Antal bostäder 26
Storlek 1-4 rum, 43-105 kvadratmeter
Boendeform Bostadsrätt
Inflyttning Inte fastslaget
Som en kommande etapp i det framväxande området Tygelsjö väster planeras nu för flerbostadshus i den blivande bostadsrättsföreningen Syrenen. Fördelat på fyra huskroppar innehåller projektet totalt 26 lägenheter i storlekarna ett till fyra rum och kök, med boyta från 43 till 105 kvadratmeter. Lägenheterna får antingen balkong eller uteplats i markplan. Tidpunkt för inflyttning är ännu inte fastslagen.
Som en kommande etapp i det framväxande området Tygelsjö väster planeras nu för flerbostadshus i den blivande bostadsrättsföreningen Syrenen. Fördelat på fyra huskroppar innehåller projektet totalt 26 lägenheter i storlekarna ett till fyra rum och kök, med boyta från 43 till 105 kvadratmeter. Lägenheterna får antingen balkong eller uteplats i markplan. Tidpunkt för inflyttning är ännu inte fastslagen.
Byggteknikbolaget Recoma i Hässleholm har säkrat närmare 64 miljoner kronor för att skala upp sin produktion av miljövänliga byggskivor. Bolaget, som återvinner dryckeskartonger till ett plywoodliknande material, planerar nu att fördubbla kapaciteten och expandera internationellt. – Pengarna räcker till lönsamhet, om allt går enligt plan, säger vd Max Rosenberg till DI Digital. Bland investerarna finns Hilti Danmarks vd Carl Carlander. Även Naturvårdsverkets satsning ”Klimatklivet” bidrar med 33,5 miljoner kronor.
Byggteknikbolaget Recoma i Hässleholm har säkrat närmare 64 miljoner kronor för att skala upp sin produktion av miljövänliga byggskivor. Bolaget, som återvinner dryckeskartonger till ett plywoodliknande material, planerar nu att fördubbla kapaciteten och expandera internationellt. – Pengarna räcker till lönsamhet, om allt går enligt plan, säger vd Max Rosenberg till DI Digital. Bland investerarna finns Hilti Danmarks vd Carl Carlander. Även Naturvårdsverkets satsning ”Klimatklivet” bidrar med 33,5 miljoner kronor.
Byggteknikbolaget Recoma i Hässleholm har säkrat närmare 64 miljoner kronor för att skala upp sin produktion av miljövänliga byggskivor. Bolaget, som återvinner dryckeskartonger till ett plywoodliknande material, planerar nu att fördubbla kapaciteten och expandera internationellt. – Pengarna räcker till lönsamhet, om allt går enligt plan, säger vd Max Rosenberg till DI Digital. Bland investerarna finns Hilti Danmarks vd Carl Carlander. Även Naturvårdsverkets satsning ”Klimatklivet” bidrar med 33,5 miljoner kronor.
Göteborgsbaserade Liquid Wind startar tillsammans med Övik Energi ett nytt elektrobränsleprojekt i Örnsköldsvik – en av Europas största anläggningar för e-metanol. Med start 2025 ska anläggningen producera 100.000 ton e-metanol per år, vilket kan ersätta fossila bränslen. – Vi ser att det finns en mycket stark drivkraft från till exempel rederier, flygbolag och deras kunder att ställa om till grönt flyg och sjöfart, säger Liquid Winds vd Claes Fredriksson. Det är ännu oklart vem som ska äga och finansiera anläggningen i nästa steg.
Göteborgsbaserade Liquid Wind startar tillsammans med Övik Energi ett nytt elektrobränsleprojekt i Örnsköldsvik – en av Europas största anläggningar för e-metanol. Med start 2025 ska anläggningen producera 100.000 ton e-metanol per år, vilket kan ersätta fossila bränslen. – Vi ser att det finns en mycket stark drivkraft från till exempel rederier, flygbolag och deras kunder att ställa om till grönt flyg och sjöfart, säger Liquid Winds vd Claes Fredriksson. Det är ännu oklart vem som ska äga och finansiera anläggningen i nästa steg.
Göteborgsbaserade Liquid Wind startar tillsammans med Övik Energi ett nytt elektrobränsleprojekt i Örnsköldsvik – en av Europas största anläggningar för e-metanol. Med start 2025 ska anläggningen producera 100.000 ton e-metanol per år, vilket kan ersätta fossila bränslen. – Vi ser att det finns en mycket stark drivkraft från till exempel rederier, flygbolag och deras kunder att ställa om till grönt flyg och sjöfart, säger Liquid Winds vd Claes Fredriksson. Det är ännu oklart vem som ska äga och finansiera anläggningen i nästa steg.
I utbyggnadsområdet Kallebäcks Terasser planeras nu delprojektet Stråket. Längs Kallebäcks Torggata och intill Lackarebäcksberget ska det bli totalt 177 lägenheter på ett till fyra rum och kök som tillsammans med verksamhetslokaler byggs kring en gemensam innergård. Det ska också bli ett parkeringsgarage med 36 parkeringsplatser. Nybygget beräknas stå klart för inflyttning under hösten 2027.
I utbyggnadsområdet Kallebäcks Terasser planeras nu delprojektet Stråket. Längs Kallebäcks Torggata och intill Lackarebäcksberget ska det bli totalt 177 lägenheter på ett till fyra rum och kök som tillsammans med verksamhetslokaler byggs kring en gemensam innergård. Det ska också bli ett parkeringsgarage med 36 parkeringsplatser. Nybygget beräknas stå klart för inflyttning under hösten 2027.
I utbyggnadsområdet Kallebäcks Terasser planeras nu delprojektet Stråket. Längs Kallebäcks Torggata och intill Lackarebäcksberget ska det bli totalt 177 lägenheter på ett till fyra rum och kök som tillsammans med verksamhetslokaler byggs kring en gemensam innergård. Det ska också bli ett parkeringsgarage med 36 parkeringsplatser. Nybygget beräknas stå klart för inflyttning under hösten 2027.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö