
Old Tom Indoor Golf öppnar den 23 september på Kompanigatan 29 i Vellinge, och riktar sig till ung som gammal, nybörjare som erfaren, där det gemensamma intresset är att kunna golfa året runt. Det äkta paret Mats och Annica Molander ligger bakom verksamheten.
– Alla som vill kan enkelt komma och träna eller spela golf hela året under perfekta förutsättningar, och utan att slå bort någon boll! Det finns ingen liknande anläggning i Vellinge kommun och vi har nu hittat en perfekt lokal, så med tanke på det mycket stora golfintresset i och kring kommunen bestämde vi oss för att vi kör, säger Annica Molander.
Det nya stället erbjuder sex stycken golfsimulatorer där en radar mäter golfsvingen och utövaren ser var bollen hamnar.
– Det finns möjlighet att spela upp till fyra personer samtidigt per bana, och det finns en skön soffa samt ett bord i varje bås där de som inte spelar kan sitta och vänta och umgås under tiden. Samtidigt som du tränar på dina slag och spelar på flera av världens främsta banor blir det även en social upplevelse, säger Annica Molander.
Old Tom Indoor Golf öppnar den 23 september på Kompanigatan 29 i Vellinge, och riktar sig till ung som gammal, nybörjare som erfaren, där det gemensamma intresset är att kunna golfa året runt. Det äkta paret Mats och Annica Molander ligger bakom verksamheten.
– Alla som vill kan enkelt komma och träna eller spela golf hela året under perfekta förutsättningar, och utan att slå bort någon boll! Det finns ingen liknande anläggning i Vellinge kommun och vi har nu hittat en perfekt lokal, så med tanke på det mycket stora golfintresset i och kring kommunen bestämde vi oss för att vi kör, säger Annica Molander.
Det nya stället erbjuder sex stycken golfsimulatorer där en radar mäter golfsvingen och utövaren ser var bollen hamnar.
– Det finns möjlighet att spela upp till fyra personer samtidigt per bana, och det finns en skön soffa samt ett bord i varje bås där de som inte spelar kan sitta och vänta och umgås under tiden. Samtidigt som du tränar på dina slag och spelar på flera av världens främsta banor blir det även en social upplevelse, säger Annica Molander.

Enligt ett förslag till nytt planprogram ska Hyllie växa västerut. Förslaget gäller ett cirka 25 hektar stort område mellan Lorensborgsgatan, Emporia, tågspåren och Inre Ringvägen. Här ska det enligt förslaget byggas en grundskola, mobilitetshus, två förskolor och totalt 1 400 nya bostäder. I den sydöstra delen föreslås kontorshus närmast tågspåren. Tanken är att området i stora delar ska vara bilfritt. Nästa steg i planprocessen är granskning.

Enligt ett förslag till nytt planprogram ska Hyllie växa västerut. Förslaget gäller ett cirka 25 hektar stort område mellan Lorensborgsgatan, Emporia, tågspåren och Inre Ringvägen. Här ska det enligt förslaget byggas en grundskola, mobilitetshus, två förskolor och totalt 1 400 nya bostäder. I den sydöstra delen föreslås kontorshus närmast tågspåren. Tanken är att området i stora delar ska vara bilfritt. Nästa steg i planprocessen är granskning.

Enligt ett förslag till nytt planprogram ska Hyllie växa västerut. Förslaget gäller ett cirka 25 hektar stort område mellan Lorensborgsgatan, Emporia, tågspåren och Inre Ringvägen. Här ska det enligt förslaget byggas en grundskola, mobilitetshus, två förskolor och totalt 1 400 nya bostäder. I den sydöstra delen föreslås kontorshus närmast tågspåren. Tanken är att området i stora delar ska vara bilfritt. Nästa steg i planprocessen är granskning.

NCC har vunnit ett uppdrag från Svenska kraftnät värt runt 7,5 miljarder kronor. Bolaget ska bygga över 45 mil nya kraftledningar i Västra Götaland, en satsning som är viktig för regionens elektrifiering och växande industri. Arbetet väntas pågå i tio år och startar direkt med planering. – Genom att arbeta i strategisk partnering med Svenska kraftnät uppnår vi stordriftsfördelar och viktig kunskapsöverföring, säger Kenneth Nilsson, affärsområdeschef för NCC Infrastructure.

NCC har vunnit ett uppdrag från Svenska kraftnät värt runt 7,5 miljarder kronor. Bolaget ska bygga över 45 mil nya kraftledningar i Västra Götaland, en satsning som är viktig för regionens elektrifiering och växande industri. Arbetet väntas pågå i tio år och startar direkt med planering. – Genom att arbeta i strategisk partnering med Svenska kraftnät uppnår vi stordriftsfördelar och viktig kunskapsöverföring, säger Kenneth Nilsson, affärsområdeschef för NCC Infrastructure.

NCC har vunnit ett uppdrag från Svenska kraftnät värt runt 7,5 miljarder kronor. Bolaget ska bygga över 45 mil nya kraftledningar i Västra Götaland, en satsning som är viktig för regionens elektrifiering och växande industri. Arbetet väntas pågå i tio år och startar direkt med planering. – Genom att arbeta i strategisk partnering med Svenska kraftnät uppnår vi stordriftsfördelar och viktig kunskapsöverföring, säger Kenneth Nilsson, affärsområdeschef för NCC Infrastructure.

Malmöbor kan snart resa sovande till Alperna. Schweiziska förbundsförsamlingen har avsatt motsvarande 560 miljoner kronor för en ny nattågsförbindelse mellan Malmö och Basel eller Zürich, planerad att starta i april 2026. Tågen kommer troligen att köras tre gånger i veckan av statliga SBB tillsammans med tyska RDC och finansieras genom Schweiz flygskatt. Projektet ingår i landets klimatlagstiftning och är tänkt att pågå fram till 2030. Beslutet om satsningen väntas tas i december, rapporterar sajten Järnvägar.nu.

Malmöbor kan snart resa sovande till Alperna. Schweiziska förbundsförsamlingen har avsatt motsvarande 560 miljoner kronor för en ny nattågsförbindelse mellan Malmö och Basel eller Zürich, planerad att starta i april 2026. Tågen kommer troligen att köras tre gånger i veckan av statliga SBB tillsammans med tyska RDC och finansieras genom Schweiz flygskatt. Projektet ingår i landets klimatlagstiftning och är tänkt att pågå fram till 2030. Beslutet om satsningen väntas tas i december, rapporterar sajten Järnvägar.nu.

Malmöbor kan snart resa sovande till Alperna. Schweiziska förbundsförsamlingen har avsatt motsvarande 560 miljoner kronor för en ny nattågsförbindelse mellan Malmö och Basel eller Zürich, planerad att starta i april 2026. Tågen kommer troligen att köras tre gånger i veckan av statliga SBB tillsammans med tyska RDC och finansieras genom Schweiz flygskatt. Projektet ingår i landets klimatlagstiftning och är tänkt att pågå fram till 2030. Beslutet om satsningen väntas tas i december, rapporterar sajten Järnvägar.nu.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö