Det är mycket som händer kring Järntorget. Snart slår Clarion Hotel Draken upp portarna, en 110 meter hög byggnad med 34 våningar.
– Det känns underbart! Jag har bara väntat och det är fantastiskt att äntligen kunna öppna, säger hotellets marknadschef Niclas Brage Joxelius.
Förutom 474 rum rymmer fastigheten bland annat en takbar, tre restauranger, en fest- och konferensvåning samt en nybyggd mindre biosalong. Framöver öppnas även ett spa. Projektet är en del av nya Masthuggskajen, som ska bli ett fartfyllt område med butiker, bostäder och restauranger.
– Jag som är född och uppvuxen här i Göteborg får gåshud av att se takåsarna i min egen stad uppifrån Brasserie Draken. Avenyn i all ära, men detta är det riktiga hjärtat av Göteborg. Det är här man vill vara. Här kan du vara den du är och alla är välkomna till Draken, fastslår Niclas Brage Joxelius.
Hotel Draken började byggas för fyra år sedan och är ett samarbete mellan Folkets Hus, Balder och Strawberry Hotel Draken. Det öppnar 1 oktober.
Det är mycket som händer kring Järntorget. Snart slår Clarion Hotel Draken upp portarna, en 110 meter hög byggnad med 34 våningar.
– Det känns underbart! Jag har bara väntat och det är fantastiskt att äntligen kunna öppna, säger hotellets marknadschef Niclas Brage Joxelius.
Förutom 474 rum rymmer fastigheten bland annat en takbar, tre restauranger, en fest- och konferensvåning samt en nybyggd mindre biosalong. Framöver öppnas även ett spa. Projektet är en del av nya Masthuggskajen, som ska bli ett fartfyllt område med butiker, bostäder och restauranger.
– Jag som är född och uppvuxen här i Göteborg får gåshud av att se takåsarna i min egen stad uppifrån Brasserie Draken. Avenyn i all ära, men detta är det riktiga hjärtat av Göteborg. Det är här man vill vara. Här kan du vara den du är och alla är välkomna till Draken, fastslår Niclas Brage Joxelius.
Hotel Draken började byggas för fyra år sedan och är ett samarbete mellan Folkets Hus, Balder och Strawberry Hotel Draken. Det öppnar 1 oktober.
Klädmärket Odd Molly har nyligen dragit igång en pop-up på Sundstorget i Helsingborg. Butiken som är den andra i Sverige kommer att hålla öppet åtminstone till januari nästa år, och tanken är att kunna visa upp den nya kollektionen i sin helhet. Marie Olsson Nylander, Creative Director på Odd Molly, ser fram emot de kommande vintermånaderna. – Vi vill visa Helsingborg det oförutsägbara och personliga, säger Marie Olsson Nylander.
Klädmärket Odd Molly har nyligen dragit igång en pop-up på Sundstorget i Helsingborg. Butiken som är den andra i Sverige kommer att hålla öppet åtminstone till januari nästa år, och tanken är att kunna visa upp den nya kollektionen i sin helhet. Marie Olsson Nylander, Creative Director på Odd Molly, ser fram emot de kommande vintermånaderna. – Vi vill visa Helsingborg det oförutsägbara och personliga, säger Marie Olsson Nylander.
Klädmärket Odd Molly har nyligen dragit igång en pop-up på Sundstorget i Helsingborg. Butiken som är den andra i Sverige kommer att hålla öppet åtminstone till januari nästa år, och tanken är att kunna visa upp den nya kollektionen i sin helhet. Marie Olsson Nylander, Creative Director på Odd Molly, ser fram emot de kommande vintermånaderna. – Vi vill visa Helsingborg det oförutsägbara och personliga, säger Marie Olsson Nylander.
Under nästa sommar öppnar detaljhandelskedjan Clas Ohlson på Kullagatan i Helsingborg. Premiären planeras till någon gång under juni. Butiken kommer att ha en yta på över 1 000 kvadratmeter och ett utbud bestående av produkter för hemmet. Anders Stensson, kommersiell utvecklare på P&E som ansvarar för uthyrningen, är nöjd med etableringen. – Vi är väldigt glada över att äntligen få berätta om den här etableringen. Att Clas Ohlson gör come back i Helsingborg city är fantastiskt kul för Helsingborg, men det sänder också ett viktigt och positivt signalvärde till alla stadskärnor i Sverige.
Under nästa sommar öppnar detaljhandelskedjan Clas Ohlson på Kullagatan i Helsingborg. Premiären planeras till någon gång under juni. Butiken kommer att ha en yta på över 1 000 kvadratmeter och ett utbud bestående av produkter för hemmet. Anders Stensson, kommersiell utvecklare på P&E som ansvarar för uthyrningen, är nöjd med etableringen. – Vi är väldigt glada över att äntligen få berätta om den här etableringen. Att Clas Ohlson gör come back i Helsingborg city är fantastiskt kul för Helsingborg, men det sänder också ett viktigt och positivt signalvärde till alla stadskärnor i Sverige.
Under nästa sommar öppnar detaljhandelskedjan Clas Ohlson på Kullagatan i Helsingborg. Premiären planeras till någon gång under juni. Butiken kommer att ha en yta på över 1 000 kvadratmeter och ett utbud bestående av produkter för hemmet. Anders Stensson, kommersiell utvecklare på P&E som ansvarar för uthyrningen, är nöjd med etableringen. – Vi är väldigt glada över att äntligen få berätta om den här etableringen. Att Clas Ohlson gör come back i Helsingborg city är fantastiskt kul för Helsingborg, men det sänder också ett viktigt och positivt signalvärde till alla stadskärnor i Sverige.
Den Malmöbaserade fastighetsrådgivaren Croisette växlar upp i Danmark, rapporterar News Öresund. Croisettes danska bolag har nyligen avslutat rekryteringen av två tjänster inom värdering. Nästa år är planen att marknadsföra svenska bostäder mer på andra sidan Sundet. – Vi kommer att göra en större insats för att visa danskar att det är attraktivt att köpa bostad i Sverige, säger Croisettes landschef Martin Spangdahl-Fafara och lyfter fram det gynnsamma valutaläget.
Den Malmöbaserade fastighetsrådgivaren Croisette växlar upp i Danmark, rapporterar News Öresund. Croisettes danska bolag har nyligen avslutat rekryteringen av två tjänster inom värdering. Nästa år är planen att marknadsföra svenska bostäder mer på andra sidan Sundet. – Vi kommer att göra en större insats för att visa danskar att det är attraktivt att köpa bostad i Sverige, säger Croisettes landschef Martin Spangdahl-Fafara och lyfter fram det gynnsamma valutaläget.
Den Malmöbaserade fastighetsrådgivaren Croisette växlar upp i Danmark, rapporterar News Öresund. Croisettes danska bolag har nyligen avslutat rekryteringen av två tjänster inom värdering. Nästa år är planen att marknadsföra svenska bostäder mer på andra sidan Sundet. – Vi kommer att göra en större insats för att visa danskar att det är attraktivt att köpa bostad i Sverige, säger Croisettes landschef Martin Spangdahl-Fafara och lyfter fram det gynnsamma valutaläget.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö