
Hotellkedjan Scandic märker av en ovanligt stor efterfrågan i hela Öresundsregionen, när Eurovision arrangeras i Malmö i maj.
Alla sex hotell i Malmö är slutsålda de flesta dagar under Eurovisionveckan, säger Scandic Hotels kommersiella direktör Klaus Johansen till Dansk Erhverv.
– Även i Köpenhamn upplever vi en kraftigt ökad efterfrågan, säger han och lägger till att Scandic har dubbelt så många bokningar i staden jämfört med samma tid förra året.
Eurovison Song Contest pågår mellan den 7 och 11 maj på Malmö Arena, som rymmer 15.000 sittplatser.
Hotellkedjan Scandic märker av en ovanligt stor efterfrågan i hela Öresundsregionen, när Eurovision arrangeras i Malmö i maj.
Alla sex hotell i Malmö är slutsålda de flesta dagar under Eurovisionveckan, säger Scandic Hotels kommersiella direktör Klaus Johansen till Dansk Erhverv.
– Även i Köpenhamn upplever vi en kraftigt ökad efterfrågan, säger han och lägger till att Scandic har dubbelt så många bokningar i staden jämfört med samma tid förra året.
Eurovison Song Contest pågår mellan den 7 och 11 maj på Malmö Arena, som rymmer 15.000 sittplatser.

Christoffer Nilsson har en bakgrund från bland annat Noma, Den Vandrette och Barr i Köpenhamn. Nu är han kökschef på Bloom in the park. Här visar Christoffer hur man lagar en rätt att imponera med.

Christoffer Nilsson har en bakgrund från bland annat Noma, Den Vandrette och Barr i Köpenhamn. Nu är han kökschef på Bloom in the park. Här visar Christoffer hur man lagar en rätt att imponera med.

Christoffer Nilsson har en bakgrund från bland annat Noma, Den Vandrette och Barr i Köpenhamn. Nu är han kökschef på Bloom in the park. Här visar Christoffer hur man lagar en rätt att imponera med.

Det var 60 år sedan. Knappt gripbart. Modet och popmusiken för 60 år sedan inspirerar fortfarande. Det tar aldrig slut, oavsett hur många nya genrer och subkulturer man uppfunnit på vägen och hur modet vandrat från det tidiga 60-talets mods över flower power och psykedelia till glam, punk, New Romantics, Britpop, miljöaktiva hipsters och nu, COUNTRY (i någon form…).

Det var 60 år sedan. Knappt gripbart. Modet och popmusiken för 60 år sedan inspirerar fortfarande. Det tar aldrig slut, oavsett hur många nya genrer och subkulturer man uppfunnit på vägen och hur modet vandrat från det tidiga 60-talets mods över flower power och psykedelia till glam, punk, New Romantics, Britpop, miljöaktiva hipsters och nu, COUNTRY (i någon form…).

Det var 60 år sedan. Knappt gripbart. Modet och popmusiken för 60 år sedan inspirerar fortfarande. Det tar aldrig slut, oavsett hur många nya genrer och subkulturer man uppfunnit på vägen och hur modet vandrat från det tidiga 60-talets mods över flower power och psykedelia till glam, punk, New Romantics, Britpop, miljöaktiva hipsters och nu, COUNTRY (i någon form…).

Projektet Troja på Kämnärsrätten i Lund är den största enskilda satsningen på studentbostäder på många årtionden. Det nya kvarteret kommer att bestå av sju huskroppar i tre till sex plan byggda för att bilda två gårdar. Totat blir det 312 bostäder för uppåt 500 studenter, fördelade på ettor och flerrumslägenheter med sammantaget 12 000 kvadratmeter boyta. Troja planeras stå färdigt för inflyttning 2026.

Projektet Troja på Kämnärsrätten i Lund är den största enskilda satsningen på studentbostäder på många årtionden. Det nya kvarteret kommer att bestå av sju huskroppar i tre till sex plan byggda för att bilda två gårdar. Totat blir det 312 bostäder för uppåt 500 studenter, fördelade på ettor och flerrumslägenheter med sammantaget 12 000 kvadratmeter boyta. Troja planeras stå färdigt för inflyttning 2026.

Projektet Troja på Kämnärsrätten i Lund är den största enskilda satsningen på studentbostäder på många årtionden. Det nya kvarteret kommer att bestå av sju huskroppar i tre till sex plan byggda för att bilda två gårdar. Totat blir det 312 bostäder för uppåt 500 studenter, fördelade på ettor och flerrumslägenheter med sammantaget 12 000 kvadratmeter boyta. Troja planeras stå färdigt för inflyttning 2026.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö