
Hill Helicopters HX50 är en lättviktskärra med tre rotorblad som ska få henne att cruisa i 140 knop med en räckvidd på runt 1 300 km. Interiört har den fem läderklädda stolar och en helt digital cockpit som ska vara både enklare och roligare för piloten. Slimmad, optimerad och designad som en sportbil låter som att den kommer bli dyr, men de 1 300 som är beställda till lanseringen 2026 är prissatta till ca 10 miljoner kronor styck, när andra helikoptrar med liknande prestanda kostar runt 15 miljoner.
Hill Helicopters HX50 är en lättviktskärra med tre rotorblad som ska få henne att cruisa i 140 knop med en räckvidd på runt 1 300 km. Interiört har den fem läderklädda stolar och en helt digital cockpit som ska vara både enklare och roligare för piloten. Slimmad, optimerad och designad som en sportbil låter som att den kommer bli dyr, men de 1 300 som är beställda till lanseringen 2026 är prissatta till ca 10 miljoner kronor styck, när andra helikoptrar med liknande prestanda kostar runt 15 miljoner.

Gensler har släppt renderingar på hur nya Al-Ahly Stadium kommer se ut. Stadion med plats för 42 000 åskådare får en fasad med digitala skärmar och en nedsänkt gräsplan som ska vara synlig från torget utanför via en stor glasvägg. Stadion ska ligga vid norra infarten och kommer att synas från inflygande till Kairos internationella flygplats.

Gensler har släppt renderingar på hur nya Al-Ahly Stadium kommer se ut. Stadion med plats för 42 000 åskådare får en fasad med digitala skärmar och en nedsänkt gräsplan som ska vara synlig från torget utanför via en stor glasvägg. Stadion ska ligga vid norra infarten och kommer att synas från inflygande till Kairos internationella flygplats.

Gensler har släppt renderingar på hur nya Al-Ahly Stadium kommer se ut. Stadion med plats för 42 000 åskådare får en fasad med digitala skärmar och en nedsänkt gräsplan som ska vara synlig från torget utanför via en stor glasvägg. Stadion ska ligga vid norra infarten och kommer att synas från inflygande till Kairos internationella flygplats.

För ungefär ett år sen stod Alloy Developments skyskrapa 505 State Street i Brooklyn klar. Nu vill de bygga en ännu högre skyskrapa i samma kvarter som kan bli världens högsta passivhus. Den nya skrapan, One Third Avenue, planeras bli 220 meter hög med 63 våningar och rymma 583 lägenheter samt kontor på de första 6 våningarna. Alloys CEO Jared Della Valle beskriver passivhusmålet som ”incredibly challenging”, men att uppsidan med hållbarhet är värt det.

För ungefär ett år sen stod Alloy Developments skyskrapa 505 State Street i Brooklyn klar. Nu vill de bygga en ännu högre skyskrapa i samma kvarter som kan bli världens högsta passivhus. Den nya skrapan, One Third Avenue, planeras bli 220 meter hög med 63 våningar och rymma 583 lägenheter samt kontor på de första 6 våningarna. Alloys CEO Jared Della Valle beskriver passivhusmålet som ”incredibly challenging”, men att uppsidan med hållbarhet är värt det.

För ungefär ett år sen stod Alloy Developments skyskrapa 505 State Street i Brooklyn klar. Nu vill de bygga en ännu högre skyskrapa i samma kvarter som kan bli världens högsta passivhus. Den nya skrapan, One Third Avenue, planeras bli 220 meter hög med 63 våningar och rymma 583 lägenheter samt kontor på de första 6 våningarna. Alloys CEO Jared Della Valle beskriver passivhusmålet som ”incredibly challenging”, men att uppsidan med hållbarhet är värt det.

Sedan Rolls-Royce introducerade Black Badge line 2016 har de rullat ut maxade prestandaversioner av sina lyxiga bilar. Den senaste är Black Badge Spectre, en uppskruvad version av deras elbil. Med en 0-60 mph-tid på 4,1 sekunder knuffar den ner Black Badge Wraith på andra plats.

Sedan Rolls-Royce introducerade Black Badge line 2016 har de rullat ut maxade prestandaversioner av sina lyxiga bilar. Den senaste är Black Badge Spectre, en uppskruvad version av deras elbil. Med en 0-60 mph-tid på 4,1 sekunder knuffar den ner Black Badge Wraith på andra plats.

Sedan Rolls-Royce introducerade Black Badge line 2016 har de rullat ut maxade prestandaversioner av sina lyxiga bilar. Den senaste är Black Badge Spectre, en uppskruvad version av deras elbil. Med en 0-60 mph-tid på 4,1 sekunder knuffar den ner Black Badge Wraith på andra plats.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö