Styrelsen för Volvo Cars har utsett Håkan Samuelsson till ny vd och koncernchef med start nu i april. Han efterträder Jim Rowan, som lämnade bolaget sista mars. Samuelsson ledde Volvo Cars mellan 2012 och 2022, och var därefter ordförande för Polestar.
– Jag är hedrad över att återvända i ett sådant avgörande ögonblick för Volvo Cars, säger Samuelsson.
Utnämningen gäller för en period på två år och ska enligt styrelsen bidra till stabilitet medan sökandet efter en långsiktig efterträdare pågår.
Styrelsen för Volvo Cars har utsett Håkan Samuelsson till ny vd och koncernchef med start nu i april. Han efterträder Jim Rowan, som lämnade bolaget sista mars. Samuelsson ledde Volvo Cars mellan 2012 och 2022, och var därefter ordförande för Polestar.
– Jag är hedrad över att återvända i ett sådant avgörande ögonblick för Volvo Cars, säger Samuelsson.
Utnämningen gäller för en period på två år och ska enligt styrelsen bidra till stabilitet medan sökandet efter en långsiktig efterträdare pågår.
Kålrabbi (Brassica oleracea var. gongylodes), eller knutkål, är en kultivar inom kålsläktet. Den har utvecklats ur arten kål och förekom först i Europa på 1500-talet. Knölen, som växer ovan mark, varierar i storlek från 0,5 till 5 kg. Kålrabbi är rik på vitamin C, fibrer och antioxidanter. Den är också låg i kalorier, vilket gör den bra som ”utfyllnad” i olika rätter.
Kålrabbi (Brassica oleracea var. gongylodes), eller knutkål, är en kultivar inom kålsläktet. Den har utvecklats ur arten kål och förekom först i Europa på 1500-talet. Knölen, som växer ovan mark, varierar i storlek från 0,5 till 5 kg. Kålrabbi är rik på vitamin C, fibrer och antioxidanter. Den är också låg i kalorier, vilket gör den bra som ”utfyllnad” i olika rätter.
Kålrabbi (Brassica oleracea var. gongylodes), eller knutkål, är en kultivar inom kålsläktet. Den har utvecklats ur arten kål och förekom först i Europa på 1500-talet. Knölen, som växer ovan mark, varierar i storlek från 0,5 till 5 kg. Kålrabbi är rik på vitamin C, fibrer och antioxidanter. Den är också låg i kalorier, vilket gör den bra som ”utfyllnad” i olika rätter.
I Myggenäs på Tjörn planeras 64 nya bostadsrätter längs Mellbyvägen i projektet Solglimten. I totalt sex fristående byggnader blir det lägenheter i storlekarna två till fyra rum och kök, med utsikt över Almösund. Den framtida bostadsrättsföreningen kommer att innehålla gemensamma ytor och mötesplatser, som takterrasser, co-working-yta och lekplatser. I planerna finns också solpaneler och gröna tak.
I Myggenäs på Tjörn planeras 64 nya bostadsrätter längs Mellbyvägen i projektet Solglimten. I totalt sex fristående byggnader blir det lägenheter i storlekarna två till fyra rum och kök, med utsikt över Almösund. Den framtida bostadsrättsföreningen kommer att innehålla gemensamma ytor och mötesplatser, som takterrasser, co-working-yta och lekplatser. I planerna finns också solpaneler och gröna tak.
I Myggenäs på Tjörn planeras 64 nya bostadsrätter längs Mellbyvägen i projektet Solglimten. I totalt sex fristående byggnader blir det lägenheter i storlekarna två till fyra rum och kök, med utsikt över Almösund. Den framtida bostadsrättsföreningen kommer att innehålla gemensamma ytor och mötesplatser, som takterrasser, co-working-yta och lekplatser. I planerna finns också solpaneler och gröna tak.
Danmarks regering investerar 7,5 miljarder danska kronor i en vätgasledning från Esbjerg till Tyskland, skriver News Öresund. Beskedet innebär att Morgen Energys planerade vätgasfabrik för 15 miljarder danska kronor närmar sig förverkligande. – Ett stort steg i rätt riktning för den danska vätgasindustrin, säger Morgens styrelseledamot Rasmus Bach Nielsen. Fabriken ska drivas av vindkraft och väntas skapa upp till 700 jobb under byggperioden. Vätgasröret beräknas stå klart 2030, två år tidigare än planerat.
Danmarks regering investerar 7,5 miljarder danska kronor i en vätgasledning från Esbjerg till Tyskland, skriver News Öresund. Beskedet innebär att Morgen Energys planerade vätgasfabrik för 15 miljarder danska kronor närmar sig förverkligande. – Ett stort steg i rätt riktning för den danska vätgasindustrin, säger Morgens styrelseledamot Rasmus Bach Nielsen. Fabriken ska drivas av vindkraft och väntas skapa upp till 700 jobb under byggperioden. Vätgasröret beräknas stå klart 2030, två år tidigare än planerat.
Danmarks regering investerar 7,5 miljarder danska kronor i en vätgasledning från Esbjerg till Tyskland, skriver News Öresund. Beskedet innebär att Morgen Energys planerade vätgasfabrik för 15 miljarder danska kronor närmar sig förverkligande. – Ett stort steg i rätt riktning för den danska vätgasindustrin, säger Morgens styrelseledamot Rasmus Bach Nielsen. Fabriken ska drivas av vindkraft och väntas skapa upp till 700 jobb under byggperioden. Vätgasröret beräknas stå klart 2030, två år tidigare än planerat.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö