Göteborgaren Charlotta Lindh lämnade en trygg karriär inom modebranschen för att satsa på sitt smyckesföretag Sparv Accessories 2019.
– Då sade jag upp mig, min man sade upp sig och så sålde vi vår lägenhet, säger hon till Göteborgs-Posten.
Det var genom en kurs i silversmide hon upptäckte sin passion, och efter att ha drivit företaget vid sidan av jobbet tog hon steget fullt ut. Fem år senare omsätter Sparv Accessories 11 miljoner kronor och säljs hos 35 återförsäljare. Efter en lyckad lansering i Norge planerar bolaget nu att växa ytterligare genom fler återförsäljare.
Göteborgaren Charlotta Lindh lämnade en trygg karriär inom modebranschen för att satsa på sitt smyckesföretag Sparv Accessories 2019.
– Då sade jag upp mig, min man sade upp sig och så sålde vi vår lägenhet, säger hon till Göteborgs-Posten.
Det var genom en kurs i silversmide hon upptäckte sin passion, och efter att ha drivit företaget vid sidan av jobbet tog hon steget fullt ut. Fem år senare omsätter Sparv Accessories 11 miljoner kronor och säljs hos 35 återförsäljare. Efter en lyckad lansering i Norge planerar bolaget nu att växa ytterligare genom fler återförsäljare.
Den 22 april arrangerades Galore After Work på Living. Som alltid en gästlista fylld med trevliga gäster och denna gången en hel del sköna sittplatser...
Den 22 april arrangerades Galore After Work på Living. Som alltid en gästlista fylld med trevliga gäster och denna gången en hel del sköna sittplatser...
Den 22 april arrangerades Galore After Work på Living. Som alltid en gästlista fylld med trevliga gäster och denna gången en hel del sköna sittplatser...
Den 22 april invigde Headon sin nya salong i kvarteret Malmö Live och Galore var självklart på plats och minglade.
Den 22 april invigde Headon sin nya salong i kvarteret Malmö Live och Galore var självklart på plats och minglade.
Den 22 april invigde Headon sin nya salong i kvarteret Malmö Live och Galore var självklart på plats och minglade.
Den 18 mars höll 1,6 miljonerklubben sin årliga kampanj Woman in Red på Scandic Triangeln. Den årliga galan arrangeras till förmån för forskning på kvinnors hälsa.
Den 18 mars höll 1,6 miljonerklubben sin årliga kampanj Woman in Red på Scandic Triangeln. Den årliga galan arrangeras till förmån för forskning på kvinnors hälsa.
Den 18 mars höll 1,6 miljonerklubben sin årliga kampanj Woman in Red på Scandic Triangeln. Den årliga galan arrangeras till förmån för forskning på kvinnors hälsa.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö