Till våren blir det nytt för hela slanten på 25:e våningen på Clarion Hotel Malmö Live. Den nya restaurangen kommer att gå under namnet Grand Italian. Premiären väntas till april nästa år.
– Menyn kommer att spegla och hylla ryggraden i det italienska köket, med en rad varma och kalla antipasti för att väcka aptiten. Lyxig primi piatti kommer att få fart på smaklökarna och urvalet av grillat kött, fisk och skaldjur secondi kommer göra att gästerna är mätta, glada och sugna på en klassisk italiensk dessert. När det kommer till dryck är det stort fokus på italienska viner och cocktails som den traditionella Negronin blandat med läskande Sbagliatos, säger Camilla Ahlberg, marknadsföringsansvarig på Clarion Hotel Sverige.
Till våren blir det nytt för hela slanten på 25:e våningen på Clarion Hotel Malmö Live. Den nya restaurangen kommer att gå under namnet Grand Italian. Premiären väntas till april nästa år.
– Menyn kommer att spegla och hylla ryggraden i det italienska köket, med en rad varma och kalla antipasti för att väcka aptiten. Lyxig primi piatti kommer att få fart på smaklökarna och urvalet av grillat kött, fisk och skaldjur secondi kommer göra att gästerna är mätta, glada och sugna på en klassisk italiensk dessert. När det kommer till dryck är det stort fokus på italienska viner och cocktails som den traditionella Negronin blandat med läskande Sbagliatos, säger Camilla Ahlberg, marknadsföringsansvarig på Clarion Hotel Sverige.
Hotellkedjan Scandic märker av en ovanligt stor efterfrågan i hela Öresundsregionen, när Eurovision arrangeras i Malmö i maj. Alla sex hotell i Malmö är slutsålda de flesta dagar under Eurovisionveckan, säger Scandic Hotels kommersiella direktör Klaus Johansen till Dansk Erhverv. – Även i Köpenhamn upplever vi en kraftigt ökad efterfrågan, säger han och lägger till att Scandic har dubbelt så många bokningar i staden jämfört med samma tid förra året. Eurovison Song Contest pågår mellan den 7 och 11 maj på Malmö Arena, som rymmer 15.000 sittplatser.
Hotellkedjan Scandic märker av en ovanligt stor efterfrågan i hela Öresundsregionen, när Eurovision arrangeras i Malmö i maj. Alla sex hotell i Malmö är slutsålda de flesta dagar under Eurovisionveckan, säger Scandic Hotels kommersiella direktör Klaus Johansen till Dansk Erhverv. – Även i Köpenhamn upplever vi en kraftigt ökad efterfrågan, säger han och lägger till att Scandic har dubbelt så många bokningar i staden jämfört med samma tid förra året. Eurovison Song Contest pågår mellan den 7 och 11 maj på Malmö Arena, som rymmer 15.000 sittplatser.
Hotellkedjan Scandic märker av en ovanligt stor efterfrågan i hela Öresundsregionen, när Eurovision arrangeras i Malmö i maj. Alla sex hotell i Malmö är slutsålda de flesta dagar under Eurovisionveckan, säger Scandic Hotels kommersiella direktör Klaus Johansen till Dansk Erhverv. – Även i Köpenhamn upplever vi en kraftigt ökad efterfrågan, säger han och lägger till att Scandic har dubbelt så många bokningar i staden jämfört med samma tid förra året. Eurovison Song Contest pågår mellan den 7 och 11 maj på Malmö Arena, som rymmer 15.000 sittplatser.
Novo-koncernens förvärv av Catalent, ett amerikanskt läkemedelsföretag, är ”det största uppköpet i Danmarks historia”. Det skriver Børsen efter att affären tillkännagavs i februari. Enligt News Öresund sker uppköpet i två steg. Novo Holdings köper Catalent för motsvarande 114 miljarder danska kronor. Utöver det säljs tre av Catalents fabriker – i Italien, Belgien och USA – till Novo Nordisk för motsvarande 76 miljarder danska kronor. Bolagets produktion har ökat i takt med att försäljningen av viktminsknings- och diabetesmedicinerna Wegovy och Ozempic har skjutit i höjden.
Novo-koncernens förvärv av Catalent, ett amerikanskt läkemedelsföretag, är ”det största uppköpet i Danmarks historia”. Det skriver Børsen efter att affären tillkännagavs i februari. Enligt News Öresund sker uppköpet i två steg. Novo Holdings köper Catalent för motsvarande 114 miljarder danska kronor. Utöver det säljs tre av Catalents fabriker – i Italien, Belgien och USA – till Novo Nordisk för motsvarande 76 miljarder danska kronor. Bolagets produktion har ökat i takt med att försäljningen av viktminsknings- och diabetesmedicinerna Wegovy och Ozempic har skjutit i höjden.
Novo-koncernens förvärv av Catalent, ett amerikanskt läkemedelsföretag, är ”det största uppköpet i Danmarks historia”. Det skriver Børsen efter att affären tillkännagavs i februari. Enligt News Öresund sker uppköpet i två steg. Novo Holdings köper Catalent för motsvarande 114 miljarder danska kronor. Utöver det säljs tre av Catalents fabriker – i Italien, Belgien och USA – till Novo Nordisk för motsvarande 76 miljarder danska kronor. Bolagets produktion har ökat i takt med att försäljningen av viktminsknings- och diabetesmedicinerna Wegovy och Ozempic har skjutit i höjden.
Helsingborg har fått ett nytt center för innovation, Parken, som ska bli en mötesplats för stad, näringsliv och akademi. “Innovationsdistrikt är ett relativt nytt fenomen som håller på etableras runt om i Europa”. Parken ligger i den nya stadsdelen Oceanhamnen, som har omkring 300 aktörer i området. – Staden är aktiv och bidrar till innovationssamverkan och tillväxt. Ett sätt vi gör det på är genom att agera testbädd för nya välfärdslösningar, säger Lisa Olsson, ansvarig för Parken.
Helsingborg har fått ett nytt center för innovation, Parken, som ska bli en mötesplats för stad, näringsliv och akademi. “Innovationsdistrikt är ett relativt nytt fenomen som håller på etableras runt om i Europa”. Parken ligger i den nya stadsdelen Oceanhamnen, som har omkring 300 aktörer i området. – Staden är aktiv och bidrar till innovationssamverkan och tillväxt. Ett sätt vi gör det på är genom att agera testbädd för nya välfärdslösningar, säger Lisa Olsson, ansvarig för Parken.
Helsingborg har fått ett nytt center för innovation, Parken, som ska bli en mötesplats för stad, näringsliv och akademi. “Innovationsdistrikt är ett relativt nytt fenomen som håller på etableras runt om i Europa”. Parken ligger i den nya stadsdelen Oceanhamnen, som har omkring 300 aktörer i området. – Staden är aktiv och bidrar till innovationssamverkan och tillväxt. Ett sätt vi gör det på är genom att agera testbädd för nya välfärdslösningar, säger Lisa Olsson, ansvarig för Parken.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö