
Elon Musks infrastrukturbolag The Boring Company har fått klartecken för en 17 kilometer lång biltunnel under Dubai (med planer för fler tunnlar i projekt Dubai Loop). Tunneln som bara har ett körfält i varje riktning kan liknas vid en asfalterad tunnelbana där elbilar ska kunna köra i upp till 160 km/h. De första 17 km ska ha 11 ”stationer” för in- och utfart och en kapacitet att transportera 20.000 människor i timmen. Målet är att bygga ut Dubai Loop till att kunna transportera totalt 100.000 människor i timmen.
Elon Musks infrastrukturbolag The Boring Company har fått klartecken för en 17 kilometer lång biltunnel under Dubai (med planer för fler tunnlar i projekt Dubai Loop). Tunneln som bara har ett körfält i varje riktning kan liknas vid en asfalterad tunnelbana där elbilar ska kunna köra i upp till 160 km/h. De första 17 km ska ha 11 ”stationer” för in- och utfart och en kapacitet att transportera 20.000 människor i timmen. Målet är att bygga ut Dubai Loop till att kunna transportera totalt 100.000 människor i timmen.
.jpeg)
Efter 15 års sökande stod Malmö Saluhall klar hösten 2016. Vi träffade syskonen Nina Totté Karyd och Martin Karyd för att ta reda på mer om deras bakgrund och tankar kring saluhallen.
.jpeg)
Efter 15 års sökande stod Malmö Saluhall klar hösten 2016. Vi träffade syskonen Nina Totté Karyd och Martin Karyd för att ta reda på mer om deras bakgrund och tankar kring saluhallen.
.jpeg)
Efter 15 års sökande stod Malmö Saluhall klar hösten 2016. Vi träffade syskonen Nina Totté Karyd och Martin Karyd för att ta reda på mer om deras bakgrund och tankar kring saluhallen.
.jpeg)
Entreprenörerna bakom klädmärket John Henric berättar om hur de tänkte annorlunda i en tuff bransch, om framtiden, om hur allting började och hur verksamheten startades från ett pojkrum i den enes mammas lägenhet.
.jpeg)
Entreprenörerna bakom klädmärket John Henric berättar om hur de tänkte annorlunda i en tuff bransch, om framtiden, om hur allting började och hur verksamheten startades från ett pojkrum i den enes mammas lägenhet.
.jpeg)
Entreprenörerna bakom klädmärket John Henric berättar om hur de tänkte annorlunda i en tuff bransch, om framtiden, om hur allting började och hur verksamheten startades från ett pojkrum i den enes mammas lägenhet.
.jpeg)
Markus berättar om livet efter fotbollen, hur han tänker kring sitt företagande och viljan att vinna.
.jpeg)
Markus berättar om livet efter fotbollen, hur han tänker kring sitt företagande och viljan att vinna.
.jpeg)
Markus berättar om livet efter fotbollen, hur han tänker kring sitt företagande och viljan att vinna.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö