
Hill Helicopters HX50 är en lättviktskärra med tre rotorblad som ska få henne att cruisa i 140 knop med en räckvidd på runt 1 300 km. Interiört har den fem läderklädda stolar och en helt digital cockpit som ska vara både enklare och roligare för piloten. Slimmad, optimerad och designad som en sportbil låter som att den kommer bli dyr, men de 1 300 som är beställda till lanseringen 2026 är prissatta till ca 10 miljoner kronor styck, när andra helikoptrar med liknande prestanda kostar runt 15 miljoner.
Hill Helicopters HX50 är en lättviktskärra med tre rotorblad som ska få henne att cruisa i 140 knop med en räckvidd på runt 1 300 km. Interiört har den fem läderklädda stolar och en helt digital cockpit som ska vara både enklare och roligare för piloten. Slimmad, optimerad och designad som en sportbil låter som att den kommer bli dyr, men de 1 300 som är beställda till lanseringen 2026 är prissatta till ca 10 miljoner kronor styck, när andra helikoptrar med liknande prestanda kostar runt 15 miljoner.

På Grandjeans Gård från 1853 ligger en historisk andakt och vilar över rummen och här möts du av en otroligt vacker inredning. Anton är verkligen en pärla i huvudstaden som bjuder på en mycket omtyckt kulinarisk upplevelse av modern och klassisk gastronomi med danska råvaror - som jungfruhummer och dansk tartar, terrin på kyckling och klassisk ”Köbenhavner”. Modernt, avskalat och lovordat för både mat, service och atmosfär. Store Strandstræde 3

På Grandjeans Gård från 1853 ligger en historisk andakt och vilar över rummen och här möts du av en otroligt vacker inredning. Anton är verkligen en pärla i huvudstaden som bjuder på en mycket omtyckt kulinarisk upplevelse av modern och klassisk gastronomi med danska råvaror - som jungfruhummer och dansk tartar, terrin på kyckling och klassisk ”Köbenhavner”. Modernt, avskalat och lovordat för både mat, service och atmosfär. Store Strandstræde 3

På Grandjeans Gård från 1853 ligger en historisk andakt och vilar över rummen och här möts du av en otroligt vacker inredning. Anton är verkligen en pärla i huvudstaden som bjuder på en mycket omtyckt kulinarisk upplevelse av modern och klassisk gastronomi med danska råvaror - som jungfruhummer och dansk tartar, terrin på kyckling och klassisk ”Köbenhavner”. Modernt, avskalat och lovordat för både mat, service och atmosfär. Store Strandstræde 3

Den vanligaste frågan jag får är var man ska äta brunch. Åk till Köpenhamn och åk till Carlsberg Byen säger jag för där kan du inmundiga klassiska brunchrätter på detta ställe där menyn är inspirerad av Australiens frukosttraditioner och blandar hälsosamma färgfulla tallrikar, hemgjord vegansk kokosyoghurt med sötpotatispannkakor på höjden med rabarbersirap och självklart Eggs Benedict. Det är snyggt trendigt och färgrikt. Ny Carlsberg Vej 40

Den vanligaste frågan jag får är var man ska äta brunch. Åk till Köpenhamn och åk till Carlsberg Byen säger jag för där kan du inmundiga klassiska brunchrätter på detta ställe där menyn är inspirerad av Australiens frukosttraditioner och blandar hälsosamma färgfulla tallrikar, hemgjord vegansk kokosyoghurt med sötpotatispannkakor på höjden med rabarbersirap och självklart Eggs Benedict. Det är snyggt trendigt och färgrikt. Ny Carlsberg Vej 40

Den vanligaste frågan jag får är var man ska äta brunch. Åk till Köpenhamn och åk till Carlsberg Byen säger jag för där kan du inmundiga klassiska brunchrätter på detta ställe där menyn är inspirerad av Australiens frukosttraditioner och blandar hälsosamma färgfulla tallrikar, hemgjord vegansk kokosyoghurt med sötpotatispannkakor på höjden med rabarbersirap och självklart Eggs Benedict. Det är snyggt trendigt och färgrikt. Ny Carlsberg Vej 40

Jag kan ingenting om motorsport. Eller kampsport. All annan sport kan jag! Okej, kanske inte hästsport heller. Eller Dart. Och när jag tänker efter så kan jag faktiskt lite om Formel 1 numera. Så den inledande meningen stämmer alltså inte. Var vänlig bortse från den. Anledningen att jag numera kan en del Formel 1 är samma som för väldigt många andra. Jag har sett Drive To Survive. Netflix succéserie där man får följa de tuffa förarna, de ännu tuffare stallcheferna och hela Formel 1 cirkusen bakom kulisserna. Säsong sex kom i början av året och på två dagar var de tio timslånga avsnitten binchade.

Jag kan ingenting om motorsport. Eller kampsport. All annan sport kan jag! Okej, kanske inte hästsport heller. Eller Dart. Och när jag tänker efter så kan jag faktiskt lite om Formel 1 numera. Så den inledande meningen stämmer alltså inte. Var vänlig bortse från den. Anledningen att jag numera kan en del Formel 1 är samma som för väldigt många andra. Jag har sett Drive To Survive. Netflix succéserie där man får följa de tuffa förarna, de ännu tuffare stallcheferna och hela Formel 1 cirkusen bakom kulisserna. Säsong sex kom i början av året och på två dagar var de tio timslånga avsnitten binchade.

Jag kan ingenting om motorsport. Eller kampsport. All annan sport kan jag! Okej, kanske inte hästsport heller. Eller Dart. Och när jag tänker efter så kan jag faktiskt lite om Formel 1 numera. Så den inledande meningen stämmer alltså inte. Var vänlig bortse från den. Anledningen att jag numera kan en del Formel 1 är samma som för väldigt många andra. Jag har sett Drive To Survive. Netflix succéserie där man får följa de tuffa förarna, de ännu tuffare stallcheferna och hela Formel 1 cirkusen bakom kulisserna. Säsong sex kom i början av året och på två dagar var de tio timslånga avsnitten binchade.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö