Det är mycket som händer kring Järntorget. Snart slår Clarion Hotel Draken upp portarna, en 110 meter hög byggnad med 34 våningar.
– Det känns underbart! Jag har bara väntat och det är fantastiskt att äntligen kunna öppna, säger hotellets marknadschef Niclas Brage Joxelius.
Förutom 474 rum rymmer fastigheten bland annat en takbar, tre restauranger, en fest- och konferensvåning samt en nybyggd mindre biosalong. Framöver öppnas även ett spa. Projektet är en del av nya Masthuggskajen, som ska bli ett fartfyllt område med butiker, bostäder och restauranger.
– Jag som är född och uppvuxen här i Göteborg får gåshud av att se takåsarna i min egen stad uppifrån Brasserie Draken. Avenyn i all ära, men detta är det riktiga hjärtat av Göteborg. Det är här man vill vara. Här kan du vara den du är och alla är välkomna till Draken, fastslår Niclas Brage Joxelius.
Hotel Draken började byggas för fyra år sedan och är ett samarbete mellan Folkets Hus, Balder och Strawberry Hotel Draken. Det öppnar 1 oktober.
Det är mycket som händer kring Järntorget. Snart slår Clarion Hotel Draken upp portarna, en 110 meter hög byggnad med 34 våningar.
– Det känns underbart! Jag har bara väntat och det är fantastiskt att äntligen kunna öppna, säger hotellets marknadschef Niclas Brage Joxelius.
Förutom 474 rum rymmer fastigheten bland annat en takbar, tre restauranger, en fest- och konferensvåning samt en nybyggd mindre biosalong. Framöver öppnas även ett spa. Projektet är en del av nya Masthuggskajen, som ska bli ett fartfyllt område med butiker, bostäder och restauranger.
– Jag som är född och uppvuxen här i Göteborg får gåshud av att se takåsarna i min egen stad uppifrån Brasserie Draken. Avenyn i all ära, men detta är det riktiga hjärtat av Göteborg. Det är här man vill vara. Här kan du vara den du är och alla är välkomna till Draken, fastslår Niclas Brage Joxelius.
Hotel Draken började byggas för fyra år sedan och är ett samarbete mellan Folkets Hus, Balder och Strawberry Hotel Draken. Det öppnar 1 oktober.
Den svenska klädkedjan Pelle P drar igång en ny butik på Kullagatan. Utbudet består huvudsakligen av funktionskläder för både dam och herr. Butiken väntas öppna i månadsskiftet oktober/november och kollektionerna har inspirerats av idrottsmannen Pelle Petterssons livsstil. – Vi är väldigt glada och nyfikna på att etablera oss på den starka handelsgatan i Helsingborg där vi kommer att exponeras på bästa sätt. Vår förhoppning är att detta är första steget för ytterligare etableringar i södra Sverige där vi för tillfället inte har så stor närvaro, säger Simon Danielsson, Retail Manager på Pelle P.
Den svenska klädkedjan Pelle P drar igång en ny butik på Kullagatan. Utbudet består huvudsakligen av funktionskläder för både dam och herr. Butiken väntas öppna i månadsskiftet oktober/november och kollektionerna har inspirerats av idrottsmannen Pelle Petterssons livsstil. – Vi är väldigt glada och nyfikna på att etablera oss på den starka handelsgatan i Helsingborg där vi kommer att exponeras på bästa sätt. Vår förhoppning är att detta är första steget för ytterligare etableringar i södra Sverige där vi för tillfället inte har så stor närvaro, säger Simon Danielsson, Retail Manager på Pelle P.
Den svenska klädkedjan Pelle P drar igång en ny butik på Kullagatan. Utbudet består huvudsakligen av funktionskläder för både dam och herr. Butiken väntas öppna i månadsskiftet oktober/november och kollektionerna har inspirerats av idrottsmannen Pelle Petterssons livsstil. – Vi är väldigt glada och nyfikna på att etablera oss på den starka handelsgatan i Helsingborg där vi kommer att exponeras på bästa sätt. Vår förhoppning är att detta är första steget för ytterligare etableringar i södra Sverige där vi för tillfället inte har så stor närvaro, säger Simon Danielsson, Retail Manager på Pelle P.
Mexikanska Uno Mas öppnar på markplan på Malmö Live i januari nästa år. Det blir en cantina med mexikansk street food i kombination med ett brett utbud av drinkar och cocktails. ”Viben” i restaurangen ska andas punk och street, enligt Camilla Ahlberg, marknadsföringsansvarig på Clarion Hotel Sverige. – Vår förra restaurang, Eatery Social, som hade mer fokus på TexMex, har varit älskad av många. Men här kände vi att vi behövde utveckla konceptet och komma med en mer ruffig touch.
Mexikanska Uno Mas öppnar på markplan på Malmö Live i januari nästa år. Det blir en cantina med mexikansk street food i kombination med ett brett utbud av drinkar och cocktails. ”Viben” i restaurangen ska andas punk och street, enligt Camilla Ahlberg, marknadsföringsansvarig på Clarion Hotel Sverige. – Vår förra restaurang, Eatery Social, som hade mer fokus på TexMex, har varit älskad av många. Men här kände vi att vi behövde utveckla konceptet och komma med en mer ruffig touch.
Mexikanska Uno Mas öppnar på markplan på Malmö Live i januari nästa år. Det blir en cantina med mexikansk street food i kombination med ett brett utbud av drinkar och cocktails. ”Viben” i restaurangen ska andas punk och street, enligt Camilla Ahlberg, marknadsföringsansvarig på Clarion Hotel Sverige. – Vår förra restaurang, Eatery Social, som hade mer fokus på TexMex, har varit älskad av många. Men här kände vi att vi behövde utveckla konceptet och komma med en mer ruffig touch.
Pronto kakel har flyttat till ett magasin på en stor gård i Vellinge. Tidigare höll kakelbutiken till på Kompanigatan i Malmö men nu har man blivit med rymligare lokal. Nästa år firar företaget 20 år. Det drivs som ett familjeföretag av makarna Carina och Christian Bergh tillsammans med sönerna Casper och Christoffer. Carina framhåller att kakeltrender, precis som alla andra trender, går i vågor. – Har man varit med i branschen så pass länge som vi har så ser man hur efterfrågan skiftar. Idag vill många ha en naturlig look i sina hem med naturliga material och färger, som gärna kompletteras med sten och betong, säger Carina Bergh. I och med flytten tar familjen tillfället i akt och byter ut det gamla kaklet mot nytt, men det italienska kaklet som är lite av företagets nisch finns fortfarande kvar. – Vi bodde i Italien i mitten av 2000-talet där vi hyrde ett hus av en italienare som jobbade med kakel. Så vi började sälja vackert italienskt kakel till Sverige, och på den vägen är det, säger Carina Bergh.
Pronto kakel har flyttat till ett magasin på en stor gård i Vellinge. Tidigare höll kakelbutiken till på Kompanigatan i Malmö men nu har man blivit med rymligare lokal. Nästa år firar företaget 20 år. Det drivs som ett familjeföretag av makarna Carina och Christian Bergh tillsammans med sönerna Casper och Christoffer. Carina framhåller att kakeltrender, precis som alla andra trender, går i vågor. – Har man varit med i branschen så pass länge som vi har så ser man hur efterfrågan skiftar. Idag vill många ha en naturlig look i sina hem med naturliga material och färger, som gärna kompletteras med sten och betong, säger Carina Bergh. I och med flytten tar familjen tillfället i akt och byter ut det gamla kaklet mot nytt, men det italienska kaklet som är lite av företagets nisch finns fortfarande kvar. – Vi bodde i Italien i mitten av 2000-talet där vi hyrde ett hus av en italienare som jobbade med kakel. Så vi började sälja vackert italienskt kakel till Sverige, och på den vägen är det, säger Carina Bergh.
Pronto kakel har flyttat till ett magasin på en stor gård i Vellinge. Tidigare höll kakelbutiken till på Kompanigatan i Malmö men nu har man blivit med rymligare lokal. Nästa år firar företaget 20 år. Det drivs som ett familjeföretag av makarna Carina och Christian Bergh tillsammans med sönerna Casper och Christoffer. Carina framhåller att kakeltrender, precis som alla andra trender, går i vågor. – Har man varit med i branschen så pass länge som vi har så ser man hur efterfrågan skiftar. Idag vill många ha en naturlig look i sina hem med naturliga material och färger, som gärna kompletteras med sten och betong, säger Carina Bergh. I och med flytten tar familjen tillfället i akt och byter ut det gamla kaklet mot nytt, men det italienska kaklet som är lite av företagets nisch finns fortfarande kvar. – Vi bodde i Italien i mitten av 2000-talet där vi hyrde ett hus av en italienare som jobbade med kakel. Så vi började sälja vackert italienskt kakel till Sverige, och på den vägen är det, säger Carina Bergh.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö