Aleglas, tulpanglas, eller pilsnerglas? Japanska designbyrån Nendo har kommit på det perfekta ölglaset. The Perfect 3Way Glass, har tre olika sidor att dricka från. Först ska man dricka från den raka sidan och låta ölet svepa över tungan och ner i svalget. Sen ska man ta en klunk från den utsvängda sidan där man får smaken längre fram på tungan samtidigt som ”bulan” håller kvar aromer. Sist ska man dricka från den utbuktande sidan som har bäst kontroll på flödet. Kampai!
nendo.jp
Aleglas, tulpanglas, eller pilsnerglas? Japanska designbyrån Nendo har kommit på det perfekta ölglaset. The Perfect 3Way Glass, har tre olika sidor att dricka från. Först ska man dricka från den raka sidan och låta ölet svepa över tungan och ner i svalget. Sen ska man ta en klunk från den utsvängda sidan där man får smaken längre fram på tungan samtidigt som ”bulan” håller kvar aromer. Sist ska man dricka från den utbuktande sidan som har bäst kontroll på flödet. Kampai!
nendo.jp
Stormy Knight är en T3MP3ST Maverick GT omstylad för att passa en viss fiktiv excentrisk brottsbekämpande miljardär. Modellen som är ett samarbete med Warner Bros varumärke Wayne Enterprises ska endast tillverkas i 27 exemplar, prissatta till 250 000 dollar styck. Kolfiber, lätt vikt (590 kg) och 350 hk elmotor är utvecklat för att kunna hantera Mavericks vinterstormar utanför San Francisco och den strömlinjeformade designen för att passa in bland de finaste yachter.
Stormy Knight är en T3MP3ST Maverick GT omstylad för att passa en viss fiktiv excentrisk brottsbekämpande miljardär. Modellen som är ett samarbete med Warner Bros varumärke Wayne Enterprises ska endast tillverkas i 27 exemplar, prissatta till 250 000 dollar styck. Kolfiber, lätt vikt (590 kg) och 350 hk elmotor är utvecklat för att kunna hantera Mavericks vinterstormar utanför San Francisco och den strömlinjeformade designen för att passa in bland de finaste yachter.
Stormy Knight är en T3MP3ST Maverick GT omstylad för att passa en viss fiktiv excentrisk brottsbekämpande miljardär. Modellen som är ett samarbete med Warner Bros varumärke Wayne Enterprises ska endast tillverkas i 27 exemplar, prissatta till 250 000 dollar styck. Kolfiber, lätt vikt (590 kg) och 350 hk elmotor är utvecklat för att kunna hantera Mavericks vinterstormar utanför San Francisco och den strömlinjeformade designen för att passa in bland de finaste yachter.
Den har diskuterats sedan 2015, skyskrapan One Undershaft. Den uppdaterade designen från Eric Parry Architects har fått ytterligare höjd och är nu tänkt att bli 294,6 meter hög med 74 våningar. Byggnaden är terrasserad för ökad grönska i staden och våningsplanet högst upp ska vara öppet för allmänheten. The Shard står ohotad som Londons högsta skyskrapa på 309,6 meter och lär så förbli – staden tillåter inte högre bebyggelse på grund av flygtrafiken. One Undershaft ska stå mellan ”rivjärnet” och ”gurkan” och knyta ihop hela skyskrapeklustret.
Den har diskuterats sedan 2015, skyskrapan One Undershaft. Den uppdaterade designen från Eric Parry Architects har fått ytterligare höjd och är nu tänkt att bli 294,6 meter hög med 74 våningar. Byggnaden är terrasserad för ökad grönska i staden och våningsplanet högst upp ska vara öppet för allmänheten. The Shard står ohotad som Londons högsta skyskrapa på 309,6 meter och lär så förbli – staden tillåter inte högre bebyggelse på grund av flygtrafiken. One Undershaft ska stå mellan ”rivjärnet” och ”gurkan” och knyta ihop hela skyskrapeklustret.
Den har diskuterats sedan 2015, skyskrapan One Undershaft. Den uppdaterade designen från Eric Parry Architects har fått ytterligare höjd och är nu tänkt att bli 294,6 meter hög med 74 våningar. Byggnaden är terrasserad för ökad grönska i staden och våningsplanet högst upp ska vara öppet för allmänheten. The Shard står ohotad som Londons högsta skyskrapa på 309,6 meter och lär så förbli – staden tillåter inte högre bebyggelse på grund av flygtrafiken. One Undershaft ska stå mellan ”rivjärnet” och ”gurkan” och knyta ihop hela skyskrapeklustret.
Kan de, kan vi, kanske Living Vehicle tänkte när de ritade en ”fyrkantig” modell som ska släppas nästa år. Husvagnen är likt deras andra modeller utrustad med solceller och annat för att klara sig ”off grid”. Har man ingen Tesla truck är husvagnen även kompatibel med Fords F-150 och Rivian R1T. Prislappen ska börja vid 1,9 miljoner svenska.
Kan de, kan vi, kanske Living Vehicle tänkte när de ritade en ”fyrkantig” modell som ska släppas nästa år. Husvagnen är likt deras andra modeller utrustad med solceller och annat för att klara sig ”off grid”. Har man ingen Tesla truck är husvagnen även kompatibel med Fords F-150 och Rivian R1T. Prislappen ska börja vid 1,9 miljoner svenska.
Kan de, kan vi, kanske Living Vehicle tänkte när de ritade en ”fyrkantig” modell som ska släppas nästa år. Husvagnen är likt deras andra modeller utrustad med solceller och annat för att klara sig ”off grid”. Har man ingen Tesla truck är husvagnen även kompatibel med Fords F-150 och Rivian R1T. Prislappen ska börja vid 1,9 miljoner svenska.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö