
Vad 26 000 kvadratmeter shoppinganläggning
Var Löddeköpinge
När Första etappen ska stå färdig under andra kvartalet 2027
Byggherre Frey
I Löddeköpinge ska en ny stor och exklusiv outletby med namnet Malmö Designer Village byggas.
Fullt utbyggd ska outeltbyn ha plats för 130 olika mode- och livstilsbutiker. Det ska också bli anlagda trädgårdar, caféer och restauranger och en lekplats. I en första etapp byggs 26 000 kvadratmeter av anläggningen, inklusive gemensamma utrymmen och parkeringsytor. Etappen beräknas vara klar under andra kvartalet 2027. Enligt planerna ska en andra etapp vara färdig året efter.
I Löddeköpinge ska en ny stor och exklusiv outletby med namnet Malmö Designer Village byggas.
Fullt utbyggd ska outeltbyn ha plats för 130 olika mode- och livstilsbutiker. Det ska också bli anlagda trädgårdar, caféer och restauranger och en lekplats. I en första etapp byggs 26 000 kvadratmeter av anläggningen, inklusive gemensamma utrymmen och parkeringsytor. Etappen beräknas vara klar under andra kvartalet 2027. Enligt planerna ska en andra etapp vara färdig året efter.

Malmöbaserade Codescene säkrar 7,5 miljoner euro, motsvarande 87 miljoner kronor, i ny finansiering. Det innebär samtidigt att riskkapitalbolaget Neqst, som är storägare i Sinch, blir ny investerare i företaget. Codescene använder artificiell intelligens för att förutsäga och föreslå förbättringar i kod, vilket sparar tid och pengar för användarna. Bolaget har i dagsläget kunder i 75 länder. Med den nya investeringen planerar Codescene att öka sin närvaro på sina fem största marknader: USA, Tyskland, Storbritannien, Nederländerna och Indien.

Malmöbaserade Codescene säkrar 7,5 miljoner euro, motsvarande 87 miljoner kronor, i ny finansiering. Det innebär samtidigt att riskkapitalbolaget Neqst, som är storägare i Sinch, blir ny investerare i företaget. Codescene använder artificiell intelligens för att förutsäga och föreslå förbättringar i kod, vilket sparar tid och pengar för användarna. Bolaget har i dagsläget kunder i 75 länder. Med den nya investeringen planerar Codescene att öka sin närvaro på sina fem största marknader: USA, Tyskland, Storbritannien, Nederländerna och Indien.

Malmöbaserade Codescene säkrar 7,5 miljoner euro, motsvarande 87 miljoner kronor, i ny finansiering. Det innebär samtidigt att riskkapitalbolaget Neqst, som är storägare i Sinch, blir ny investerare i företaget. Codescene använder artificiell intelligens för att förutsäga och föreslå förbättringar i kod, vilket sparar tid och pengar för användarna. Bolaget har i dagsläget kunder i 75 länder. Med den nya investeringen planerar Codescene att öka sin närvaro på sina fem största marknader: USA, Tyskland, Storbritannien, Nederländerna och Indien.

Lundabaserade Parkster väntas nå över en miljard kronor i omsättning i år. Trots hård konkurrens växer bolaget stadigt både på hemmamarknaden och internationellt, uppger vd Lars Andersson för Rapidus. Parkster utvecklar en betalningsapp för parkering och finns på över 300 platser i Sverige, från Malmö till Kiruna. – Vi växer bra i Sverige som är vår största marknad. Och i Tyskland och Österrike har vi ökat med 30 procent de senaste tre månaderna, säger Lars Andersson.

Lundabaserade Parkster väntas nå över en miljard kronor i omsättning i år. Trots hård konkurrens växer bolaget stadigt både på hemmamarknaden och internationellt, uppger vd Lars Andersson för Rapidus. Parkster utvecklar en betalningsapp för parkering och finns på över 300 platser i Sverige, från Malmö till Kiruna. – Vi växer bra i Sverige som är vår största marknad. Och i Tyskland och Österrike har vi ökat med 30 procent de senaste tre månaderna, säger Lars Andersson.

Lundabaserade Parkster väntas nå över en miljard kronor i omsättning i år. Trots hård konkurrens växer bolaget stadigt både på hemmamarknaden och internationellt, uppger vd Lars Andersson för Rapidus. Parkster utvecklar en betalningsapp för parkering och finns på över 300 platser i Sverige, från Malmö till Kiruna. – Vi växer bra i Sverige som är vår största marknad. Och i Tyskland och Österrike har vi ökat med 30 procent de senaste tre månaderna, säger Lars Andersson.

Malmö stads jobbsatsning ”Ung i sommar” hade i år det högsta antalet deltagare sedan starten 1994. Hela 3.487 ungdomar fick erbjudande om betald praktik i år, jämfört med fjolårets 3.110. Platserna finns hos privata företag, föreningar och inom Malmö stads förvaltningar. Henrik Drakhed, sektionschef på arbetsmarknadsavdelningen, säger att intresset för satsningen ökar stadigt. – För många ungdomar ger praktiken ringar på vattnet, till exempel fortsatt extrajobb eller inspiration till framtida utbildningsval.

Malmö stads jobbsatsning ”Ung i sommar” hade i år det högsta antalet deltagare sedan starten 1994. Hela 3.487 ungdomar fick erbjudande om betald praktik i år, jämfört med fjolårets 3.110. Platserna finns hos privata företag, föreningar och inom Malmö stads förvaltningar. Henrik Drakhed, sektionschef på arbetsmarknadsavdelningen, säger att intresset för satsningen ökar stadigt. – För många ungdomar ger praktiken ringar på vattnet, till exempel fortsatt extrajobb eller inspiration till framtida utbildningsval.

Malmö stads jobbsatsning ”Ung i sommar” hade i år det högsta antalet deltagare sedan starten 1994. Hela 3.487 ungdomar fick erbjudande om betald praktik i år, jämfört med fjolårets 3.110. Platserna finns hos privata företag, föreningar och inom Malmö stads förvaltningar. Henrik Drakhed, sektionschef på arbetsmarknadsavdelningen, säger att intresset för satsningen ökar stadigt. – För många ungdomar ger praktiken ringar på vattnet, till exempel fortsatt extrajobb eller inspiration till framtida utbildningsval.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö