% majs och har lagrats på kolade ekfat i 7 år. Grundaren Braden Saunders menar att en fördel med att tillverka en whisky i bourbonstil är att många cocktailrecept använder bourbon, hellre än singel malt whisky. Och på så sätt blir produkten mer inkluderande. Smak beskrivs som karamellkola och vanilj likt traditionella bourbons.

Ingen annan dryck har på så kort tid förändrats lika mycket som gin. Det som var en ganska enkel industrisprit till för drygt tio år sedan lockar i dag konnässörer till provningsglasen över hela världen. Förr var gin mest ett nödvändigt ont till kvälls-GT:n, men har nu blivit en symfoni av smaker – och Sverige har täten.

Ingen annan dryck har på så kort tid förändrats lika mycket som gin. Det som var en ganska enkel industrisprit till för drygt tio år sedan lockar i dag konnässörer till provningsglasen över hela världen. Förr var gin mest ett nödvändigt ont till kvälls-GT:n, men har nu blivit en symfoni av smaker – och Sverige har täten.

Ingen annan dryck har på så kort tid förändrats lika mycket som gin. Det som var en ganska enkel industrisprit till för drygt tio år sedan lockar i dag konnässörer till provningsglasen över hela världen. Förr var gin mest ett nödvändigt ont till kvälls-GT:n, men har nu blivit en symfoni av smaker – och Sverige har täten.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö