Vad 400 meter lång gång- och cykelbro över Göta älv
Var Mellan Packhuskajen och Hugo Hammars kaj
Status Designkoncept beslutat
Byggherre Göteborgs stad
Designkonceptet för en ny bro över Göta älv har fått politiskt klartecken. Planerna skulle innebära att en cirka 400 meter lång gång- och cykelbro byggs mellan Packhuskajen på södra sidan och Hugo Hammars kaj på Lindholmen. Den öppningsbara bron planeras ha ska ha en minsta farledsbredd på 30 meter och en segelfri höjd på 5,5 meter.
Bron är tänkt att stå klar om åtta år men bygget är beroende av miljötillstånd och vattendom.
Designkonceptet för en ny bro över Göta älv har fått politiskt klartecken. Planerna skulle innebära att en cirka 400 meter lång gång- och cykelbro byggs mellan Packhuskajen på södra sidan och Hugo Hammars kaj på Lindholmen. Den öppningsbara bron planeras ha ska ha en minsta farledsbredd på 30 meter och en segelfri höjd på 5,5 meter.
Bron är tänkt att stå klar om åtta år men bygget är beroende av miljötillstånd och vattendom.
Foster + Partners klimatvänliga samling skyskrapor vid 18 Blackfriars Road har fått klartecken från staden. I förslaget finns både ett 45 våningar högt kontorshus och två kvarter med bostadshus. Enligt arkitektbyrån är förslaget det mest klimatvänliga i Londons historia och de siktar på en WELL Community Gold-klassificering.
Foster + Partners klimatvänliga samling skyskrapor vid 18 Blackfriars Road har fått klartecken från staden. I förslaget finns både ett 45 våningar högt kontorshus och två kvarter med bostadshus. Enligt arkitektbyrån är förslaget det mest klimatvänliga i Londons historia och de siktar på en WELL Community Gold-klassificering.
Foster + Partners klimatvänliga samling skyskrapor vid 18 Blackfriars Road har fått klartecken från staden. I förslaget finns både ett 45 våningar högt kontorshus och två kvarter med bostadshus. Enligt arkitektbyrån är förslaget det mest klimatvänliga i Londons historia och de siktar på en WELL Community Gold-klassificering.
San Pellegrino & Acqua Panna-sponsrade 50 Best tillägnar Nordamerika en egen lista för restauranger. North America’s 50 Best Restaurants kommer innefatta allt från fransk-kanadensiska köket och kreolköket i amerikanska södern till mexikansk fine dining.
San Pellegrino & Acqua Panna-sponsrade 50 Best tillägnar Nordamerika en egen lista för restauranger. North America’s 50 Best Restaurants kommer innefatta allt från fransk-kanadensiska köket och kreolköket i amerikanska södern till mexikansk fine dining.
San Pellegrino & Acqua Panna-sponsrade 50 Best tillägnar Nordamerika en egen lista för restauranger. North America’s 50 Best Restaurants kommer innefatta allt från fransk-kanadensiska köket och kreolköket i amerikanska södern till mexikansk fine dining.
BMW-fans älskar boxermotorerna vars cylindrar sticker ut på sidorna sedan urminnes tider (eller åtminstone sen 1923 när BMW tillverkade sin första motorcykel BMW R32 som hade boxermotor och kardandrift). Modellen R 18 kom för några år sen med den monstruösa 1800-kubiks Big Boxer-motorn som fortsätter hylla konceptet. Nytt för 2025 är att den fått aningen mer oumpf och framförallt att den numera uppnår Euro 5+.
BMW-fans älskar boxermotorerna vars cylindrar sticker ut på sidorna sedan urminnes tider (eller åtminstone sen 1923 när BMW tillverkade sin första motorcykel BMW R32 som hade boxermotor och kardandrift). Modellen R 18 kom för några år sen med den monstruösa 1800-kubiks Big Boxer-motorn som fortsätter hylla konceptet. Nytt för 2025 är att den fått aningen mer oumpf och framförallt att den numera uppnår Euro 5+.
BMW-fans älskar boxermotorerna vars cylindrar sticker ut på sidorna sedan urminnes tider (eller åtminstone sen 1923 när BMW tillverkade sin första motorcykel BMW R32 som hade boxermotor och kardandrift). Modellen R 18 kom för några år sen med den monstruösa 1800-kubiks Big Boxer-motorn som fortsätter hylla konceptet. Nytt för 2025 är att den fått aningen mer oumpf och framförallt att den numera uppnår Euro 5+.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö