
Det ska öppna en ny restaurang i gallerian intill Turning torso. Många har tidigare försökt – vid starten 2005 huserade Torso twisted där med Daniel Berlin som kökschef, därefter tog Green matmarknad över och senast Bon Ici som stängde under pandemin.
Nu ska en fransk bistro öppna, i den danske krögarprofilen Ronni Hoffmanns regi.
Hoffman bor själv i Turning torso och ser just boende i området som sin primära målgrupp. Namnet på krogen blir The Torso och just nu byggs de 700 kvadratmeter stora lokalerna om för att i juni stå redo.
– Det som saknas i dag i Västra hamnen är ett brett utbud och krogar som vänder sig till dem som bor här, säger Hoffmann.
Vad kommer göra att restaurangen lyckas?
– Till skillnad från när Torso twisted öppnade så är mycket i området nu färdigbyggt, och det är en etablerad plats för turister på sommaren. Jag ser det också som en process – det blir inte fullt hus dag ett utan jag är beredd att ge det ett par år innan alla har hittat hit.
En av förutsättningarna för det tänket är att Hoffmann också driver CPH Kitchen som dagligen serverar mat till över 2 500 personer i loungerna på Köpenhamns flygplats, Kastrup.
– Det är som en fabrik, men det jag vill här är att få vara kreativ igen, säger han.
På menyn blir det sharing-rätter och klassiker. ”Enkelhet med bra ingredienser”, summerar Hoffmann. Och efter klockan 22 byter The Torso fokus.
– Det är lite danskt – då blir det dämpad belysning och DJ så folk kan ta en drink i baren i stället för att gå hem. Det saknas i Västra hamnen i dag!
Det ska öppna en ny restaurang i gallerian intill Turning torso. Många har tidigare försökt – vid starten 2005 huserade Torso twisted där med Daniel Berlin som kökschef, därefter tog Green matmarknad över och senast Bon Ici som stängde under pandemin.
Nu ska en fransk bistro öppna, i den danske krögarprofilen Ronni Hoffmanns regi.
Hoffman bor själv i Turning torso och ser just boende i området som sin primära målgrupp. Namnet på krogen blir The Torso och just nu byggs de 700 kvadratmeter stora lokalerna om för att i juni stå redo.
– Det som saknas i dag i Västra hamnen är ett brett utbud och krogar som vänder sig till dem som bor här, säger Hoffmann.
Vad kommer göra att restaurangen lyckas?
– Till skillnad från när Torso twisted öppnade så är mycket i området nu färdigbyggt, och det är en etablerad plats för turister på sommaren. Jag ser det också som en process – det blir inte fullt hus dag ett utan jag är beredd att ge det ett par år innan alla har hittat hit.
En av förutsättningarna för det tänket är att Hoffmann också driver CPH Kitchen som dagligen serverar mat till över 2 500 personer i loungerna på Köpenhamns flygplats, Kastrup.
– Det är som en fabrik, men det jag vill här är att få vara kreativ igen, säger han.
På menyn blir det sharing-rätter och klassiker. ”Enkelhet med bra ingredienser”, summerar Hoffmann. Och efter klockan 22 byter The Torso fokus.
– Det är lite danskt – då blir det dämpad belysning och DJ så folk kan ta en drink i baren i stället för att gå hem. Det saknas i Västra hamnen i dag!

Vid Södervärns busstation i Malmö, intill sjukhusområdet, byggs nu ett nytt privat specialistsjukhus. Nybyggets sex våningar ska innehålla 28 mottagningsrum, 14 vårdplatser samt operationssalar. Det blir också en friskvårdsanläggning med gym, tandläkarmottagning och en simhall med en 25-metersbassäng i källaren. Dessutom blir det vårdcentral, livsmedelsbutik, kafé och restaurang. Bygget förväntas stå klart under hösten 2027.

Vid Södervärns busstation i Malmö, intill sjukhusområdet, byggs nu ett nytt privat specialistsjukhus. Nybyggets sex våningar ska innehålla 28 mottagningsrum, 14 vårdplatser samt operationssalar. Det blir också en friskvårdsanläggning med gym, tandläkarmottagning och en simhall med en 25-metersbassäng i källaren. Dessutom blir det vårdcentral, livsmedelsbutik, kafé och restaurang. Bygget förväntas stå klart under hösten 2027.

Vid Södervärns busstation i Malmö, intill sjukhusområdet, byggs nu ett nytt privat specialistsjukhus. Nybyggets sex våningar ska innehålla 28 mottagningsrum, 14 vårdplatser samt operationssalar. Det blir också en friskvårdsanläggning med gym, tandläkarmottagning och en simhall med en 25-metersbassäng i källaren. Dessutom blir det vårdcentral, livsmedelsbutik, kafé och restaurang. Bygget förväntas stå klart under hösten 2027.

Detta är bilden som förändrade världen. Och mitt eget liv. Bilden som togs tidigt 1961 är kanske det viktigaste stylistjobb som genomförts under popkulturens 70-åriga historia. En influencer som förändrade världsordningen. För, tänk er om Beatles fortsatt med sina oljiga Elvis-frisyrer. Vad skulle då hänt med bandet, och 60-talets nytänkande ungdomskultur? Skulle vi då fått vänta ytterligare några på den stora pop-revolutionen som tog fart

Detta är bilden som förändrade världen. Och mitt eget liv. Bilden som togs tidigt 1961 är kanske det viktigaste stylistjobb som genomförts under popkulturens 70-åriga historia. En influencer som förändrade världsordningen. För, tänk er om Beatles fortsatt med sina oljiga Elvis-frisyrer. Vad skulle då hänt med bandet, och 60-talets nytänkande ungdomskultur? Skulle vi då fått vänta ytterligare några på den stora pop-revolutionen som tog fart

Detta är bilden som förändrade världen. Och mitt eget liv. Bilden som togs tidigt 1961 är kanske det viktigaste stylistjobb som genomförts under popkulturens 70-åriga historia. En influencer som förändrade världsordningen. För, tänk er om Beatles fortsatt med sina oljiga Elvis-frisyrer. Vad skulle då hänt med bandet, och 60-talets nytänkande ungdomskultur? Skulle vi då fått vänta ytterligare några på den stora pop-revolutionen som tog fart

När Göteborg i juni stod värd för världens största elfordonskonferens, EVS38, fylldes staden av 3 800 deltagare från över 70 länder. Internationella delegationer från bland annat USA, Nederländerna och Mexiko fick på plats se hur staden driver utvecklingen av hållbara transporter – från induktiv laddning för eltaxi, till projekt där bilar balanserar elnätet. Bakom mottagandet stod Business Region Göteborg, som uppger att man ser mötena som startpunkten för nya investeringar och samarbeten.

När Göteborg i juni stod värd för världens största elfordonskonferens, EVS38, fylldes staden av 3 800 deltagare från över 70 länder. Internationella delegationer från bland annat USA, Nederländerna och Mexiko fick på plats se hur staden driver utvecklingen av hållbara transporter – från induktiv laddning för eltaxi, till projekt där bilar balanserar elnätet. Bakom mottagandet stod Business Region Göteborg, som uppger att man ser mötena som startpunkten för nya investeringar och samarbeten.

När Göteborg i juni stod värd för världens största elfordonskonferens, EVS38, fylldes staden av 3 800 deltagare från över 70 länder. Internationella delegationer från bland annat USA, Nederländerna och Mexiko fick på plats se hur staden driver utvecklingen av hållbara transporter – från induktiv laddning för eltaxi, till projekt där bilar balanserar elnätet. Bakom mottagandet stod Business Region Göteborg, som uppger att man ser mötena som startpunkten för nya investeringar och samarbeten.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö