Från kafé och foodtruck till en matlucka i Majorna. Men det stannar inte där! I fjol öppnade Hasselssons macklucka i Stora saluhallen och nyligen invigdes ännu en vid Skanstorget. Dessa får i april sällskap av en ny restaurang innanför Vallgraven.
– Det ska bli fantastisk roligt att öppna på Drottninggatan. Det känns som ett naturligt steg att ta, tiden är mogen och vi ser verkligen fram emot att få presentera ett Hasselsson ”tvåpunktnoll”, säger delägaren Oliver Bull.
Restaurangen kommer att ha en matprofil som är snarlik syskonet i Majorna. Signaturrätten fish and chips får sällskap av moules frites, räkmackor och annat från havet, allt tillagat i Hasselssons snabbmatsanda.
– Man kan förvänta sig ett bekant Hasselsson om man varit hos oss innan. En del oföränderligt, en del nytt. Kvalitet är viktig men samtidigt arbetar vi med att inte ta oss själva alltför seriöst. Vi älskar att samla mycket människor på stimmiga platser och erbjuda god mat åt folket, så det är precis vad som väntar på Drottninggatan, säger Oliver.
Från kafé och foodtruck till en matlucka i Majorna. Men det stannar inte där! I fjol öppnade Hasselssons macklucka i Stora saluhallen och nyligen invigdes ännu en vid Skanstorget. Dessa får i april sällskap av en ny restaurang innanför Vallgraven.
– Det ska bli fantastisk roligt att öppna på Drottninggatan. Det känns som ett naturligt steg att ta, tiden är mogen och vi ser verkligen fram emot att få presentera ett Hasselsson ”tvåpunktnoll”, säger delägaren Oliver Bull.
Restaurangen kommer att ha en matprofil som är snarlik syskonet i Majorna. Signaturrätten fish and chips får sällskap av moules frites, räkmackor och annat från havet, allt tillagat i Hasselssons snabbmatsanda.
– Man kan förvänta sig ett bekant Hasselsson om man varit hos oss innan. En del oföränderligt, en del nytt. Kvalitet är viktig men samtidigt arbetar vi med att inte ta oss själva alltför seriöst. Vi älskar att samla mycket människor på stimmiga platser och erbjuda god mat åt folket, så det är precis vad som väntar på Drottninggatan, säger Oliver.
I Myggenäs på Tjörn planeras 64 nya bostadsrätter längs Mellbyvägen i projektet Solglimten. I totalt sex fristående byggnader blir det lägenheter i storlekarna två till fyra rum och kök, med utsikt över Almösund. Den framtida bostadsrättsföreningen kommer att innehålla gemensamma ytor och mötesplatser, som takterrasser, co-working-yta och lekplatser. I planerna finns också solpaneler och gröna tak.
I Myggenäs på Tjörn planeras 64 nya bostadsrätter längs Mellbyvägen i projektet Solglimten. I totalt sex fristående byggnader blir det lägenheter i storlekarna två till fyra rum och kök, med utsikt över Almösund. Den framtida bostadsrättsföreningen kommer att innehålla gemensamma ytor och mötesplatser, som takterrasser, co-working-yta och lekplatser. I planerna finns också solpaneler och gröna tak.
I Myggenäs på Tjörn planeras 64 nya bostadsrätter längs Mellbyvägen i projektet Solglimten. I totalt sex fristående byggnader blir det lägenheter i storlekarna två till fyra rum och kök, med utsikt över Almösund. Den framtida bostadsrättsföreningen kommer att innehålla gemensamma ytor och mötesplatser, som takterrasser, co-working-yta och lekplatser. I planerna finns också solpaneler och gröna tak.
Danmarks regering investerar 7,5 miljarder danska kronor i en vätgasledning från Esbjerg till Tyskland, skriver News Öresund. Beskedet innebär att Morgen Energys planerade vätgasfabrik för 15 miljarder danska kronor närmar sig förverkligande. – Ett stort steg i rätt riktning för den danska vätgasindustrin, säger Morgens styrelseledamot Rasmus Bach Nielsen. Fabriken ska drivas av vindkraft och väntas skapa upp till 700 jobb under byggperioden. Vätgasröret beräknas stå klart 2030, två år tidigare än planerat.
Danmarks regering investerar 7,5 miljarder danska kronor i en vätgasledning från Esbjerg till Tyskland, skriver News Öresund. Beskedet innebär att Morgen Energys planerade vätgasfabrik för 15 miljarder danska kronor närmar sig förverkligande. – Ett stort steg i rätt riktning för den danska vätgasindustrin, säger Morgens styrelseledamot Rasmus Bach Nielsen. Fabriken ska drivas av vindkraft och väntas skapa upp till 700 jobb under byggperioden. Vätgasröret beräknas stå klart 2030, två år tidigare än planerat.
Danmarks regering investerar 7,5 miljarder danska kronor i en vätgasledning från Esbjerg till Tyskland, skriver News Öresund. Beskedet innebär att Morgen Energys planerade vätgasfabrik för 15 miljarder danska kronor närmar sig förverkligande. – Ett stort steg i rätt riktning för den danska vätgasindustrin, säger Morgens styrelseledamot Rasmus Bach Nielsen. Fabriken ska drivas av vindkraft och väntas skapa upp till 700 jobb under byggperioden. Vätgasröret beräknas stå klart 2030, två år tidigare än planerat.
Volvo Cars har tecknat ett avtal med batteribolaget Northvolt och tar därmed över ägandet av Novo Energy. Affären, som måste godkännas av svenska och amerikanska myndigheter, förväntas inte påverka Volvos övriga investeringar eller kassaflöde. Samtidigt har Volvo och Northvolt tecknat ett ramavtal för att utforska framtida samarbeten, inklusive leveransmöjligheter i Nordamerika. ”Vi ser fram emot att stärka vår elbilsstrategi”, skriver Volvo Cars.
Volvo Cars har tecknat ett avtal med batteribolaget Northvolt och tar därmed över ägandet av Novo Energy. Affären, som måste godkännas av svenska och amerikanska myndigheter, förväntas inte påverka Volvos övriga investeringar eller kassaflöde. Samtidigt har Volvo och Northvolt tecknat ett ramavtal för att utforska framtida samarbeten, inklusive leveransmöjligheter i Nordamerika. ”Vi ser fram emot att stärka vår elbilsstrategi”, skriver Volvo Cars.
Volvo Cars har tecknat ett avtal med batteribolaget Northvolt och tar därmed över ägandet av Novo Energy. Affären, som måste godkännas av svenska och amerikanska myndigheter, förväntas inte påverka Volvos övriga investeringar eller kassaflöde. Samtidigt har Volvo och Northvolt tecknat ett ramavtal för att utforska framtida samarbeten, inklusive leveransmöjligheter i Nordamerika. ”Vi ser fram emot att stärka vår elbilsstrategi”, skriver Volvo Cars.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö