
För första gången på länge syns tecken på återhämtning i Göteborgs ekonomi. Tjänsteföretag och industrin ser ökad efterfrågan, och handeln går fortsatt starkt.
Årets första konjunkturrapport från Business Region Göteborg visar att konjunkturindikatorn steg till 95,2 under slutet av 2024. Byggsektorn, hårt drabbad av krisen, ser också en möjlig vändning.
– Med sjunkande räntor och normal inflation kan hushållen börja spendera bredare igen, säger Henrik Einarsson, analyschef på Business Region Göteborg.
För första gången på länge syns tecken på återhämtning i Göteborgs ekonomi. Tjänsteföretag och industrin ser ökad efterfrågan, och handeln går fortsatt starkt.
Årets första konjunkturrapport från Business Region Göteborg visar att konjunkturindikatorn steg till 95,2 under slutet av 2024. Byggsektorn, hårt drabbad av krisen, ser också en möjlig vändning.
– Med sjunkande räntor och normal inflation kan hushållen börja spendera bredare igen, säger Henrik Einarsson, analyschef på Business Region Göteborg.

Gensler har släppt renderingar på hur nya Al-Ahly Stadium kommer se ut. Stadion med plats för 42 000 åskådare får en fasad med digitala skärmar och en nedsänkt gräsplan som ska vara synlig från torget utanför via en stor glasvägg. Stadion ska ligga vid norra infarten och kommer att synas från inflygande till Kairos internationella flygplats.

Gensler har släppt renderingar på hur nya Al-Ahly Stadium kommer se ut. Stadion med plats för 42 000 åskådare får en fasad med digitala skärmar och en nedsänkt gräsplan som ska vara synlig från torget utanför via en stor glasvägg. Stadion ska ligga vid norra infarten och kommer att synas från inflygande till Kairos internationella flygplats.

Gensler har släppt renderingar på hur nya Al-Ahly Stadium kommer se ut. Stadion med plats för 42 000 åskådare får en fasad med digitala skärmar och en nedsänkt gräsplan som ska vara synlig från torget utanför via en stor glasvägg. Stadion ska ligga vid norra infarten och kommer att synas från inflygande till Kairos internationella flygplats.

För ungefär ett år sen stod Alloy Developments skyskrapa 505 State Street i Brooklyn klar. Nu vill de bygga en ännu högre skyskrapa i samma kvarter som kan bli världens högsta passivhus. Den nya skrapan, One Third Avenue, planeras bli 220 meter hög med 63 våningar och rymma 583 lägenheter samt kontor på de första 6 våningarna. Alloys CEO Jared Della Valle beskriver passivhusmålet som ”incredibly challenging”, men att uppsidan med hållbarhet är värt det.

För ungefär ett år sen stod Alloy Developments skyskrapa 505 State Street i Brooklyn klar. Nu vill de bygga en ännu högre skyskrapa i samma kvarter som kan bli världens högsta passivhus. Den nya skrapan, One Third Avenue, planeras bli 220 meter hög med 63 våningar och rymma 583 lägenheter samt kontor på de första 6 våningarna. Alloys CEO Jared Della Valle beskriver passivhusmålet som ”incredibly challenging”, men att uppsidan med hållbarhet är värt det.

För ungefär ett år sen stod Alloy Developments skyskrapa 505 State Street i Brooklyn klar. Nu vill de bygga en ännu högre skyskrapa i samma kvarter som kan bli världens högsta passivhus. Den nya skrapan, One Third Avenue, planeras bli 220 meter hög med 63 våningar och rymma 583 lägenheter samt kontor på de första 6 våningarna. Alloys CEO Jared Della Valle beskriver passivhusmålet som ”incredibly challenging”, men att uppsidan med hållbarhet är värt det.

Sedan Rolls-Royce introducerade Black Badge line 2016 har de rullat ut maxade prestandaversioner av sina lyxiga bilar. Den senaste är Black Badge Spectre, en uppskruvad version av deras elbil. Med en 0-60 mph-tid på 4,1 sekunder knuffar den ner Black Badge Wraith på andra plats.

Sedan Rolls-Royce introducerade Black Badge line 2016 har de rullat ut maxade prestandaversioner av sina lyxiga bilar. Den senaste är Black Badge Spectre, en uppskruvad version av deras elbil. Med en 0-60 mph-tid på 4,1 sekunder knuffar den ner Black Badge Wraith på andra plats.

Sedan Rolls-Royce introducerade Black Badge line 2016 har de rullat ut maxade prestandaversioner av sina lyxiga bilar. Den senaste är Black Badge Spectre, en uppskruvad version av deras elbil. Med en 0-60 mph-tid på 4,1 sekunder knuffar den ner Black Badge Wraith på andra plats.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö