Planerna på den kommande restaurangen läckte ut i våras. Då bokade många människor bord på direkten, trots att de inte hade en aning om vare sig menyn eller ställets inriktning.
– Vi vill att Collage ska vara en mötesplats för alla generationer och ett brasserie 2.0 där Manhattan möter Paris mitt i centrala Göteborg, säger Bengt Linde, delägare i Götaplatsgruppen som tillsammans med Park Lane driver den nyöppnade satsningen.
Under de senaste 200 åren har fastigheten i hörnet av Kyrkogatan och Korsgatan hyst en cigarrfabrik, fungerat som vinlager och varit en glas- och porslinsbutik.
Nu väntar andra upplevelser via ett folkligt brasserie som utlovar drömska drinkar, magisk meny och sorl inpå småtimmarna. Utöver huvudrestaurangen har även baren Studion by Collage öppnats strax intill.
– På Collage serverar vi lunch, middag och cocktails i en miljö där fastighetens själ sitter kvar i väggarna som ett kollage av historier och minnen, menar Bengt Linde.
Planerna på den kommande restaurangen läckte ut i våras. Då bokade många människor bord på direkten, trots att de inte hade en aning om vare sig menyn eller ställets inriktning.
– Vi vill att Collage ska vara en mötesplats för alla generationer och ett brasserie 2.0 där Manhattan möter Paris mitt i centrala Göteborg, säger Bengt Linde, delägare i Götaplatsgruppen som tillsammans med Park Lane driver den nyöppnade satsningen.
Under de senaste 200 åren har fastigheten i hörnet av Kyrkogatan och Korsgatan hyst en cigarrfabrik, fungerat som vinlager och varit en glas- och porslinsbutik.
Nu väntar andra upplevelser via ett folkligt brasserie som utlovar drömska drinkar, magisk meny och sorl inpå småtimmarna. Utöver huvudrestaurangen har även baren Studion by Collage öppnats strax intill.
– På Collage serverar vi lunch, middag och cocktails i en miljö där fastighetens själ sitter kvar i väggarna som ett kollage av historier och minnen, menar Bengt Linde.
Att bygga broar är bland det finaste vi kan göra. Är de dessutom ritade av världskända arkitekter blir de ännu bättre. Konststycken och nytta i ett.
Att bygga broar är bland det finaste vi kan göra. Är de dessutom ritade av världskända arkitekter blir de ännu bättre. Konststycken och nytta i ett.
Att bygga broar är bland det finaste vi kan göra. Är de dessutom ritade av världskända arkitekter blir de ännu bättre. Konststycken och nytta i ett.
Kinesiska mobiltillverkaren OPPOs nya huvudkontor i Shenzhen ska stå klart nästa år. Och redan vid första ögonkastet ser man att det är ritat av Zaha Hadid Architects. Ingen gör så bra runda former som de. Skyskrapan i fråga har 185 000 kvm kontorsyta, uppdelat på flera huskroppar som hålls ihop en en gemensam glasfasad. Symboliken i att glasfasaden kopplar ihop tornen är att mobilföretaget kopplar samman människor. Det högsta tornet ska bli 200 meter högt med en skybar högst upp som är tänkt att vara öppen för allmänheten. Vi ser fram emot en inbjudan. zaha-hadid.com
Kinesiska mobiltillverkaren OPPOs nya huvudkontor i Shenzhen ska stå klart nästa år. Och redan vid första ögonkastet ser man att det är ritat av Zaha Hadid Architects. Ingen gör så bra runda former som de. Skyskrapan i fråga har 185 000 kvm kontorsyta, uppdelat på flera huskroppar som hålls ihop en en gemensam glasfasad. Symboliken i att glasfasaden kopplar ihop tornen är att mobilföretaget kopplar samman människor. Det högsta tornet ska bli 200 meter högt med en skybar högst upp som är tänkt att vara öppen för allmänheten. Vi ser fram emot en inbjudan. zaha-hadid.com
Kinesiska mobiltillverkaren OPPOs nya huvudkontor i Shenzhen ska stå klart nästa år. Och redan vid första ögonkastet ser man att det är ritat av Zaha Hadid Architects. Ingen gör så bra runda former som de. Skyskrapan i fråga har 185 000 kvm kontorsyta, uppdelat på flera huskroppar som hålls ihop en en gemensam glasfasad. Symboliken i att glasfasaden kopplar ihop tornen är att mobilföretaget kopplar samman människor. Det högsta tornet ska bli 200 meter högt med en skybar högst upp som är tänkt att vara öppen för allmänheten. Vi ser fram emot en inbjudan. zaha-hadid.com
Midsummer är en barchetta i endast 50 exemplar, ritad av Pininfarina. Grunden är en Morgan Plus Six (med BMWs turboladdade sexa på 335 hk) som omdesignats av Pininfarina med små vindavvisare istället för vindruta, trä i sittbrunnen och inget tak alls. Midsummer ska köras i fint väder!
Midsummer är en barchetta i endast 50 exemplar, ritad av Pininfarina. Grunden är en Morgan Plus Six (med BMWs turboladdade sexa på 335 hk) som omdesignats av Pininfarina med små vindavvisare istället för vindruta, trä i sittbrunnen och inget tak alls. Midsummer ska köras i fint väder!
Midsummer är en barchetta i endast 50 exemplar, ritad av Pininfarina. Grunden är en Morgan Plus Six (med BMWs turboladdade sexa på 335 hk) som omdesignats av Pininfarina med små vindavvisare istället för vindruta, trä i sittbrunnen och inget tak alls. Midsummer ska köras i fint väder!
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö