
Kan de, kan vi, kanske Living Vehicle tänkte när de ritade en ”fyrkantig” modell som ska släppas nästa år. Husvagnen är likt deras andra modeller utrustad med solceller och annat för att klara sig ”off grid”. Har man ingen Tesla truck är husvagnen även kompatibel med Fords F-150 och Rivian R1T. Prislappen ska börja vid 1,9 miljoner svenska.
Kan de, kan vi, kanske Living Vehicle tänkte när de ritade en ”fyrkantig” modell som ska släppas nästa år. Husvagnen är likt deras andra modeller utrustad med solceller och annat för att klara sig ”off grid”. Har man ingen Tesla truck är husvagnen även kompatibel med Fords F-150 och Rivian R1T. Prislappen ska börja vid 1,9 miljoner svenska.

Som det sista kvarteret ut i nybyggnadsprojektet Lomma strandstad planeras den blivande bostadsrättsföreningen Landgången. Totalt blir det 74 i lägenheter i storlekar från ettor till fyror, många med balkong eller uteplats. Föreningen får också en gemensam innergård samt en gemensam takterass. Överst blir det penthouse-lägenheter med privat takterass. Datum för inflyttning är inte fastställt.

Som det sista kvarteret ut i nybyggnadsprojektet Lomma strandstad planeras den blivande bostadsrättsföreningen Landgången. Totalt blir det 74 i lägenheter i storlekar från ettor till fyror, många med balkong eller uteplats. Föreningen får också en gemensam innergård samt en gemensam takterass. Överst blir det penthouse-lägenheter med privat takterass. Datum för inflyttning är inte fastställt.

Som det sista kvarteret ut i nybyggnadsprojektet Lomma strandstad planeras den blivande bostadsrättsföreningen Landgången. Totalt blir det 74 i lägenheter i storlekar från ettor till fyror, många med balkong eller uteplats. Föreningen får också en gemensam innergård samt en gemensam takterass. Överst blir det penthouse-lägenheter med privat takterass. Datum för inflyttning är inte fastställt.

Aleglas, tulpanglas, eller pilsnerglas? Japanska designbyrån Nendo har kommit på det perfekta ölglaset. The Perfect 3Way Glass, har tre olika sidor att dricka från. Först ska man dricka från den raka sidan och låta ölet svepa över tungan och ner i svalget. Sen ska man ta en klunk från den utsvängda sidan där man får smaken längre fram på tungan samtidigt som ”bulan” håller kvar aromer. Sist ska man dricka från den utbuktande sidan som har bäst kontroll på flödet. Kampai!

Aleglas, tulpanglas, eller pilsnerglas? Japanska designbyrån Nendo har kommit på det perfekta ölglaset. The Perfect 3Way Glass, har tre olika sidor att dricka från. Först ska man dricka från den raka sidan och låta ölet svepa över tungan och ner i svalget. Sen ska man ta en klunk från den utsvängda sidan där man får smaken längre fram på tungan samtidigt som ”bulan” håller kvar aromer. Sist ska man dricka från den utbuktande sidan som har bäst kontroll på flödet. Kampai!

Aleglas, tulpanglas, eller pilsnerglas? Japanska designbyrån Nendo har kommit på det perfekta ölglaset. The Perfect 3Way Glass, har tre olika sidor att dricka från. Först ska man dricka från den raka sidan och låta ölet svepa över tungan och ner i svalget. Sen ska man ta en klunk från den utsvängda sidan där man får smaken längre fram på tungan samtidigt som ”bulan” håller kvar aromer. Sist ska man dricka från den utbuktande sidan som har bäst kontroll på flödet. Kampai!

Från och med i år måste alla noterade företag och de med över 500 anställda redovisa sina utsläpp – även de som kommer från anställdas pendling – enligt ett nytt EU-direktiv. Två Lundaföretag, Trivector Traffic och Backtick Technologies, har utvecklat en app som ska göra det enklare att spåra dessa utsläpp. – Många som jobbat med hållbarhetsrapporteringar inser att det här är en rejäl utmaning […] Vi hoppas att vi har nåt som förenklar det, säger Anna Clark, projektansvarig på Trivector Traffic, till DI Digital. Ett test är planerat till hösten med 25 företag i Lunds kommun, däribland Alfa Laval och Tetra Pak.

Från och med i år måste alla noterade företag och de med över 500 anställda redovisa sina utsläpp – även de som kommer från anställdas pendling – enligt ett nytt EU-direktiv. Två Lundaföretag, Trivector Traffic och Backtick Technologies, har utvecklat en app som ska göra det enklare att spåra dessa utsläpp. – Många som jobbat med hållbarhetsrapporteringar inser att det här är en rejäl utmaning […] Vi hoppas att vi har nåt som förenklar det, säger Anna Clark, projektansvarig på Trivector Traffic, till DI Digital. Ett test är planerat till hösten med 25 företag i Lunds kommun, däribland Alfa Laval och Tetra Pak.

Från och med i år måste alla noterade företag och de med över 500 anställda redovisa sina utsläpp – även de som kommer från anställdas pendling – enligt ett nytt EU-direktiv. Två Lundaföretag, Trivector Traffic och Backtick Technologies, har utvecklat en app som ska göra det enklare att spåra dessa utsläpp. – Många som jobbat med hållbarhetsrapporteringar inser att det här är en rejäl utmaning […] Vi hoppas att vi har nåt som förenklar det, säger Anna Clark, projektansvarig på Trivector Traffic, till DI Digital. Ett test är planerat till hösten med 25 företag i Lunds kommun, däribland Alfa Laval och Tetra Pak.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö