Malmöbaserade Mylla har säkrat investeringar från det svenska riskkapitalbolaget Backing Minds och techentreprenören Anders Frankel. Mylla är en digital matmarknad där lokala lantbrukare kan sälja direkt till kund. Hur mycket kapital det rör sig om är inte känt, men investeringen ska gå till att expandera.
– Vi är övertygade om att Mylla kommer att spela en nyckelroll i att möta den växande gruppen medvetna konsumenter, främja lokala småproducenter och öka graden av självförsörjning i Sverige och resten av Europa, säger Susanne Najafi på Backing Minds.
Malmöbaserade Mylla har säkrat investeringar från det svenska riskkapitalbolaget Backing Minds och techentreprenören Anders Frankel. Mylla är en digital matmarknad där lokala lantbrukare kan sälja direkt till kund. Hur mycket kapital det rör sig om är inte känt, men investeringen ska gå till att expandera.
– Vi är övertygade om att Mylla kommer att spela en nyckelroll i att möta den växande gruppen medvetna konsumenter, främja lokala småproducenter och öka graden av självförsörjning i Sverige och resten av Europa, säger Susanne Najafi på Backing Minds.
En scen, några ölkranar och foodtrucks med tacos eller koreansk fried chicken – mer behövs inte. Byhaven är Pumpehusets sommarträdgård, öppen för konserter, dans, öl och häng. Det mesta serveras i plastglas, oftast lokalt – Mikkeller, To Øl eller Tuborg RÅ. Här är det levande, men aldrig rörigt. En torsdagkväll i juni med liveband och mate mate i handen är svårslagen.
En scen, några ölkranar och foodtrucks med tacos eller koreansk fried chicken – mer behövs inte. Byhaven är Pumpehusets sommarträdgård, öppen för konserter, dans, öl och häng. Det mesta serveras i plastglas, oftast lokalt – Mikkeller, To Øl eller Tuborg RÅ. Här är det levande, men aldrig rörigt. En torsdagkväll i juni med liveband och mate mate i handen är svårslagen.
En scen, några ölkranar och foodtrucks med tacos eller koreansk fried chicken – mer behövs inte. Byhaven är Pumpehusets sommarträdgård, öppen för konserter, dans, öl och häng. Det mesta serveras i plastglas, oftast lokalt – Mikkeller, To Øl eller Tuborg RÅ. Här är det levande, men aldrig rörigt. En torsdagkväll i juni med liveband och mate mate i handen är svårslagen.
Bakom Vesterbros industribyggnader öppnar sig en oväntad trädgårdsvärld. BaneGaarden består av gamla godsmagasin i trä, nu fyllda med ekologisk mat, vinbarer och popup-restauranger. I växthuset serveras middag under slingrande vinrankor, i gårdsplanen hålls konserter. Här dricker man naturvin i plastglas och äter flatbread direkt från stenugnen. Känslan är festival, men tempot är lågt.
Bakom Vesterbros industribyggnader öppnar sig en oväntad trädgårdsvärld. BaneGaarden består av gamla godsmagasin i trä, nu fyllda med ekologisk mat, vinbarer och popup-restauranger. I växthuset serveras middag under slingrande vinrankor, i gårdsplanen hålls konserter. Här dricker man naturvin i plastglas och äter flatbread direkt från stenugnen. Känslan är festival, men tempot är lågt.
Bakom Vesterbros industribyggnader öppnar sig en oväntad trädgårdsvärld. BaneGaarden består av gamla godsmagasin i trä, nu fyllda med ekologisk mat, vinbarer och popup-restauranger. I växthuset serveras middag under slingrande vinrankor, i gårdsplanen hålls konserter. Här dricker man naturvin i plastglas och äter flatbread direkt från stenugnen. Känslan är festival, men tempot är lågt.
Rekordförsäljningen av svensk färskpotatis noterades den 13 maj 2024, då den första frilandsodlade skörden såldes för 2 500 kronor per kilo. Potatisen (av sorten Swift) skördades i Mäsinge på Bjärehalvön av odlarna Camilla och Arnold Ebbesson.
Rekordförsäljningen av svensk färskpotatis noterades den 13 maj 2024, då den första frilandsodlade skörden såldes för 2 500 kronor per kilo. Potatisen (av sorten Swift) skördades i Mäsinge på Bjärehalvön av odlarna Camilla och Arnold Ebbesson.
Rekordförsäljningen av svensk färskpotatis noterades den 13 maj 2024, då den första frilandsodlade skörden såldes för 2 500 kronor per kilo. Potatisen (av sorten Swift) skördades i Mäsinge på Bjärehalvön av odlarna Camilla och Arnold Ebbesson.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö