Från kafé och foodtruck till en matlucka i Majorna. Men det stannar inte där! I fjol öppnade Hasselssons macklucka i Stora saluhallen och nyligen invigdes ännu en vid Skanstorget. Dessa får i april sällskap av en ny restaurang innanför Vallgraven.
– Det ska bli fantastisk roligt att öppna på Drottninggatan. Det känns som ett naturligt steg att ta, tiden är mogen och vi ser verkligen fram emot att få presentera ett Hasselsson ”tvåpunktnoll”, säger delägaren Oliver Bull.
Restaurangen kommer att ha en matprofil som är snarlik syskonet i Majorna. Signaturrätten fish and chips får sällskap av moules frites, räkmackor och annat från havet, allt tillagat i Hasselssons snabbmatsanda.
– Man kan förvänta sig ett bekant Hasselsson om man varit hos oss innan. En del oföränderligt, en del nytt. Kvalitet är viktig men samtidigt arbetar vi med att inte ta oss själva alltför seriöst. Vi älskar att samla mycket människor på stimmiga platser och erbjuda god mat åt folket, så det är precis vad som väntar på Drottninggatan, säger Oliver.
Från kafé och foodtruck till en matlucka i Majorna. Men det stannar inte där! I fjol öppnade Hasselssons macklucka i Stora saluhallen och nyligen invigdes ännu en vid Skanstorget. Dessa får i april sällskap av en ny restaurang innanför Vallgraven.
– Det ska bli fantastisk roligt att öppna på Drottninggatan. Det känns som ett naturligt steg att ta, tiden är mogen och vi ser verkligen fram emot att få presentera ett Hasselsson ”tvåpunktnoll”, säger delägaren Oliver Bull.
Restaurangen kommer att ha en matprofil som är snarlik syskonet i Majorna. Signaturrätten fish and chips får sällskap av moules frites, räkmackor och annat från havet, allt tillagat i Hasselssons snabbmatsanda.
– Man kan förvänta sig ett bekant Hasselsson om man varit hos oss innan. En del oföränderligt, en del nytt. Kvalitet är viktig men samtidigt arbetar vi med att inte ta oss själva alltför seriöst. Vi älskar att samla mycket människor på stimmiga platser och erbjuda god mat åt folket, så det är precis vad som väntar på Drottninggatan, säger Oliver.
Vi älskar atmosfären på flygplatser. Folk från olika världsdelar som pratar olika språk påminner oss om hur stor världen är. Är de dessutom snyggt ritade är det ren njutning.
Vi älskar atmosfären på flygplatser. Folk från olika världsdelar som pratar olika språk påminner oss om hur stor världen är. Är de dessutom snyggt ritade är det ren njutning.
Vi älskar atmosfären på flygplatser. Folk från olika världsdelar som pratar olika språk påminner oss om hur stor världen är. Är de dessutom snyggt ritade är det ren njutning.
Stormy Knight är en T3MP3ST Maverick GT omstylad för att passa en viss fiktiv excentrisk brottsbekämpande miljardär. Modellen som är ett samarbete med Warner Bros varumärke Wayne Enterprises ska endast tillverkas i 27 exemplar, prissatta till 250 000 dollar styck. Kolfiber, lätt vikt (590 kg) och 350 hk elmotor är utvecklat för att kunna hantera Mavericks vinterstormar utanför San Francisco och den strömlinjeformade designen för att passa in bland de finaste yachter.
Stormy Knight är en T3MP3ST Maverick GT omstylad för att passa en viss fiktiv excentrisk brottsbekämpande miljardär. Modellen som är ett samarbete med Warner Bros varumärke Wayne Enterprises ska endast tillverkas i 27 exemplar, prissatta till 250 000 dollar styck. Kolfiber, lätt vikt (590 kg) och 350 hk elmotor är utvecklat för att kunna hantera Mavericks vinterstormar utanför San Francisco och den strömlinjeformade designen för att passa in bland de finaste yachter.
Stormy Knight är en T3MP3ST Maverick GT omstylad för att passa en viss fiktiv excentrisk brottsbekämpande miljardär. Modellen som är ett samarbete med Warner Bros varumärke Wayne Enterprises ska endast tillverkas i 27 exemplar, prissatta till 250 000 dollar styck. Kolfiber, lätt vikt (590 kg) och 350 hk elmotor är utvecklat för att kunna hantera Mavericks vinterstormar utanför San Francisco och den strömlinjeformade designen för att passa in bland de finaste yachter.
Den har diskuterats sedan 2015, skyskrapan One Undershaft. Den uppdaterade designen från Eric Parry Architects har fått ytterligare höjd och är nu tänkt att bli 294,6 meter hög med 74 våningar. Byggnaden är terrasserad för ökad grönska i staden och våningsplanet högst upp ska vara öppet för allmänheten. The Shard står ohotad som Londons högsta skyskrapa på 309,6 meter och lär så förbli – staden tillåter inte högre bebyggelse på grund av flygtrafiken. One Undershaft ska stå mellan ”rivjärnet” och ”gurkan” och knyta ihop hela skyskrapeklustret.
Den har diskuterats sedan 2015, skyskrapan One Undershaft. Den uppdaterade designen från Eric Parry Architects har fått ytterligare höjd och är nu tänkt att bli 294,6 meter hög med 74 våningar. Byggnaden är terrasserad för ökad grönska i staden och våningsplanet högst upp ska vara öppet för allmänheten. The Shard står ohotad som Londons högsta skyskrapa på 309,6 meter och lär så förbli – staden tillåter inte högre bebyggelse på grund av flygtrafiken. One Undershaft ska stå mellan ”rivjärnet” och ”gurkan” och knyta ihop hela skyskrapeklustret.
Den har diskuterats sedan 2015, skyskrapan One Undershaft. Den uppdaterade designen från Eric Parry Architects har fått ytterligare höjd och är nu tänkt att bli 294,6 meter hög med 74 våningar. Byggnaden är terrasserad för ökad grönska i staden och våningsplanet högst upp ska vara öppet för allmänheten. The Shard står ohotad som Londons högsta skyskrapa på 309,6 meter och lär så förbli – staden tillåter inte högre bebyggelse på grund av flygtrafiken. One Undershaft ska stå mellan ”rivjärnet” och ”gurkan” och knyta ihop hela skyskrapeklustret.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö