
Malmöbaserade Mylla har säkrat investeringar från det svenska riskkapitalbolaget Backing Minds och techentreprenören Anders Frankel. Mylla är en digital matmarknad där lokala lantbrukare kan sälja direkt till kund. Hur mycket kapital det rör sig om är inte känt, men investeringen ska gå till att expandera.
– Vi är övertygade om att Mylla kommer att spela en nyckelroll i att möta den växande gruppen medvetna konsumenter, främja lokala småproducenter och öka graden av självförsörjning i Sverige och resten av Europa, säger Susanne Najafi på Backing Minds.
Malmöbaserade Mylla har säkrat investeringar från det svenska riskkapitalbolaget Backing Minds och techentreprenören Anders Frankel. Mylla är en digital matmarknad där lokala lantbrukare kan sälja direkt till kund. Hur mycket kapital det rör sig om är inte känt, men investeringen ska gå till att expandera.
– Vi är övertygade om att Mylla kommer att spela en nyckelroll i att möta den växande gruppen medvetna konsumenter, främja lokala småproducenter och öka graden av självförsörjning i Sverige och resten av Europa, säger Susanne Najafi på Backing Minds.

Den italienska hamnstaden ska få två nya höghus intill järnvägsstationen Napoli Centrale, ritade av Zaha Hadid Architects. Projektet Napoli Porta Est ska förvandla 30 hektar övergivna industribyggnader till ett grönt stråk med bostäder, butiker och kontor. De två tornen föreslås bli 100 respektive 80 meter höga med utsikt över staden och Vesuvius i fjärran.

Den italienska hamnstaden ska få två nya höghus intill järnvägsstationen Napoli Centrale, ritade av Zaha Hadid Architects. Projektet Napoli Porta Est ska förvandla 30 hektar övergivna industribyggnader till ett grönt stråk med bostäder, butiker och kontor. De två tornen föreslås bli 100 respektive 80 meter höga med utsikt över staden och Vesuvius i fjärran.

Den italienska hamnstaden ska få två nya höghus intill järnvägsstationen Napoli Centrale, ritade av Zaha Hadid Architects. Projektet Napoli Porta Est ska förvandla 30 hektar övergivna industribyggnader till ett grönt stråk med bostäder, butiker och kontor. De två tornen föreslås bli 100 respektive 80 meter höga med utsikt över staden och Vesuvius i fjärran.

I mars dök en riktig raritet upp på Iconic Auktioneers hemsida. Lot Number: 134 – en 2010 års Land Rover Defender 90 som tillhört Kung Charles III av huset Windsor. Exemplaret i Keswick Green med Charcoal Grey inredning har lyxats till med eluppvärmda säten och eluppvärmd fram- och bakruta. I övrigt en spartansk Land Rover ompysslad av hovets mekaniker.

I mars dök en riktig raritet upp på Iconic Auktioneers hemsida. Lot Number: 134 – en 2010 års Land Rover Defender 90 som tillhört Kung Charles III av huset Windsor. Exemplaret i Keswick Green med Charcoal Grey inredning har lyxats till med eluppvärmda säten och eluppvärmd fram- och bakruta. I övrigt en spartansk Land Rover ompysslad av hovets mekaniker.

I mars dök en riktig raritet upp på Iconic Auktioneers hemsida. Lot Number: 134 – en 2010 års Land Rover Defender 90 som tillhört Kung Charles III av huset Windsor. Exemplaret i Keswick Green med Charcoal Grey inredning har lyxats till med eluppvärmda säten och eluppvärmd fram- och bakruta. I övrigt en spartansk Land Rover ompysslad av hovets mekaniker.

Paris-baserade Lina Ghotmeh Architecture (LGA) har vunnit uppdraget att redesigna museets västra flygel. De 15 650 kvm som berörs innefattar en tredjedel av museets galleriyta. Ghotmeh beskriver sin design approach som ”arkeologisk”, vilket är extra passande för museet som hyllar och bevarar två miljoner år av mänskligheten.

Paris-baserade Lina Ghotmeh Architecture (LGA) har vunnit uppdraget att redesigna museets västra flygel. De 15 650 kvm som berörs innefattar en tredjedel av museets galleriyta. Ghotmeh beskriver sin design approach som ”arkeologisk”, vilket är extra passande för museet som hyllar och bevarar två miljoner år av mänskligheten.

Paris-baserade Lina Ghotmeh Architecture (LGA) har vunnit uppdraget att redesigna museets västra flygel. De 15 650 kvm som berörs innefattar en tredjedel av museets galleriyta. Ghotmeh beskriver sin design approach som ”arkeologisk”, vilket är extra passande för museet som hyllar och bevarar två miljoner år av mänskligheten.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö