Butikskedjan Intimissimi satsar på bland annat underkläder, pyjamasar och badkläder och har fått draghjälp av ambassadören Bianca Ingrosso.
– Vi är stolta över att öppna en Intimissimi flagship store i Femmans mest prestigefyllda läge, konstaterar Manuel Scarfone, country manager Sverige för Calzedonia.
Den nya butiken ersätter den befintliga och blir nästan dubbelt så stor. Den får ett mycket centralt läge vid köpcentrumets huvudentré i gatuplan.
Den italienska koncernen Calzedonia har stora planer för etableringar i landet. Fram till 2025 planerar man 50 nya butiker.
Butikskedjan Intimissimi satsar på bland annat underkläder, pyjamasar och badkläder och har fått draghjälp av ambassadören Bianca Ingrosso.
– Vi är stolta över att öppna en Intimissimi flagship store i Femmans mest prestigefyllda läge, konstaterar Manuel Scarfone, country manager Sverige för Calzedonia.
Den nya butiken ersätter den befintliga och blir nästan dubbelt så stor. Den får ett mycket centralt läge vid köpcentrumets huvudentré i gatuplan.
Den italienska koncernen Calzedonia har stora planer för etableringar i landet. Fram till 2025 planerar man 50 nya butiker.
En scen, några ölkranar och foodtrucks med tacos eller koreansk fried chicken – mer behövs inte. Byhaven är Pumpehusets sommarträdgård, öppen för konserter, dans, öl och häng. Det mesta serveras i plastglas, oftast lokalt – Mikkeller, To Øl eller Tuborg RÅ. Här är det levande, men aldrig rörigt. En torsdagkväll i juni med liveband och mate mate i handen är svårslagen.
En scen, några ölkranar och foodtrucks med tacos eller koreansk fried chicken – mer behövs inte. Byhaven är Pumpehusets sommarträdgård, öppen för konserter, dans, öl och häng. Det mesta serveras i plastglas, oftast lokalt – Mikkeller, To Øl eller Tuborg RÅ. Här är det levande, men aldrig rörigt. En torsdagkväll i juni med liveband och mate mate i handen är svårslagen.
En scen, några ölkranar och foodtrucks med tacos eller koreansk fried chicken – mer behövs inte. Byhaven är Pumpehusets sommarträdgård, öppen för konserter, dans, öl och häng. Det mesta serveras i plastglas, oftast lokalt – Mikkeller, To Øl eller Tuborg RÅ. Här är det levande, men aldrig rörigt. En torsdagkväll i juni med liveband och mate mate i handen är svårslagen.
Bakom Vesterbros industribyggnader öppnar sig en oväntad trädgårdsvärld. BaneGaarden består av gamla godsmagasin i trä, nu fyllda med ekologisk mat, vinbarer och popup-restauranger. I växthuset serveras middag under slingrande vinrankor, i gårdsplanen hålls konserter. Här dricker man naturvin i plastglas och äter flatbread direkt från stenugnen. Känslan är festival, men tempot är lågt.
Bakom Vesterbros industribyggnader öppnar sig en oväntad trädgårdsvärld. BaneGaarden består av gamla godsmagasin i trä, nu fyllda med ekologisk mat, vinbarer och popup-restauranger. I växthuset serveras middag under slingrande vinrankor, i gårdsplanen hålls konserter. Här dricker man naturvin i plastglas och äter flatbread direkt från stenugnen. Känslan är festival, men tempot är lågt.
Bakom Vesterbros industribyggnader öppnar sig en oväntad trädgårdsvärld. BaneGaarden består av gamla godsmagasin i trä, nu fyllda med ekologisk mat, vinbarer och popup-restauranger. I växthuset serveras middag under slingrande vinrankor, i gårdsplanen hålls konserter. Här dricker man naturvin i plastglas och äter flatbread direkt från stenugnen. Känslan är festival, men tempot är lågt.
Rekordförsäljningen av svensk färskpotatis noterades den 13 maj 2024, då den första frilandsodlade skörden såldes för 2 500 kronor per kilo. Potatisen (av sorten Swift) skördades i Mäsinge på Bjärehalvön av odlarna Camilla och Arnold Ebbesson.
Rekordförsäljningen av svensk färskpotatis noterades den 13 maj 2024, då den första frilandsodlade skörden såldes för 2 500 kronor per kilo. Potatisen (av sorten Swift) skördades i Mäsinge på Bjärehalvön av odlarna Camilla och Arnold Ebbesson.
Rekordförsäljningen av svensk färskpotatis noterades den 13 maj 2024, då den första frilandsodlade skörden såldes för 2 500 kronor per kilo. Potatisen (av sorten Swift) skördades i Mäsinge på Bjärehalvön av odlarna Camilla och Arnold Ebbesson.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö