På Magasinsgatan har Fiskbar 17 serverat god mat i en mysig barmiljö utan krusiduller. Snart öppnas en syskonrestaurang - med samma namn.
– Där blir det mindre rätter, fler varianter av ostron och mycket mer bubbel. Men man kommer fortfarande att kunna få sin fisksoppa, räkmacka och bouillabaisse, konstaterar David Haggren, en av tre delägare.
Det nya stället flyttar in i välkända lokaler, på Vallgatan 3, där puben Dojan fanns under lång tid. Nya Fiskbar 17 öppnar dörrarna runt månadsskiftet september-oktober.
På Magasinsgatan har Fiskbar 17 serverat god mat i en mysig barmiljö utan krusiduller. Snart öppnas en syskonrestaurang - med samma namn.
– Där blir det mindre rätter, fler varianter av ostron och mycket mer bubbel. Men man kommer fortfarande att kunna få sin fisksoppa, räkmacka och bouillabaisse, konstaterar David Haggren, en av tre delägare.
Det nya stället flyttar in i välkända lokaler, på Vallgatan 3, där puben Dojan fanns under lång tid. Nya Fiskbar 17 öppnar dörrarna runt månadsskiftet september-oktober.
Göteborgs hamn behåller sin position som Sveriges största bilhamn med en ökning på 12 procent av nya fordon under första halvåret. Totalt sett har hamnen fortsatt höga volymer i de flesta godssegment, trots den ekonomiska inbromsningen. Det är tack vare att svensk exportindustri fortsätter leverera, menar Claes Sundmark, försäljningschef på Göteborgs Hamn. – Nu när vi blickar framåt mot hösten ser vi en ytterligare återhämtning på importsidan och ett fortsatt tryck i exporten, säger han.
Göteborgs hamn behåller sin position som Sveriges största bilhamn med en ökning på 12 procent av nya fordon under första halvåret. Totalt sett har hamnen fortsatt höga volymer i de flesta godssegment, trots den ekonomiska inbromsningen. Det är tack vare att svensk exportindustri fortsätter leverera, menar Claes Sundmark, försäljningschef på Göteborgs Hamn. – Nu när vi blickar framåt mot hösten ser vi en ytterligare återhämtning på importsidan och ett fortsatt tryck i exporten, säger han.
Göteborgs hamn behåller sin position som Sveriges största bilhamn med en ökning på 12 procent av nya fordon under första halvåret. Totalt sett har hamnen fortsatt höga volymer i de flesta godssegment, trots den ekonomiska inbromsningen. Det är tack vare att svensk exportindustri fortsätter leverera, menar Claes Sundmark, försäljningschef på Göteborgs Hamn. – Nu när vi blickar framåt mot hösten ser vi en ytterligare återhämtning på importsidan och ett fortsatt tryck i exporten, säger han.
Göteborgsbaserade Griffeye, vars mjukvarutjänst används av polisen i USA och Europa för att analysera bilder och videomaterial, har förvärvats av det kanadensiska säkerhetsbolaget Magnet Forensics. Griffeye vill inte gå ut med prislappen, men det ska handla om en ordentlig summa, uppger Carl Kistenmacher, ordförande på ägarföretaget Safer Society Group. – Om man tittar på liknande transaktioner i branschen fick vi topp-topp-betalt. Det blev en stor påse pengar, säger han till DI.
Göteborgsbaserade Griffeye, vars mjukvarutjänst används av polisen i USA och Europa för att analysera bilder och videomaterial, har förvärvats av det kanadensiska säkerhetsbolaget Magnet Forensics. Griffeye vill inte gå ut med prislappen, men det ska handla om en ordentlig summa, uppger Carl Kistenmacher, ordförande på ägarföretaget Safer Society Group. – Om man tittar på liknande transaktioner i branschen fick vi topp-topp-betalt. Det blev en stor påse pengar, säger han till DI.
Göteborgsbaserade Griffeye, vars mjukvarutjänst används av polisen i USA och Europa för att analysera bilder och videomaterial, har förvärvats av det kanadensiska säkerhetsbolaget Magnet Forensics. Griffeye vill inte gå ut med prislappen, men det ska handla om en ordentlig summa, uppger Carl Kistenmacher, ordförande på ägarföretaget Safer Society Group. – Om man tittar på liknande transaktioner i branschen fick vi topp-topp-betalt. Det blev en stor påse pengar, säger han till DI.
Läkemedelsjätten Astra Zeneca och Statkraft, Europas största leverantör av förnybar energi, har ingått ett avtal om vindkraftsleveranser. Astra Zeneca ska köpa 200 gigawattimmar årligen i tio år. Det motsvarar 80 procent av elbehovet i företagets forskningsanläggning i Göteborg och tillverkningsanläggning i Södertälje. – Vi vill bidra till den gröna omställningen […] Här ser vi en möjlighet att bidra till att andelen förnybar energi ökar i samhället, säger Per Alfredsson, vd för Astra Zeneca.
Läkemedelsjätten Astra Zeneca och Statkraft, Europas största leverantör av förnybar energi, har ingått ett avtal om vindkraftsleveranser. Astra Zeneca ska köpa 200 gigawattimmar årligen i tio år. Det motsvarar 80 procent av elbehovet i företagets forskningsanläggning i Göteborg och tillverkningsanläggning i Södertälje. – Vi vill bidra till den gröna omställningen […] Här ser vi en möjlighet att bidra till att andelen förnybar energi ökar i samhället, säger Per Alfredsson, vd för Astra Zeneca.
Läkemedelsjätten Astra Zeneca och Statkraft, Europas största leverantör av förnybar energi, har ingått ett avtal om vindkraftsleveranser. Astra Zeneca ska köpa 200 gigawattimmar årligen i tio år. Det motsvarar 80 procent av elbehovet i företagets forskningsanläggning i Göteborg och tillverkningsanläggning i Södertälje. – Vi vill bidra till den gröna omställningen […] Här ser vi en möjlighet att bidra till att andelen förnybar energi ökar i samhället, säger Per Alfredsson, vd för Astra Zeneca.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö