
Mod Bikes har släppt en cykel vi gärna glider ner på stranden med. MOD Easy SideCar Sahara är stylad som en BMW R75-motorcykel från 40-talet och har pakethållare på sidovagnen och stenskydd på strålkastaren. Själva sidovagnen har snabbkoppling för de dagar man vill rulla solo och cykeln har elmotor, batteri och är förberedd för ett extra batteri för längre räckvidd. Baklyktan har bromsljus och en ball detalj är att om man köper en Lumos smart-hjälm med blinkers på, kan den kopplas till cykelns knappar på styret.
Mod Bikes har släppt en cykel vi gärna glider ner på stranden med. MOD Easy SideCar Sahara är stylad som en BMW R75-motorcykel från 40-talet och har pakethållare på sidovagnen och stenskydd på strålkastaren. Själva sidovagnen har snabbkoppling för de dagar man vill rulla solo och cykeln har elmotor, batteri och är förberedd för ett extra batteri för längre räckvidd. Baklyktan har bromsljus och en ball detalj är att om man köper en Lumos smart-hjälm med blinkers på, kan den kopplas till cykelns knappar på styret.

Fem uppstartsföretag har valts ut till vårens omgång av Mobility Xlab i Göteborg, där de får samarbeta med fordonsbolag som AB Volvo och Polestar. De utvalda företagen är svenska Radar Reticence, tyska Bareways och Tawny, Affinity EV från Irland och amerikanska Kilowatts. De utvecklar lösningar inom bland annat laddning, förarmiljö, och radarteknik för självkörande fordon. – Det är jättekul att intresset är så stort, säger Mobility Xlabs chef Katarina Brud till DI Digital, efter att ha mottagit över 200 ansökningar från 34 länder.

Fem uppstartsföretag har valts ut till vårens omgång av Mobility Xlab i Göteborg, där de får samarbeta med fordonsbolag som AB Volvo och Polestar. De utvalda företagen är svenska Radar Reticence, tyska Bareways och Tawny, Affinity EV från Irland och amerikanska Kilowatts. De utvecklar lösningar inom bland annat laddning, förarmiljö, och radarteknik för självkörande fordon. – Det är jättekul att intresset är så stort, säger Mobility Xlabs chef Katarina Brud till DI Digital, efter att ha mottagit över 200 ansökningar från 34 länder.

Fem uppstartsföretag har valts ut till vårens omgång av Mobility Xlab i Göteborg, där de får samarbeta med fordonsbolag som AB Volvo och Polestar. De utvalda företagen är svenska Radar Reticence, tyska Bareways och Tawny, Affinity EV från Irland och amerikanska Kilowatts. De utvecklar lösningar inom bland annat laddning, förarmiljö, och radarteknik för självkörande fordon. – Det är jättekul att intresset är så stort, säger Mobility Xlabs chef Katarina Brud till DI Digital, efter att ha mottagit över 200 ansökningar från 34 länder.

Fastighetsutvecklingsföretaget Panattoni fortsätter att växa i Norden genom ett köp av två fastigheter i Mölnlycke. Här planeras en ny logistikanläggning på 43.000 kvadratmeter. – Vi har sneglat på fastigheten i tio år och nu när det blir verklighet är det med både glädje och stort engagemang vi ska utveckla platsen, säger Fredrik Jagersjö Rosell på Panattoni Sverige. Säljare är Mitsubishi Logisnext Europe och bygget startar i vår, tillsammans med byggentreprenören Ylab, med inflyttning sommaren 2026.

Fastighetsutvecklingsföretaget Panattoni fortsätter att växa i Norden genom ett köp av två fastigheter i Mölnlycke. Här planeras en ny logistikanläggning på 43.000 kvadratmeter. – Vi har sneglat på fastigheten i tio år och nu när det blir verklighet är det med både glädje och stort engagemang vi ska utveckla platsen, säger Fredrik Jagersjö Rosell på Panattoni Sverige. Säljare är Mitsubishi Logisnext Europe och bygget startar i vår, tillsammans med byggentreprenören Ylab, med inflyttning sommaren 2026.

Fastighetsutvecklingsföretaget Panattoni fortsätter att växa i Norden genom ett köp av två fastigheter i Mölnlycke. Här planeras en ny logistikanläggning på 43.000 kvadratmeter. – Vi har sneglat på fastigheten i tio år och nu när det blir verklighet är det med både glädje och stort engagemang vi ska utveckla platsen, säger Fredrik Jagersjö Rosell på Panattoni Sverige. Säljare är Mitsubishi Logisnext Europe och bygget startar i vår, tillsammans med byggentreprenören Ylab, med inflyttning sommaren 2026.

Skanska ska bygga om och utöka Östra sjukhuset i Göteborg på uppdrag av Västra Götalandsregionen. Projektet är värt cirka 550 miljoner kronor och omfattar totalt 16.000 kvadratmeter. Det innefattar en ombyggnation av centralkliniken i två plan samt en ny femvåningsbyggnad. Utbyggnaden ska öka kapaciteten för intensivvård och tryckkammarbehandling samt ge bättre förutsättningar för forskning. Byggstart sker i mars 2025, och projektet väntas vara klart i april 2028.

Skanska ska bygga om och utöka Östra sjukhuset i Göteborg på uppdrag av Västra Götalandsregionen. Projektet är värt cirka 550 miljoner kronor och omfattar totalt 16.000 kvadratmeter. Det innefattar en ombyggnation av centralkliniken i två plan samt en ny femvåningsbyggnad. Utbyggnaden ska öka kapaciteten för intensivvård och tryckkammarbehandling samt ge bättre förutsättningar för forskning. Byggstart sker i mars 2025, och projektet väntas vara klart i april 2028.

Skanska ska bygga om och utöka Östra sjukhuset i Göteborg på uppdrag av Västra Götalandsregionen. Projektet är värt cirka 550 miljoner kronor och omfattar totalt 16.000 kvadratmeter. Det innefattar en ombyggnation av centralkliniken i två plan samt en ny femvåningsbyggnad. Utbyggnaden ska öka kapaciteten för intensivvård och tryckkammarbehandling samt ge bättre förutsättningar för forskning. Byggstart sker i mars 2025, och projektet väntas vara klart i april 2028.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö