
Om Ineos Grenadier är lik en Land Rover i designen, så är nya Ineos Fusilier mer lik en G-klass. Den nya modellen blir lite mindre än storebrorsan Grenadier och med sin elektriska drivlina vara mer anpassad för vardagen. Vill man ta ut sin Fusilier på expeditioner finns en räckviddsförlängare i form av en bensinmotor som laddar batterierna som tillval. I nuläget kan man registrera sitt intresse på hemsidan och modellen planeras tillverkas i Graz, Österrike med start 2027.
Om Ineos Grenadier är lik en Land Rover i designen, så är nya Ineos Fusilier mer lik en G-klass. Den nya modellen blir lite mindre än storebrorsan Grenadier och med sin elektriska drivlina vara mer anpassad för vardagen. Vill man ta ut sin Fusilier på expeditioner finns en räckviddsförlängare i form av en bensinmotor som laddar batterierna som tillval. I nuläget kan man registrera sitt intresse på hemsidan och modellen planeras tillverkas i Graz, Österrike med start 2027.

Vid Södervärns busstation i Malmö, intill sjukhusområdet, byggs nu ett nytt privat specialistsjukhus. Nybyggets sex våningar ska innehålla 28 mottagningsrum, 14 vårdplatser samt operationssalar. Det blir också en friskvårdsanläggning med gym, tandläkarmottagning och en simhall med en 25-metersbassäng i källaren. Dessutom blir det vårdcentral, livsmedelsbutik, kafé och restaurang. Bygget förväntas stå klart under hösten 2027.

Vid Södervärns busstation i Malmö, intill sjukhusområdet, byggs nu ett nytt privat specialistsjukhus. Nybyggets sex våningar ska innehålla 28 mottagningsrum, 14 vårdplatser samt operationssalar. Det blir också en friskvårdsanläggning med gym, tandläkarmottagning och en simhall med en 25-metersbassäng i källaren. Dessutom blir det vårdcentral, livsmedelsbutik, kafé och restaurang. Bygget förväntas stå klart under hösten 2027.

Vid Södervärns busstation i Malmö, intill sjukhusområdet, byggs nu ett nytt privat specialistsjukhus. Nybyggets sex våningar ska innehålla 28 mottagningsrum, 14 vårdplatser samt operationssalar. Det blir också en friskvårdsanläggning med gym, tandläkarmottagning och en simhall med en 25-metersbassäng i källaren. Dessutom blir det vårdcentral, livsmedelsbutik, kafé och restaurang. Bygget förväntas stå klart under hösten 2027.

Detta är bilden som förändrade världen. Och mitt eget liv. Bilden som togs tidigt 1961 är kanske det viktigaste stylistjobb som genomförts under popkulturens 70-åriga historia. En influencer som förändrade världsordningen. För, tänk er om Beatles fortsatt med sina oljiga Elvis-frisyrer. Vad skulle då hänt med bandet, och 60-talets nytänkande ungdomskultur? Skulle vi då fått vänta ytterligare några på den stora pop-revolutionen som tog fart

Detta är bilden som förändrade världen. Och mitt eget liv. Bilden som togs tidigt 1961 är kanske det viktigaste stylistjobb som genomförts under popkulturens 70-åriga historia. En influencer som förändrade världsordningen. För, tänk er om Beatles fortsatt med sina oljiga Elvis-frisyrer. Vad skulle då hänt med bandet, och 60-talets nytänkande ungdomskultur? Skulle vi då fått vänta ytterligare några på den stora pop-revolutionen som tog fart

Detta är bilden som förändrade världen. Och mitt eget liv. Bilden som togs tidigt 1961 är kanske det viktigaste stylistjobb som genomförts under popkulturens 70-åriga historia. En influencer som förändrade världsordningen. För, tänk er om Beatles fortsatt med sina oljiga Elvis-frisyrer. Vad skulle då hänt med bandet, och 60-talets nytänkande ungdomskultur? Skulle vi då fått vänta ytterligare några på den stora pop-revolutionen som tog fart

När Göteborg i juni stod värd för världens största elfordonskonferens, EVS38, fylldes staden av 3 800 deltagare från över 70 länder. Internationella delegationer från bland annat USA, Nederländerna och Mexiko fick på plats se hur staden driver utvecklingen av hållbara transporter – från induktiv laddning för eltaxi, till projekt där bilar balanserar elnätet. Bakom mottagandet stod Business Region Göteborg, som uppger att man ser mötena som startpunkten för nya investeringar och samarbeten.

När Göteborg i juni stod värd för världens största elfordonskonferens, EVS38, fylldes staden av 3 800 deltagare från över 70 länder. Internationella delegationer från bland annat USA, Nederländerna och Mexiko fick på plats se hur staden driver utvecklingen av hållbara transporter – från induktiv laddning för eltaxi, till projekt där bilar balanserar elnätet. Bakom mottagandet stod Business Region Göteborg, som uppger att man ser mötena som startpunkten för nya investeringar och samarbeten.

När Göteborg i juni stod värd för världens största elfordonskonferens, EVS38, fylldes staden av 3 800 deltagare från över 70 länder. Internationella delegationer från bland annat USA, Nederländerna och Mexiko fick på plats se hur staden driver utvecklingen av hållbara transporter – från induktiv laddning för eltaxi, till projekt där bilar balanserar elnätet. Bakom mottagandet stod Business Region Göteborg, som uppger att man ser mötena som startpunkten för nya investeringar och samarbeten.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö