
Hill Helicopters HX50 är en lättviktskärra med tre rotorblad som ska få henne att cruisa i 140 knop med en räckvidd på runt 1 300 km. Interiört har den fem läderklädda stolar och en helt digital cockpit som ska vara både enklare och roligare för piloten. Slimmad, optimerad och designad som en sportbil låter som att den kommer bli dyr, men de 1 300 som är beställda till lanseringen 2026 är prissatta till ca 10 miljoner kronor styck, när andra helikoptrar med liknande prestanda kostar runt 15 miljoner.
Hill Helicopters HX50 är en lättviktskärra med tre rotorblad som ska få henne att cruisa i 140 knop med en räckvidd på runt 1 300 km. Interiört har den fem läderklädda stolar och en helt digital cockpit som ska vara både enklare och roligare för piloten. Slimmad, optimerad och designad som en sportbil låter som att den kommer bli dyr, men de 1 300 som är beställda till lanseringen 2026 är prissatta till ca 10 miljoner kronor styck, när andra helikoptrar med liknande prestanda kostar runt 15 miljoner.

Tre barndomsvänner ville förändra synen på traditionella herrkläder. 2015 grundade de Shaping New Tomorrow, som står för stilrena och bekväma plagg i mellanprisklassen. Efter att ha öppnat sin första svenska butik, i Stockholm, kommer nu Danmarks snabbt växande modeföretag till Göteborg! – Kvarteret Victoria får med Shaping New Tomorrow ett nytt hållbart och spännande varumärke som moderniserar synen på klassiskt herrmode, fastslår Marina Fritsche, regionchef Göteborg och vice vd för Wallenstam. Efter att ha börjat som en renodlad e-handelsaktör har företaget nu tolv butiker i Danmark, Tyskland och Sverige. All produktion sker i Portugal.

Tre barndomsvänner ville förändra synen på traditionella herrkläder. 2015 grundade de Shaping New Tomorrow, som står för stilrena och bekväma plagg i mellanprisklassen. Efter att ha öppnat sin första svenska butik, i Stockholm, kommer nu Danmarks snabbt växande modeföretag till Göteborg! – Kvarteret Victoria får med Shaping New Tomorrow ett nytt hållbart och spännande varumärke som moderniserar synen på klassiskt herrmode, fastslår Marina Fritsche, regionchef Göteborg och vice vd för Wallenstam. Efter att ha börjat som en renodlad e-handelsaktör har företaget nu tolv butiker i Danmark, Tyskland och Sverige. All produktion sker i Portugal.

Tre barndomsvänner ville förändra synen på traditionella herrkläder. 2015 grundade de Shaping New Tomorrow, som står för stilrena och bekväma plagg i mellanprisklassen. Efter att ha öppnat sin första svenska butik, i Stockholm, kommer nu Danmarks snabbt växande modeföretag till Göteborg! – Kvarteret Victoria får med Shaping New Tomorrow ett nytt hållbart och spännande varumärke som moderniserar synen på klassiskt herrmode, fastslår Marina Fritsche, regionchef Göteborg och vice vd för Wallenstam. Efter att ha börjat som en renodlad e-handelsaktör har företaget nu tolv butiker i Danmark, Tyskland och Sverige. All produktion sker i Portugal.

Polestars fjärde modell för Europamarknaden närmar sig produktionsstart och försäljningskurvorna börjar vända uppåt för Volvos systermärke, skriver Göteborgs-Posten. Biltillverkarens vd Thomas Ingenlath räknar med att produktionen av Polestar 4 inleds i april och att de första leveranserna sker i augusti. Toppchefen jämför företagets nya modell med Porsche. – Den kommer att bli en succé. Och när du kör den märker du vilken kraft och stil den har. Jag menar – wow, säger han till tidningen.

Polestars fjärde modell för Europamarknaden närmar sig produktionsstart och försäljningskurvorna börjar vända uppåt för Volvos systermärke, skriver Göteborgs-Posten. Biltillverkarens vd Thomas Ingenlath räknar med att produktionen av Polestar 4 inleds i april och att de första leveranserna sker i augusti. Toppchefen jämför företagets nya modell med Porsche. – Den kommer att bli en succé. Och när du kör den märker du vilken kraft och stil den har. Jag menar – wow, säger han till tidningen.

Polestars fjärde modell för Europamarknaden närmar sig produktionsstart och försäljningskurvorna börjar vända uppåt för Volvos systermärke, skriver Göteborgs-Posten. Biltillverkarens vd Thomas Ingenlath räknar med att produktionen av Polestar 4 inleds i april och att de första leveranserna sker i augusti. Toppchefen jämför företagets nya modell med Porsche. – Den kommer att bli en succé. Och när du kör den märker du vilken kraft och stil den har. Jag menar – wow, säger han till tidningen.

Smink, parfym och andra skönhetsprodukter. Det är vad kedjan Sephora satsar på. I dag finns man på Kungsgatan men flyttar under sommaren till Arkaden. – Sephora gjorde entré i Göteborg 2015 och är ett oerhört efterfrågat och omtyckt koncept. Med den nya butiken får Sephora helt andra möjligheter att utveckla sitt erbjudande, säger Kristina Pettersson Post, chef för fastighetsägaren Vasakronan i Göteborg. I det aktuella hörnet på Arkaden genomförs just nu en större fasadrenovering. När Sephora flyttar in, 7 juni, får man nära dubbelt så stora ytor.

Smink, parfym och andra skönhetsprodukter. Det är vad kedjan Sephora satsar på. I dag finns man på Kungsgatan men flyttar under sommaren till Arkaden. – Sephora gjorde entré i Göteborg 2015 och är ett oerhört efterfrågat och omtyckt koncept. Med den nya butiken får Sephora helt andra möjligheter att utveckla sitt erbjudande, säger Kristina Pettersson Post, chef för fastighetsägaren Vasakronan i Göteborg. I det aktuella hörnet på Arkaden genomförs just nu en större fasadrenovering. När Sephora flyttar in, 7 juni, får man nära dubbelt så stora ytor.

Smink, parfym och andra skönhetsprodukter. Det är vad kedjan Sephora satsar på. I dag finns man på Kungsgatan men flyttar under sommaren till Arkaden. – Sephora gjorde entré i Göteborg 2015 och är ett oerhört efterfrågat och omtyckt koncept. Med den nya butiken får Sephora helt andra möjligheter att utveckla sitt erbjudande, säger Kristina Pettersson Post, chef för fastighetsägaren Vasakronan i Göteborg. I det aktuella hörnet på Arkaden genomförs just nu en större fasadrenovering. När Sephora flyttar in, 7 juni, får man nära dubbelt så stora ytor.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö