
Den danska dagligvarukoncernen Salling Group köper Icas baltiska butikskedja Rimi för 1,3 miljarder euro – motsvarande drygt 14 miljarder kronor.
Köpet omfattar 314 butiker, e-handel, lager och 11.000 anställda i Estland, Lettland och Litauen.
– Vi är mycket stolta över det avtal vi har träffat med Ica om förvärvet av Rimi, som är den största affären i Salling Groups snart 120-åriga historia, säger koncernchef Anders Hagh till Berlingske.
För Icas del innebär försäljningen en vinst på omkring 7 miljarder kronor.
Den danska dagligvarukoncernen Salling Group köper Icas baltiska butikskedja Rimi för 1,3 miljarder euro – motsvarande drygt 14 miljarder kronor.
Köpet omfattar 314 butiker, e-handel, lager och 11.000 anställda i Estland, Lettland och Litauen.
– Vi är mycket stolta över det avtal vi har träffat med Ica om förvärvet av Rimi, som är den största affären i Salling Groups snart 120-åriga historia, säger koncernchef Anders Hagh till Berlingske.
För Icas del innebär försäljningen en vinst på omkring 7 miljarder kronor.
.jpeg)
Efter 15 års sökande stod Malmö Saluhall klar hösten 2016. Vi träffade syskonen Nina Totté Karyd och Martin Karyd för att ta reda på mer om deras bakgrund och tankar kring saluhallen.
.jpeg)
Efter 15 års sökande stod Malmö Saluhall klar hösten 2016. Vi träffade syskonen Nina Totté Karyd och Martin Karyd för att ta reda på mer om deras bakgrund och tankar kring saluhallen.
.jpeg)
Efter 15 års sökande stod Malmö Saluhall klar hösten 2016. Vi träffade syskonen Nina Totté Karyd och Martin Karyd för att ta reda på mer om deras bakgrund och tankar kring saluhallen.
.jpeg)
Entreprenörerna bakom klädmärket John Henric berättar om hur de tänkte annorlunda i en tuff bransch, om framtiden, om hur allting började och hur verksamheten startades från ett pojkrum i den enes mammas lägenhet.
.jpeg)
Entreprenörerna bakom klädmärket John Henric berättar om hur de tänkte annorlunda i en tuff bransch, om framtiden, om hur allting började och hur verksamheten startades från ett pojkrum i den enes mammas lägenhet.
.jpeg)
Entreprenörerna bakom klädmärket John Henric berättar om hur de tänkte annorlunda i en tuff bransch, om framtiden, om hur allting började och hur verksamheten startades från ett pojkrum i den enes mammas lägenhet.
.jpeg)
Markus berättar om livet efter fotbollen, hur han tänker kring sitt företagande och viljan att vinna.
.jpeg)
Markus berättar om livet efter fotbollen, hur han tänker kring sitt företagande och viljan att vinna.
.jpeg)
Markus berättar om livet efter fotbollen, hur han tänker kring sitt företagande och viljan att vinna.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö