Hill Helicopters HX50 är en lättviktskärra med tre rotorblad som ska få henne att cruisa i 140 knop med en räckvidd på runt 1 300 km. Interiört har den fem läderklädda stolar och en helt digital cockpit som ska vara både enklare och roligare för piloten. Slimmad, optimerad och designad som en sportbil låter som att den kommer bli dyr, men de 1 300 som är beställda till lanseringen 2026 är prissatta till ca 10 miljoner kronor styck, när andra helikoptrar med liknande prestanda kostar runt 15 miljoner.
Hill Helicopters HX50 är en lättviktskärra med tre rotorblad som ska få henne att cruisa i 140 knop med en räckvidd på runt 1 300 km. Interiört har den fem läderklädda stolar och en helt digital cockpit som ska vara både enklare och roligare för piloten. Slimmad, optimerad och designad som en sportbil låter som att den kommer bli dyr, men de 1 300 som är beställda till lanseringen 2026 är prissatta till ca 10 miljoner kronor styck, när andra helikoptrar med liknande prestanda kostar runt 15 miljoner.
Ingen annan dryck har på så kort tid förändrats lika mycket som gin. Det som var en ganska enkel industrisprit till för drygt tio år sedan lockar i dag konnässörer till provningsglasen över hela världen. Förr var gin mest ett nödvändigt ont till kvälls-GT:n, men har nu blivit en symfoni av smaker – och Sverige har täten.
Ingen annan dryck har på så kort tid förändrats lika mycket som gin. Det som var en ganska enkel industrisprit till för drygt tio år sedan lockar i dag konnässörer till provningsglasen över hela världen. Förr var gin mest ett nödvändigt ont till kvälls-GT:n, men har nu blivit en symfoni av smaker – och Sverige har täten.
Ingen annan dryck har på så kort tid förändrats lika mycket som gin. Det som var en ganska enkel industrisprit till för drygt tio år sedan lockar i dag konnässörer till provningsglasen över hela världen. Förr var gin mest ett nödvändigt ont till kvälls-GT:n, men har nu blivit en symfoni av smaker – och Sverige har täten.
Tiffany & Co.s nya flaggskeppsbutik ligger i det spektakulära Taikoo Li-kvarteret. Här blandas traditionell kinesisk arkitektur med moderna västerländska märkesbutiker. Själva butiken är ritad av Hugh Dutton och på första våningen möts man av en ljuskrona inspirerad av lokala magnoliablommor.
Tiffany & Co.s nya flaggskeppsbutik ligger i det spektakulära Taikoo Li-kvarteret. Här blandas traditionell kinesisk arkitektur med moderna västerländska märkesbutiker. Själva butiken är ritad av Hugh Dutton och på första våningen möts man av en ljuskrona inspirerad av lokala magnoliablommor.
Tiffany & Co.s nya flaggskeppsbutik ligger i det spektakulära Taikoo Li-kvarteret. Här blandas traditionell kinesisk arkitektur med moderna västerländska märkesbutiker. Själva butiken är ritad av Hugh Dutton och på första våningen möts man av en ljuskrona inspirerad av lokala magnoliablommor.
Ikoniska Golden Steer i Las Vegas öppnade 1958 och är mångas favorit bland steak houses. Nu ska de öppna ett andra ställe på One Fifth space (1 Fifth Avenue, West Eighth Street) på Manhattan. Menyn ska vara densamma med några tillägg som är lokala för New York och enligt ägaren Amanda Signorelli ska de öppna nu till hösten.
Ikoniska Golden Steer i Las Vegas öppnade 1958 och är mångas favorit bland steak houses. Nu ska de öppna ett andra ställe på One Fifth space (1 Fifth Avenue, West Eighth Street) på Manhattan. Menyn ska vara densamma med några tillägg som är lokala för New York och enligt ägaren Amanda Signorelli ska de öppna nu till hösten.
Ikoniska Golden Steer i Las Vegas öppnade 1958 och är mångas favorit bland steak houses. Nu ska de öppna ett andra ställe på One Fifth space (1 Fifth Avenue, West Eighth Street) på Manhattan. Menyn ska vara densamma med några tillägg som är lokala för New York och enligt ägaren Amanda Signorelli ska de öppna nu till hösten.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö