Espresso House flyttar in i nya Docks

Nyöppnat
Maj 2024
Espresso House flyttar in i nya Docks

Fakta

I inloppet till hamnen håller Malmös nya landmärke Docks på att resas med sina 26 respektive 18 våningar där Kockumskranen en gång stod.
 De båda tornen landar i en bas om fyra våningar med publika utrymmen i markplan.
 – Den öppna bottenvåningen ger förutsättningar för möten, säger Joachim Lundquist, ansvarig arkitekt på Fojab.
 Nästa år flyttar de första hyresgästerna in på Krankajen i Docks och till sommaren 2025 följer kafé, restaurang, kontor och butiker efter. Första klara hyresgästen: Espresso House som kommer att flytta in i en lokal på bottenplan med uteservering på innergården.

I inloppet till hamnen håller Malmös nya landmärke Docks på att resas med sina 26 respektive 18 våningar där Kockumskranen en gång stod.
 De båda tornen landar i en bas om fyra våningar med publika utrymmen i markplan.
 – Den öppna bottenvåningen ger förutsättningar för möten, säger Joachim Lundquist, ansvarig arkitekt på Fojab.
 Nästa år flyttar de första hyresgästerna in på Krankajen i Docks och till sommaren 2025 följer kafé, restaurang, kontor och butiker efter. Första klara hyresgästen: Espresso House som kommer att flytta in i en lokal på bottenplan med uteservering på innergården.

No items found.
No items found.
Dela artiklen

https://www.galoreweekend.se/artikel/espresso-house-flyttar-in-i-nya-docks

Fler artiklar

Läs
Uppdaterat Londonprojekt
Top Shelf
Juli 2024

Uppdaterat Londonprojekt

Den har diskuterats sedan 2015, skyskrapan One Undershaft. Den uppdaterade designen från Eric Parry Architects har fått ytterligare höjd och är nu tänkt att bli 294,6 meter hög med 74 våningar. Byggnaden är terrasserad för ökad grönska i staden och våningsplanet högst upp ska vara öppet för allmänheten. The Shard står ohotad som Londons högsta skyskrapa på 309,6 meter och lär så förbli – staden tillåter inte högre bebyggelse på grund av flygtrafiken. One Undershaft ska stå mellan ”rivjärnet” och ”gurkan” och knyta ihop hela skyskrapeklustret.

Uppdaterat Londonprojekt
Top Shelf
Juli 2024

Uppdaterat Londonprojekt

Den har diskuterats sedan 2015, skyskrapan One Undershaft. Den uppdaterade designen från Eric Parry Architects har fått ytterligare höjd och är nu tänkt att bli 294,6 meter hög med 74 våningar. Byggnaden är terrasserad för ökad grönska i staden och våningsplanet högst upp ska vara öppet för allmänheten. The Shard står ohotad som Londons högsta skyskrapa på 309,6 meter och lär så förbli – staden tillåter inte högre bebyggelse på grund av flygtrafiken. One Undershaft ska stå mellan ”rivjärnet” och ”gurkan” och knyta ihop hela skyskrapeklustret.

Uppdaterat Londonprojekt
Top Shelf
Juli 2024

Uppdaterat Londonprojekt

Den har diskuterats sedan 2015, skyskrapan One Undershaft. Den uppdaterade designen från Eric Parry Architects har fått ytterligare höjd och är nu tänkt att bli 294,6 meter hög med 74 våningar. Byggnaden är terrasserad för ökad grönska i staden och våningsplanet högst upp ska vara öppet för allmänheten. The Shard står ohotad som Londons högsta skyskrapa på 309,6 meter och lär så förbli – staden tillåter inte högre bebyggelse på grund av flygtrafiken. One Undershaft ska stå mellan ”rivjärnet” och ”gurkan” och knyta ihop hela skyskrapeklustret.

Uppdaterat Londonprojekt
Top Shelf
Juli 2024

Uppdaterat Londonprojekt

Den har diskuterats sedan 2015, skyskrapan One Undershaft. Den uppdaterade designen från Eric Parry Architects har fått ytterligare höjd och är nu tänkt att bli 294,6 meter hög med 74 våningar. Byggnaden är terrasserad för ökad grönska i staden och våningsplanet högst upp ska vara öppet för allmänheten. The Shard står ohotad som Londons högsta skyskrapa på 309,6 meter och lär så förbli – staden tillåter inte högre bebyggelse på grund av flygtrafiken. One Undershaft ska stå mellan ”rivjärnet” och ”gurkan” och knyta ihop hela skyskrapeklustret.

Läs
Husvagn till Cybertrucken
Top Shelf
Juli 2024

Husvagn till Cybertrucken

Kan de, kan vi, kanske Living Vehicle tänkte när de ritade en ”fyrkantig” modell som ska släppas nästa år. Husvagnen är likt deras andra modeller utrustad med solceller och annat för att klara sig ”off grid”. Har man ingen Tesla truck är husvagnen även kompatibel med Fords F-150 och Rivian R1T. Prislappen ska börja vid 1,9 miljoner svenska.

Husvagn till Cybertrucken
Top Shelf
Juli 2024

Husvagn till Cybertrucken

Kan de, kan vi, kanske Living Vehicle tänkte när de ritade en ”fyrkantig” modell som ska släppas nästa år. Husvagnen är likt deras andra modeller utrustad med solceller och annat för att klara sig ”off grid”. Har man ingen Tesla truck är husvagnen även kompatibel med Fords F-150 och Rivian R1T. Prislappen ska börja vid 1,9 miljoner svenska.

Husvagn till Cybertrucken
Top Shelf
Juli 2024

Husvagn till Cybertrucken

Kan de, kan vi, kanske Living Vehicle tänkte när de ritade en ”fyrkantig” modell som ska släppas nästa år. Husvagnen är likt deras andra modeller utrustad med solceller och annat för att klara sig ”off grid”. Har man ingen Tesla truck är husvagnen även kompatibel med Fords F-150 och Rivian R1T. Prislappen ska börja vid 1,9 miljoner svenska.

Husvagn till Cybertrucken
Top Shelf
Juli 2024

Husvagn till Cybertrucken

Kan de, kan vi, kanske Living Vehicle tänkte när de ritade en ”fyrkantig” modell som ska släppas nästa år. Husvagnen är likt deras andra modeller utrustad med solceller och annat för att klara sig ”off grid”. Har man ingen Tesla truck är husvagnen även kompatibel med Fords F-150 och Rivian R1T. Prislappen ska börja vid 1,9 miljoner svenska.

Läs
Framtidens beach cruiser
Top Shelf
Juli 2024

Framtidens beach cruiser

Azulik Mobility i Tulum presenterar sitt elektriska konceptfordon EK. Utan dörrar och med en topphastighet på 40 km/h är det varken en bil eller permobil, utan kan snarast liknas vid en golfbil. Samtidigt ska den ha räckvidd på 100 km på en laddning. Idén är att den ska vara miljövänlig och konstrueras av glasfiber med 3D-printade detaljer och ratt i mexikanskt Sapote-trä för naturlig känsla ända ut i händerna.

Framtidens beach cruiser
Top Shelf
Juli 2024

Framtidens beach cruiser

Azulik Mobility i Tulum presenterar sitt elektriska konceptfordon EK. Utan dörrar och med en topphastighet på 40 km/h är det varken en bil eller permobil, utan kan snarast liknas vid en golfbil. Samtidigt ska den ha räckvidd på 100 km på en laddning. Idén är att den ska vara miljövänlig och konstrueras av glasfiber med 3D-printade detaljer och ratt i mexikanskt Sapote-trä för naturlig känsla ända ut i händerna.

Framtidens beach cruiser
Top Shelf
Juli 2024

Framtidens beach cruiser

Azulik Mobility i Tulum presenterar sitt elektriska konceptfordon EK. Utan dörrar och med en topphastighet på 40 km/h är det varken en bil eller permobil, utan kan snarast liknas vid en golfbil. Samtidigt ska den ha räckvidd på 100 km på en laddning. Idén är att den ska vara miljövänlig och konstrueras av glasfiber med 3D-printade detaljer och ratt i mexikanskt Sapote-trä för naturlig känsla ända ut i händerna.

Framtidens beach cruiser
Top Shelf
Juli 2024

Framtidens beach cruiser

Azulik Mobility i Tulum presenterar sitt elektriska konceptfordon EK. Utan dörrar och med en topphastighet på 40 km/h är det varken en bil eller permobil, utan kan snarast liknas vid en golfbil. Samtidigt ska den ha räckvidd på 100 km på en laddning. Idén är att den ska vara miljövänlig och konstrueras av glasfiber med 3D-printade detaljer och ratt i mexikanskt Sapote-trä för naturlig känsla ända ut i händerna.

Om Galore

Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.

Galore

Propellergatan 2
211 15 Malmö

info@galoreweekend.se

Copyright , Galore.