
Det danska logistikföretaget DSV, som bland annat har verksamhet i Landskrona, har skrivit ett samarbetsavtal om att köpa 300 eldrivna, tunga lastbilar från Volvo Lastvagnar.
”Affären är en av våra största kommersiella beställningarna hittills”, enligt Volvo. DSV får i sin tur en av de största företagsflottorna av tunga elektriska lastbilar i Europa.
I affären ingår även 500 Volvolastbilar med bränsleeffektiva diesel- och gasdrivlinor. Samtliga lastbilar ska levereras mellan 2024 och 2026.
Det danska logistikföretaget DSV, som bland annat har verksamhet i Landskrona, har skrivit ett samarbetsavtal om att köpa 300 eldrivna, tunga lastbilar från Volvo Lastvagnar.
”Affären är en av våra största kommersiella beställningarna hittills”, enligt Volvo. DSV får i sin tur en av de största företagsflottorna av tunga elektriska lastbilar i Europa.
I affären ingår även 500 Volvolastbilar med bränsleeffektiva diesel- och gasdrivlinor. Samtliga lastbilar ska levereras mellan 2024 och 2026.

Martin Moses vann Årets Kock 2019. Sedan oktober i fjol driver han sin första egna restaurang, Human på Risåsgatan. Han har tidigare varit med och byggt upp stjärnkrogen SK Mat & människor och arbetat på kända PM & Vänner i Växjö. Här visar Martin hur vi får till en perfekt smörstekt piggvar med krämig och krispig favaböna, örtstekta kantareller samt skummig skaldjurssås.

Martin Moses vann Årets Kock 2019. Sedan oktober i fjol driver han sin första egna restaurang, Human på Risåsgatan. Han har tidigare varit med och byggt upp stjärnkrogen SK Mat & människor och arbetat på kända PM & Vänner i Växjö. Här visar Martin hur vi får till en perfekt smörstekt piggvar med krämig och krispig favaböna, örtstekta kantareller samt skummig skaldjurssås.

Martin Moses vann Årets Kock 2019. Sedan oktober i fjol driver han sin första egna restaurang, Human på Risåsgatan. Han har tidigare varit med och byggt upp stjärnkrogen SK Mat & människor och arbetat på kända PM & Vänner i Växjö. Här visar Martin hur vi får till en perfekt smörstekt piggvar med krämig och krispig favaböna, örtstekta kantareller samt skummig skaldjurssås.

Sparrisen är en minst sagt omtyckt grönsak i det svenska köket, men den största producenten av sparris är faktiskt Kina. Råvaran odlas i två varianter, vit och grön, och skördas från vår till tidig sommar. Visste du dock att vit sparris skördas under jord medan grön skördas ovanför? Nu vet du. Den vita varianten behöver skalas på grund av sitt hårda yttre, medan den gröna är ätbar som den är.

Sparrisen är en minst sagt omtyckt grönsak i det svenska köket, men den största producenten av sparris är faktiskt Kina. Råvaran odlas i två varianter, vit och grön, och skördas från vår till tidig sommar. Visste du dock att vit sparris skördas under jord medan grön skördas ovanför? Nu vet du. Den vita varianten behöver skalas på grund av sitt hårda yttre, medan den gröna är ätbar som den är.

Sparrisen är en minst sagt omtyckt grönsak i det svenska köket, men den största producenten av sparris är faktiskt Kina. Råvaran odlas i två varianter, vit och grön, och skördas från vår till tidig sommar. Visste du dock att vit sparris skördas under jord medan grön skördas ovanför? Nu vet du. Den vita varianten behöver skalas på grund av sitt hårda yttre, medan den gröna är ätbar som den är.

Martin Bacon tog koffeinkick till nya höjder när han slog världsrekord med sin ”Bean Machine”. Denna Ford P100 kom upp i 105.451 km/h på Woodford Airfield i Stockport med sitt bränsle – gas gjord på flaket på torkad kaffesump.

Martin Bacon tog koffeinkick till nya höjder när han slog världsrekord med sin ”Bean Machine”. Denna Ford P100 kom upp i 105.451 km/h på Woodford Airfield i Stockport med sitt bränsle – gas gjord på flaket på torkad kaffesump.

Martin Bacon tog koffeinkick till nya höjder när han slog världsrekord med sin ”Bean Machine”. Denna Ford P100 kom upp i 105.451 km/h på Woodford Airfield i Stockport med sitt bränsle – gas gjord på flaket på torkad kaffesump.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö