Göteborgs Stad har under året lanserat satsningen ”Staden och företagarna” för att förbättra kontakten mellan stadens organisation och det lokala näringslivet. Bakgrunden är att Göteborg i dag rankas lägre än både Malmö och Stockholm i mätningar av företagsklimat.
Satsningen ska ge chefer och medarbetare som möter företag ökad kunskap och verktyg för samarbete.
– Det är möjligt att både följa lagen och samtidigt underlätta för näringslivet. Chefer behöver leda arbetet med förenkling och stötta medarbetare att hitta lösningar, säger Angelica Winter, chef på miljöförvaltningen.
Göteborgs Stad har under året lanserat satsningen ”Staden och företagarna” för att förbättra kontakten mellan stadens organisation och det lokala näringslivet. Bakgrunden är att Göteborg i dag rankas lägre än både Malmö och Stockholm i mätningar av företagsklimat.
Satsningen ska ge chefer och medarbetare som möter företag ökad kunskap och verktyg för samarbete.
– Det är möjligt att både följa lagen och samtidigt underlätta för näringslivet. Chefer behöver leda arbetet med förenkling och stötta medarbetare att hitta lösningar, säger Angelica Winter, chef på miljöförvaltningen.
På den stora bryggan framför Skuespilhuset breder Luftkastellet ut sig med loungeytor, pizzaslices och sommardrinkar. Här sitter man i solstolar och tittar på båttrafiken som glider förbi. Några äter, andra jobbar i skuggan med laptopen – men nästan alla dröjer sig kvar när kvällssolen färgar Operahuset guld. Det är informellt, havsnära och mitt i stan utan att kännas centralt.
På den stora bryggan framför Skuespilhuset breder Luftkastellet ut sig med loungeytor, pizzaslices och sommardrinkar. Här sitter man i solstolar och tittar på båttrafiken som glider förbi. Några äter, andra jobbar i skuggan med laptopen – men nästan alla dröjer sig kvar när kvällssolen färgar Operahuset guld. Det är informellt, havsnära och mitt i stan utan att kännas centralt.
På den stora bryggan framför Skuespilhuset breder Luftkastellet ut sig med loungeytor, pizzaslices och sommardrinkar. Här sitter man i solstolar och tittar på båttrafiken som glider förbi. Några äter, andra jobbar i skuggan med laptopen – men nästan alla dröjer sig kvar när kvällssolen färgar Operahuset guld. Det är informellt, havsnära och mitt i stan utan att kännas centralt.
The Hemingway Cooler Bench från Business & Pleasure är både en kylväska och en bänk. Kylfacket rymmer 52 liter is och drycker och trälocket med dyna erbjuder en stabil sittplats på stranden. Designen och färgerna är inspirerade av 50-talets europeiska motorbåtar. Här i antikvit, men finns även som ”boathouse navy”. Båda med detaljer i mässingslook. Ska kunna hålla drycker kalla i upp till 4 dagar.
The Hemingway Cooler Bench från Business & Pleasure är både en kylväska och en bänk. Kylfacket rymmer 52 liter is och drycker och trälocket med dyna erbjuder en stabil sittplats på stranden. Designen och färgerna är inspirerade av 50-talets europeiska motorbåtar. Här i antikvit, men finns även som ”boathouse navy”. Båda med detaljer i mässingslook. Ska kunna hålla drycker kalla i upp till 4 dagar.
The Hemingway Cooler Bench från Business & Pleasure är både en kylväska och en bänk. Kylfacket rymmer 52 liter is och drycker och trälocket med dyna erbjuder en stabil sittplats på stranden. Designen och färgerna är inspirerade av 50-talets europeiska motorbåtar. Här i antikvit, men finns även som ”boathouse navy”. Båda med detaljer i mässingslook. Ska kunna hålla drycker kalla i upp till 4 dagar.
Flygjätten SAS flyttar allt mer av sin verksamhet till Köpenhamn, och bolagets vd Anko van der Werff är tydlig med varför. – Vi vill göra Köpenhamn till den självklara flyghubben för norra Europa, säger han till Dagens Industri. Med 22 nya rutter från Kastrup i sommar, jämfört med tre från Arlanda, stärks Danmarks position som Skandinaviens flygcentrum. Enligt SAS handlar det om effektivitet, geografi och att det finns en mer utbredd ”flygskam” bland svenskar.
Flygjätten SAS flyttar allt mer av sin verksamhet till Köpenhamn, och bolagets vd Anko van der Werff är tydlig med varför. – Vi vill göra Köpenhamn till den självklara flyghubben för norra Europa, säger han till Dagens Industri. Med 22 nya rutter från Kastrup i sommar, jämfört med tre från Arlanda, stärks Danmarks position som Skandinaviens flygcentrum. Enligt SAS handlar det om effektivitet, geografi och att det finns en mer utbredd ”flygskam” bland svenskar.
Flygjätten SAS flyttar allt mer av sin verksamhet till Köpenhamn, och bolagets vd Anko van der Werff är tydlig med varför. – Vi vill göra Köpenhamn till den självklara flyghubben för norra Europa, säger han till Dagens Industri. Med 22 nya rutter från Kastrup i sommar, jämfört med tre från Arlanda, stärks Danmarks position som Skandinaviens flygcentrum. Enligt SAS handlar det om effektivitet, geografi och att det finns en mer utbredd ”flygskam” bland svenskar.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö