
Planerna på den kommande restaurangen läckte ut i våras. Då bokade många människor bord på direkten, trots att de inte hade en aning om vare sig menyn eller ställets inriktning.
– Vi vill att Collage ska vara en mötesplats för alla generationer och ett brasserie 2.0 där Manhattan möter Paris mitt i centrala Göteborg, säger Bengt Linde, delägare i Götaplatsgruppen som tillsammans med Park Lane driver den nyöppnade satsningen.
Under de senaste 200 åren har fastigheten i hörnet av Kyrkogatan och Korsgatan hyst en cigarrfabrik, fungerat som vinlager och varit en glas- och porslinsbutik.
Nu väntar andra upplevelser via ett folkligt brasserie som utlovar drömska drinkar, magisk meny och sorl inpå småtimmarna. Utöver huvudrestaurangen har även baren Studion by Collage öppnats strax intill.
– På Collage serverar vi lunch, middag och cocktails i en miljö där fastighetens själ sitter kvar i väggarna som ett kollage av historier och minnen, menar Bengt Linde.
Planerna på den kommande restaurangen läckte ut i våras. Då bokade många människor bord på direkten, trots att de inte hade en aning om vare sig menyn eller ställets inriktning.
– Vi vill att Collage ska vara en mötesplats för alla generationer och ett brasserie 2.0 där Manhattan möter Paris mitt i centrala Göteborg, säger Bengt Linde, delägare i Götaplatsgruppen som tillsammans med Park Lane driver den nyöppnade satsningen.
Under de senaste 200 åren har fastigheten i hörnet av Kyrkogatan och Korsgatan hyst en cigarrfabrik, fungerat som vinlager och varit en glas- och porslinsbutik.
Nu väntar andra upplevelser via ett folkligt brasserie som utlovar drömska drinkar, magisk meny och sorl inpå småtimmarna. Utöver huvudrestaurangen har även baren Studion by Collage öppnats strax intill.
– På Collage serverar vi lunch, middag och cocktails i en miljö där fastighetens själ sitter kvar i väggarna som ett kollage av historier och minnen, menar Bengt Linde.

Bekväma kläder med lång livslängd. Som ska fungera vid de allra flesta tillfällen. Det är vad NN.07 fokuserar på. Nyligen invigde varumärket en butik mitt i stan. – Vi är väldigt glada över vår nya butik i Göteborg. Att bygga nya vänskapsband och bli en del av det lokala samhället är något vi ser mycket fram emot, säger företagets vd Anders Rahr. Namnet NN.07 står för No Nationality, en strävan efter att skapa gränslösa plagg och främja mångfald, medan 07 betyder 2007, det år då det Köpenhamnsbaserade märket grundades. Förutom i Danmark har man sedan tidigare butiker i Stockholm, Antwerpen, Maastricht och New York.

Bekväma kläder med lång livslängd. Som ska fungera vid de allra flesta tillfällen. Det är vad NN.07 fokuserar på. Nyligen invigde varumärket en butik mitt i stan. – Vi är väldigt glada över vår nya butik i Göteborg. Att bygga nya vänskapsband och bli en del av det lokala samhället är något vi ser mycket fram emot, säger företagets vd Anders Rahr. Namnet NN.07 står för No Nationality, en strävan efter att skapa gränslösa plagg och främja mångfald, medan 07 betyder 2007, det år då det Köpenhamnsbaserade märket grundades. Förutom i Danmark har man sedan tidigare butiker i Stockholm, Antwerpen, Maastricht och New York.

Bekväma kläder med lång livslängd. Som ska fungera vid de allra flesta tillfällen. Det är vad NN.07 fokuserar på. Nyligen invigde varumärket en butik mitt i stan. – Vi är väldigt glada över vår nya butik i Göteborg. Att bygga nya vänskapsband och bli en del av det lokala samhället är något vi ser mycket fram emot, säger företagets vd Anders Rahr. Namnet NN.07 står för No Nationality, en strävan efter att skapa gränslösa plagg och främja mångfald, medan 07 betyder 2007, det år då det Köpenhamnsbaserade märket grundades. Förutom i Danmark har man sedan tidigare butiker i Stockholm, Antwerpen, Maastricht och New York.

Blues Kitchen på Camden High Street i London gjorde anspråk på världens längsta jam session den 25 september 2014. De 134 musikerna (både amatörer och yrkesmusiker) jammade kontinuerligt i 50 timmar och 45 sekunder. Mäktigt!

Blues Kitchen på Camden High Street i London gjorde anspråk på världens längsta jam session den 25 september 2014. De 134 musikerna (både amatörer och yrkesmusiker) jammade kontinuerligt i 50 timmar och 45 sekunder. Mäktigt!

Blues Kitchen på Camden High Street i London gjorde anspråk på världens längsta jam session den 25 september 2014. De 134 musikerna (både amatörer och yrkesmusiker) jammade kontinuerligt i 50 timmar och 45 sekunder. Mäktigt!

Göteborgs Stad stiger i Svenskt Näringslivs senaste rankning av lokalt företagsklimat. Staden klättrar 24 placeringar och ligger nu på plats 187 i Sverige, vilket minskar gapet mot både Stockholm och Malmö. – Otroligt härligt att få ett positivt kvitto på att vi kommuner i Göteborgsregionen förstår näringslivets centrala roll för både jobb och välfärd, säger Patrik Andersson, vd för Business Region Göteborg. Svenskt Näringslivs årliga rankning bygger på enkätsvar från över 30.000 företag, kombinerat med statistik från olika områden.

Göteborgs Stad stiger i Svenskt Näringslivs senaste rankning av lokalt företagsklimat. Staden klättrar 24 placeringar och ligger nu på plats 187 i Sverige, vilket minskar gapet mot både Stockholm och Malmö. – Otroligt härligt att få ett positivt kvitto på att vi kommuner i Göteborgsregionen förstår näringslivets centrala roll för både jobb och välfärd, säger Patrik Andersson, vd för Business Region Göteborg. Svenskt Näringslivs årliga rankning bygger på enkätsvar från över 30.000 företag, kombinerat med statistik från olika områden.

Göteborgs Stad stiger i Svenskt Näringslivs senaste rankning av lokalt företagsklimat. Staden klättrar 24 placeringar och ligger nu på plats 187 i Sverige, vilket minskar gapet mot både Stockholm och Malmö. – Otroligt härligt att få ett positivt kvitto på att vi kommuner i Göteborgsregionen förstår näringslivets centrala roll för både jobb och välfärd, säger Patrik Andersson, vd för Business Region Göteborg. Svenskt Näringslivs årliga rankning bygger på enkätsvar från över 30.000 företag, kombinerat med statistik från olika områden.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö