Exklusiv second hand i centrala Helsingborg

Nyöppnat
April 2024
Exklusiv second hand i centrala Helsingborg

Fakta

Ett nytt exklusivt second hand-koncept öppnar i slutet av mars på Fågelsångsgatan i Helsingborg. Butiken kommer att ha ett utbud av kläder och accessoarer från premium-märken av hög kvalitet, men även egendesignade kollektioner.
 Bakom butiken står Christina Fischer, en dansk designer med lång karriär inom modeindustrin.
 – Helsingborg city är en levande plats som besöks av människor i alla åldrar, där finns en stark gemenskap och jag kan inte tänka mig en bättre plats att slå rot, säger Christina Fischer.
 Hållbart mode har alltid varit av stor vikt för Christina och när hon nu slår upp dörrarna på Fågelsångsgatan 7 kommer butiken att erbjuda både second hand och egendesignade kollektioner av återvunnet material.
 Martin Klinteberg, etableringsansvarig på HBG City, ser positivt på etableringen.
 – Christinas koncept är väldigt intressant och unikt och det ligger även i linje med arbetet med att ytterligare stärka utbudet på- och omkring Kullagatan, säger han.

Ett nytt exklusivt second hand-koncept öppnar i slutet av mars på Fågelsångsgatan i Helsingborg. Butiken kommer att ha ett utbud av kläder och accessoarer från premium-märken av hög kvalitet, men även egendesignade kollektioner.
 Bakom butiken står Christina Fischer, en dansk designer med lång karriär inom modeindustrin.
 – Helsingborg city är en levande plats som besöks av människor i alla åldrar, där finns en stark gemenskap och jag kan inte tänka mig en bättre plats att slå rot, säger Christina Fischer.
 Hållbart mode har alltid varit av stor vikt för Christina och när hon nu slår upp dörrarna på Fågelsångsgatan 7 kommer butiken att erbjuda både second hand och egendesignade kollektioner av återvunnet material.
 Martin Klinteberg, etableringsansvarig på HBG City, ser positivt på etableringen.
 – Christinas koncept är väldigt intressant och unikt och det ligger även i linje med arbetet med att ytterligare stärka utbudet på- och omkring Kullagatan, säger han.

No items found.
No items found.
Dela artiklen

https://www.galoreweekend.se/artikel/exklusiv-second-hand-i-centrala-helsingborg

Fler artiklar

Läs
Fläsksida
Mat & Dryck
Maj 2025

Fläsksida

Fläsksida är grisens magparti bestående av hud (svål), hudfett (späck), bakre delen av revbenen (tunna revbenen) och muskler (kött). Fläsksida säljs vanligtvis rak- skuren med svål och fettkappa, med eller utan ben. Generellt sett har fläsksida större andel fett än kött. Bland annat görs sidfläsk och bacon av fläsksidan.

Fläsksida
Mat & Dryck
Maj 2025

Fläsksida

Fläsksida är grisens magparti bestående av hud (svål), hudfett (späck), bakre delen av revbenen (tunna revbenen) och muskler (kött). Fläsksida säljs vanligtvis rak- skuren med svål och fettkappa, med eller utan ben. Generellt sett har fläsksida större andel fett än kött. Bland annat görs sidfläsk och bacon av fläsksidan.

Fläsksida
Mat & Dryck
Maj 2025

Fläsksida

Fläsksida är grisens magparti bestående av hud (svål), hudfett (späck), bakre delen av revbenen (tunna revbenen) och muskler (kött). Fläsksida säljs vanligtvis rak- skuren med svål och fettkappa, med eller utan ben. Generellt sett har fläsksida större andel fett än kött. Bland annat görs sidfläsk och bacon av fläsksidan.

Fläsksida
Mat & Dryck
Maj 2025

Fläsksida

Fläsksida är grisens magparti bestående av hud (svål), hudfett (späck), bakre delen av revbenen (tunna revbenen) och muskler (kött). Fläsksida säljs vanligtvis rak- skuren med svål och fettkappa, med eller utan ben. Generellt sett har fläsksida större andel fett än kött. Bland annat görs sidfläsk och bacon av fläsksidan.

Läs
Design för ny bro över Göta älv
Byggnytt
Maj 2025

Design för ny bro över Göta älv

Designkonceptet för en ny bro över Göta älv har fått politiskt klartecken. Planerna skulle innebära att en cirka 400 meter lång gång- och cykelbro byggs mellan Packhuskajen på södra sidan och Hugo Hammars kaj på Lindholmen. Den öppningsbara bron planeras ha ska ha en minsta farledsbredd på 30 meter och en segelfri höjd på 5,5 meter. Bron är tänkt att stå klar om åtta år men bygget är beroende av miljötillstånd och vattendom.

Design för ny bro över Göta älv
Byggnytt
Maj 2025

Design för ny bro över Göta älv

Designkonceptet för en ny bro över Göta älv har fått politiskt klartecken. Planerna skulle innebära att en cirka 400 meter lång gång- och cykelbro byggs mellan Packhuskajen på södra sidan och Hugo Hammars kaj på Lindholmen. Den öppningsbara bron planeras ha ska ha en minsta farledsbredd på 30 meter och en segelfri höjd på 5,5 meter. Bron är tänkt att stå klar om åtta år men bygget är beroende av miljötillstånd och vattendom.

Design för ny bro över Göta älv
Byggnytt
Maj 2025

Design för ny bro över Göta älv

Designkonceptet för en ny bro över Göta älv har fått politiskt klartecken. Planerna skulle innebära att en cirka 400 meter lång gång- och cykelbro byggs mellan Packhuskajen på södra sidan och Hugo Hammars kaj på Lindholmen. Den öppningsbara bron planeras ha ska ha en minsta farledsbredd på 30 meter och en segelfri höjd på 5,5 meter. Bron är tänkt att stå klar om åtta år men bygget är beroende av miljötillstånd och vattendom.

Design för ny bro över Göta älv
Byggnytt
Maj 2025

Design för ny bro över Göta älv

Designkonceptet för en ny bro över Göta älv har fått politiskt klartecken. Planerna skulle innebära att en cirka 400 meter lång gång- och cykelbro byggs mellan Packhuskajen på södra sidan och Hugo Hammars kaj på Lindholmen. Den öppningsbara bron planeras ha ska ha en minsta farledsbredd på 30 meter och en segelfri höjd på 5,5 meter. Bron är tänkt att stå klar om åtta år men bygget är beroende av miljötillstånd och vattendom.

Läs
Polestar satsar på återförsäljare
Näringsliv
Maj 2025

Polestar satsar på återförsäljare

Efter ett år med fallande aktiekurs och sviktande försäljning vill Polestars nya vd Michael Lohscheller vända utvecklingen – med en rakare säljstrategi. I en intervju med Göteborgs-Posten markerar han att showroom-eran är förbi: – Man kan inte bara visa bilar och hoppas att folk ska köpa dem online. Nu ska elbilstillverkaren satsa på traditionell försäljning genom återförsäljare. Med det nya greppet hoppas Lohscheller återvinna mark och nå vinst redan i år. De närmaste tre åren är Polestars mål att öka försäljningsvolymen med 30-35 procent.

Polestar satsar på återförsäljare
Näringsliv
Maj 2025

Polestar satsar på återförsäljare

Efter ett år med fallande aktiekurs och sviktande försäljning vill Polestars nya vd Michael Lohscheller vända utvecklingen – med en rakare säljstrategi. I en intervju med Göteborgs-Posten markerar han att showroom-eran är förbi: – Man kan inte bara visa bilar och hoppas att folk ska köpa dem online. Nu ska elbilstillverkaren satsa på traditionell försäljning genom återförsäljare. Med det nya greppet hoppas Lohscheller återvinna mark och nå vinst redan i år. De närmaste tre åren är Polestars mål att öka försäljningsvolymen med 30-35 procent.

Polestar satsar på återförsäljare
Näringsliv
Maj 2025

Polestar satsar på återförsäljare

Efter ett år med fallande aktiekurs och sviktande försäljning vill Polestars nya vd Michael Lohscheller vända utvecklingen – med en rakare säljstrategi. I en intervju med Göteborgs-Posten markerar han att showroom-eran är förbi: – Man kan inte bara visa bilar och hoppas att folk ska köpa dem online. Nu ska elbilstillverkaren satsa på traditionell försäljning genom återförsäljare. Med det nya greppet hoppas Lohscheller återvinna mark och nå vinst redan i år. De närmaste tre åren är Polestars mål att öka försäljningsvolymen med 30-35 procent.

Polestar satsar på återförsäljare
Näringsliv
Maj 2025

Polestar satsar på återförsäljare

Efter ett år med fallande aktiekurs och sviktande försäljning vill Polestars nya vd Michael Lohscheller vända utvecklingen – med en rakare säljstrategi. I en intervju med Göteborgs-Posten markerar han att showroom-eran är förbi: – Man kan inte bara visa bilar och hoppas att folk ska köpa dem online. Nu ska elbilstillverkaren satsa på traditionell försäljning genom återförsäljare. Med det nya greppet hoppas Lohscheller återvinna mark och nå vinst redan i år. De närmaste tre åren är Polestars mål att öka försäljningsvolymen med 30-35 procent.

Om Galore

Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.

Galore

Propellergatan 2
211 15 Malmö

info@galoreweekend.se

Copyright , Galore.