Azulik Mobility i Tulum presenterar sitt elektriska konceptfordon EK. Utan dörrar och med en topphastighet på 40 km/h är det varken en bil eller permobil, utan kan snarast liknas vid en golfbil. Samtidigt ska den ha räckvidd på 100 km på en laddning. Idén är att den ska vara miljövänlig och konstrueras av glasfiber med 3D-printade detaljer och ratt i mexikanskt Sapote-trä för naturlig känsla ända ut i händerna.
Azulik Mobility i Tulum presenterar sitt elektriska konceptfordon EK. Utan dörrar och med en topphastighet på 40 km/h är det varken en bil eller permobil, utan kan snarast liknas vid en golfbil. Samtidigt ska den ha räckvidd på 100 km på en laddning. Idén är att den ska vara miljövänlig och konstrueras av glasfiber med 3D-printade detaljer och ratt i mexikanskt Sapote-trä för naturlig känsla ända ut i händerna.
Sydkoreanska arkitektbyrån SML gick all in på less is more när de ritade Birye Church. Tre våningar hög (fyra med klocktornet) i rå betong. Kantiga, rätvinklade, enorma block. Det enda dekorativa är en räfflad fasad och smala ljusinsläpp av glas. Invändigt är golven högpolerad betong och väggarna klädda med ljudabsorbenter som ser ut som träpanel. En riktig arkitekturmässig home run, tycker vi.
Sydkoreanska arkitektbyrån SML gick all in på less is more när de ritade Birye Church. Tre våningar hög (fyra med klocktornet) i rå betong. Kantiga, rätvinklade, enorma block. Det enda dekorativa är en räfflad fasad och smala ljusinsläpp av glas. Invändigt är golven högpolerad betong och väggarna klädda med ljudabsorbenter som ser ut som träpanel. En riktig arkitekturmässig home run, tycker vi.
Sydkoreanska arkitektbyrån SML gick all in på less is more när de ritade Birye Church. Tre våningar hög (fyra med klocktornet) i rå betong. Kantiga, rätvinklade, enorma block. Det enda dekorativa är en räfflad fasad och smala ljusinsläpp av glas. Invändigt är golven högpolerad betong och väggarna klädda med ljudabsorbenter som ser ut som träpanel. En riktig arkitekturmässig home run, tycker vi.
Rivians första limited edition-modeller ”California Dune” har sandbeige lack, off road-däck på 20-tumsfälgar, förstärkta plåtar undertill och sandstegar på takräcket. Den nya editionen erbjuds både för SUVen (R1S) och pickupen (R1T). Båda varianter är utrustade med tre motorer och kostar ca 1 miljon kronor i USA.
Rivians första limited edition-modeller ”California Dune” har sandbeige lack, off road-däck på 20-tumsfälgar, förstärkta plåtar undertill och sandstegar på takräcket. Den nya editionen erbjuds både för SUVen (R1S) och pickupen (R1T). Båda varianter är utrustade med tre motorer och kostar ca 1 miljon kronor i USA.
Rivians första limited edition-modeller ”California Dune” har sandbeige lack, off road-däck på 20-tumsfälgar, förstärkta plåtar undertill och sandstegar på takräcket. Den nya editionen erbjuds både för SUVen (R1S) och pickupen (R1T). Båda varianter är utrustade med tre motorer och kostar ca 1 miljon kronor i USA.
Still Austin har presenterat ett spännande släpp. Tanager Cigar Blend Bourbon är blandad med fatlagrat vatten (så kallad petites eaux) för att landa vid 53%, en teknik lånad från cognac- och armagnacframställning, som ska förlänga eftersmakerna.Whiskeyn förväntas kosta runt 5 000 kronor flaskan. Vilken cigarr den är tänkt att passa till framgår inte ”crafted to enhance the experiences of a fine cigar”, vi får väl vänta och se.
Still Austin har presenterat ett spännande släpp. Tanager Cigar Blend Bourbon är blandad med fatlagrat vatten (så kallad petites eaux) för att landa vid 53%, en teknik lånad från cognac- och armagnacframställning, som ska förlänga eftersmakerna.Whiskeyn förväntas kosta runt 5 000 kronor flaskan. Vilken cigarr den är tänkt att passa till framgår inte ”crafted to enhance the experiences of a fine cigar”, vi får väl vänta och se.
Still Austin har presenterat ett spännande släpp. Tanager Cigar Blend Bourbon är blandad med fatlagrat vatten (så kallad petites eaux) för att landa vid 53%, en teknik lånad från cognac- och armagnacframställning, som ska förlänga eftersmakerna.Whiskeyn förväntas kosta runt 5 000 kronor flaskan. Vilken cigarr den är tänkt att passa till framgår inte ”crafted to enhance the experiences of a fine cigar”, vi får väl vänta och se.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö