
När Le Monde Group ville ha ett nytt huvudkontor i Paris lyckades arkitektfirman Snøhetta med det till synes omöjliga – att få en fastighet på sju våningar, med plats för 1 600 anställda, att se slank ut. Hela den broliknande formen kommer av att byggnaden ligger intill knutpunkten Austerlitz som har plattformar under marken och speciella viktrestriktioner. Det arkitektoniska konststycket får extra kontrast av att ligga granne med Gare d’Austerliz huvudbyggnad från 1840.
När Le Monde Group ville ha ett nytt huvudkontor i Paris lyckades arkitektfirman Snøhetta med det till synes omöjliga – att få en fastighet på sju våningar, med plats för 1 600 anställda, att se slank ut. Hela den broliknande formen kommer av att byggnaden ligger intill knutpunkten Austerlitz som har plattformar under marken och speciella viktrestriktioner. Det arkitektoniska konststycket får extra kontrast av att ligga granne med Gare d’Austerliz huvudbyggnad från 1840.

Le Manoir aux Quat’Saisons i Oxfordshire behåller sina två Michelinstjärnor, för 41:e året i rad. Restaurangen öppnade 1984 och fick två stjärnor bara några månader efter att de öppnat. Och sen dess håller de fanan i topp. Le Manoirs grundare Raymond Blanc OBE (Officer of the Most Excellent Order of the British Empire) kommenterar: – ”Den här resan handlar om mer än stjärnorna – det handlar om att skapa oförglömliga upplevelser för våra gäster och vårda framtidens talanger.” Vi tar honom på ordet.

Le Manoir aux Quat’Saisons i Oxfordshire behåller sina två Michelinstjärnor, för 41:e året i rad. Restaurangen öppnade 1984 och fick två stjärnor bara några månader efter att de öppnat. Och sen dess håller de fanan i topp. Le Manoirs grundare Raymond Blanc OBE (Officer of the Most Excellent Order of the British Empire) kommenterar: – ”Den här resan handlar om mer än stjärnorna – det handlar om att skapa oförglömliga upplevelser för våra gäster och vårda framtidens talanger.” Vi tar honom på ordet.

Le Manoir aux Quat’Saisons i Oxfordshire behåller sina två Michelinstjärnor, för 41:e året i rad. Restaurangen öppnade 1984 och fick två stjärnor bara några månader efter att de öppnat. Och sen dess håller de fanan i topp. Le Manoirs grundare Raymond Blanc OBE (Officer of the Most Excellent Order of the British Empire) kommenterar: – ”Den här resan handlar om mer än stjärnorna – det handlar om att skapa oförglömliga upplevelser för våra gäster och vårda framtidens talanger.” Vi tar honom på ordet.

Ralph Lauren har gjort om halva butiken på 173 Boulevard Saint Germain i Paris till ett permanent Ralph’s Coffee. (Tidigare stannade Ralph’s Coffees ”food truck” utanför.) Lokalerna är från 1600-talet med elegant autentisk miljö med träpaneler och kristallkronor. Utbudet är som på andra Ralph’s med morotskaka, brownies och alla varianter av espressodrycker.

Ralph Lauren har gjort om halva butiken på 173 Boulevard Saint Germain i Paris till ett permanent Ralph’s Coffee. (Tidigare stannade Ralph’s Coffees ”food truck” utanför.) Lokalerna är från 1600-talet med elegant autentisk miljö med träpaneler och kristallkronor. Utbudet är som på andra Ralph’s med morotskaka, brownies och alla varianter av espressodrycker.

Ralph Lauren har gjort om halva butiken på 173 Boulevard Saint Germain i Paris till ett permanent Ralph’s Coffee. (Tidigare stannade Ralph’s Coffees ”food truck” utanför.) Lokalerna är från 1600-talet med elegant autentisk miljö med träpaneler och kristallkronor. Utbudet är som på andra Ralph’s med morotskaka, brownies och alla varianter av espressodrycker.

Kinesiska biltillverkaren BYD lanserar tillsammans med DJI en plattform som ska integrera drönare med deras bilar. Systemet som heter Lingyuan gör det möjligt för en passagerare i bilen att styra drönaren via en handkontroll med skärm för att till exempel filma bilens resa längs vägen eller för att kolla trafiksituationer längre fram. Drönaren ska kunna lyfta och landa i ca 25 km/h och maxfart för drönaren ligger runt 50 km/h.

Kinesiska biltillverkaren BYD lanserar tillsammans med DJI en plattform som ska integrera drönare med deras bilar. Systemet som heter Lingyuan gör det möjligt för en passagerare i bilen att styra drönaren via en handkontroll med skärm för att till exempel filma bilens resa längs vägen eller för att kolla trafiksituationer längre fram. Drönaren ska kunna lyfta och landa i ca 25 km/h och maxfart för drönaren ligger runt 50 km/h.

Kinesiska biltillverkaren BYD lanserar tillsammans med DJI en plattform som ska integrera drönare med deras bilar. Systemet som heter Lingyuan gör det möjligt för en passagerare i bilen att styra drönaren via en handkontroll med skärm för att till exempel filma bilens resa längs vägen eller för att kolla trafiksituationer längre fram. Drönaren ska kunna lyfta och landa i ca 25 km/h och maxfart för drönaren ligger runt 50 km/h.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö