
Konkurs och en lång uppförsbacke. Men efter den tuffa tiden vädrar modekedjan Indiska morgonluft och satsar på flera nya butiker. En sådan öppnar i Göteborg 22 mars.
– Vi är väldigt stolta och glada över att välkomna tillbaka Indiska till oss på Frölunda torg och kan erbjuda våra kunder en än mer inspirerande shoppingupplevelse, säger Jessica Liljeblad, uthyrningsansvarig på Frölunda torg.
Verksamheten i det spatiösa köpcentrumet får en försäljningsyta på 250 kvadratmeter och blir en fullsortimentsbutik.
Konkurs och en lång uppförsbacke. Men efter den tuffa tiden vädrar modekedjan Indiska morgonluft och satsar på flera nya butiker. En sådan öppnar i Göteborg 22 mars.
– Vi är väldigt stolta och glada över att välkomna tillbaka Indiska till oss på Frölunda torg och kan erbjuda våra kunder en än mer inspirerande shoppingupplevelse, säger Jessica Liljeblad, uthyrningsansvarig på Frölunda torg.
Verksamheten i det spatiösa köpcentrumet får en försäljningsyta på 250 kvadratmeter och blir en fullsortimentsbutik.

MoveByBike har beställt åtta el-lastcyklar från Fulpra och sex transportskåp. Investeringen är den första efter att rekonstruktionsplanen godkändes i augusti och ska stärka kapaciteten i bland annat Köpenhamn och Stockholm. – Vi har en tydlig tillväxtresa framför oss. Det här är bara början, säger vd Fredrik Videlycka. Beställningen ingår i en planerad serie investeringar för att möta ökad efterfrågan och förbättra effektiviteten, uppger logistikföretaget.

MoveByBike har beställt åtta el-lastcyklar från Fulpra och sex transportskåp. Investeringen är den första efter att rekonstruktionsplanen godkändes i augusti och ska stärka kapaciteten i bland annat Köpenhamn och Stockholm. – Vi har en tydlig tillväxtresa framför oss. Det här är bara början, säger vd Fredrik Videlycka. Beställningen ingår i en planerad serie investeringar för att möta ökad efterfrågan och förbättra effektiviteten, uppger logistikföretaget.

MoveByBike har beställt åtta el-lastcyklar från Fulpra och sex transportskåp. Investeringen är den första efter att rekonstruktionsplanen godkändes i augusti och ska stärka kapaciteten i bland annat Köpenhamn och Stockholm. – Vi har en tydlig tillväxtresa framför oss. Det här är bara början, säger vd Fredrik Videlycka. Beställningen ingår i en planerad serie investeringar för att möta ökad efterfrågan och förbättra effektiviteten, uppger logistikföretaget.

Helenholm blir platsen för Malmös nästa simhall. Med planerad byggstart nästa år ska det bli en anläggning med en 50-metersbassäng samt tre undervisningsbassänger med höj- och sänkbara bottnar. På taket byggs en solcellsanläggning. Tanken är att det nya Heleneholmsbadet ska samla skolors och föreningars simundervisning och sim- idrottsverksamhet. Simhallen förväntas slå upp portarna under hösten 2028.

Helenholm blir platsen för Malmös nästa simhall. Med planerad byggstart nästa år ska det bli en anläggning med en 50-metersbassäng samt tre undervisningsbassänger med höj- och sänkbara bottnar. På taket byggs en solcellsanläggning. Tanken är att det nya Heleneholmsbadet ska samla skolors och föreningars simundervisning och sim- idrottsverksamhet. Simhallen förväntas slå upp portarna under hösten 2028.

Helenholm blir platsen för Malmös nästa simhall. Med planerad byggstart nästa år ska det bli en anläggning med en 50-metersbassäng samt tre undervisningsbassänger med höj- och sänkbara bottnar. På taket byggs en solcellsanläggning. Tanken är att det nya Heleneholmsbadet ska samla skolors och föreningars simundervisning och sim- idrottsverksamhet. Simhallen förväntas slå upp portarna under hösten 2028.

Veidekke har fått Trafikverkets uppdrag att bygga Stora Hamnkanalen, den fjärde och sista entreprenaden i Västlänkens deletapp Haga i centrala Göteborg. Projektet är värt runt 280 miljoner kronor, och omfattar en tunnel på 70 meter som passerar tvärs kanalen nära Göta älv. Arbetet startar omgående och beräknas vara klart sommaren 2029. – Det är ett kvitto på det goda samarbetet vi har skapat ihop med Trafikverket och den kompetens vi har inom projektorganisationen, säger Fredrik Indevall, regionchef på Veidekke.

Veidekke har fått Trafikverkets uppdrag att bygga Stora Hamnkanalen, den fjärde och sista entreprenaden i Västlänkens deletapp Haga i centrala Göteborg. Projektet är värt runt 280 miljoner kronor, och omfattar en tunnel på 70 meter som passerar tvärs kanalen nära Göta älv. Arbetet startar omgående och beräknas vara klart sommaren 2029. – Det är ett kvitto på det goda samarbetet vi har skapat ihop med Trafikverket och den kompetens vi har inom projektorganisationen, säger Fredrik Indevall, regionchef på Veidekke.

Veidekke har fått Trafikverkets uppdrag att bygga Stora Hamnkanalen, den fjärde och sista entreprenaden i Västlänkens deletapp Haga i centrala Göteborg. Projektet är värt runt 280 miljoner kronor, och omfattar en tunnel på 70 meter som passerar tvärs kanalen nära Göta älv. Arbetet startar omgående och beräknas vara klart sommaren 2029. – Det är ett kvitto på det goda samarbetet vi har skapat ihop med Trafikverket och den kompetens vi har inom projektorganisationen, säger Fredrik Indevall, regionchef på Veidekke.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö