Clas Ohlson fortsätter att expandera. I dagsläget har kedjan tretton butiksöppningar som är planerade att ske under kalenderåret 2024. En butik öppnade på Kronprinsen i slutet av april och en ska öppna på Kullagatan i Helsingborg under juni.
Nu står det också klart att Clas Ohlson kommer öppna på Stora Södergatan i Lund under maj samt kommer att komma tillbaka till Burlöv Center i september.
– De nya butikerna kommer göra oss ännu mer tillgängliga, säger Andreas Helgesson, country operations manager.
I Lund har stora delar av det gamla Åhlénshuset stått tomt de senaste åren, men nu flyttar Clas Ohlson in på 750 kvadratmeter.
– Vi är väldigt uppskattade av Lundaborna och det ska bli roligt att testa ett nytt läge i Lund. Vi får ett centralt läge som gör oss ännu mer tillgängliga. I butiken kommer vi ha ett brett och prisvärt sortiment med det mesta som behövs för hemmafixet, säger Helgesson.
Clas Ohlson fortsätter att expandera. I dagsläget har kedjan tretton butiksöppningar som är planerade att ske under kalenderåret 2024. En butik öppnade på Kronprinsen i slutet av april och en ska öppna på Kullagatan i Helsingborg under juni.
Nu står det också klart att Clas Ohlson kommer öppna på Stora Södergatan i Lund under maj samt kommer att komma tillbaka till Burlöv Center i september.
– De nya butikerna kommer göra oss ännu mer tillgängliga, säger Andreas Helgesson, country operations manager.
I Lund har stora delar av det gamla Åhlénshuset stått tomt de senaste åren, men nu flyttar Clas Ohlson in på 750 kvadratmeter.
– Vi är väldigt uppskattade av Lundaborna och det ska bli roligt att testa ett nytt läge i Lund. Vi får ett centralt läge som gör oss ännu mer tillgängliga. I butiken kommer vi ha ett brett och prisvärt sortiment med det mesta som behövs för hemmafixet, säger Helgesson.
Mjukvarubolaget Zenseact söker 35 ingenjörer för att utveckla djup maskininlärning för självkörande bilar. Syftet är att träna framtidens Volvo-och Polestarbilar. Pressansvariga Veronika Nihlén säger att det numera är möjligt att använda videodata istället för stillbilder för att träna algoritmerna. – Med den nya arkitekturen, som är grunden till generativ AI, kan man börja använda filmer för att träna och då blir systemen mycket mer prediktiva, säger hon till Göteborgs-Posten.
Mjukvarubolaget Zenseact söker 35 ingenjörer för att utveckla djup maskininlärning för självkörande bilar. Syftet är att träna framtidens Volvo-och Polestarbilar. Pressansvariga Veronika Nihlén säger att det numera är möjligt att använda videodata istället för stillbilder för att träna algoritmerna. – Med den nya arkitekturen, som är grunden till generativ AI, kan man börja använda filmer för att träna och då blir systemen mycket mer prediktiva, säger hon till Göteborgs-Posten.
Mjukvarubolaget Zenseact söker 35 ingenjörer för att utveckla djup maskininlärning för självkörande bilar. Syftet är att träna framtidens Volvo-och Polestarbilar. Pressansvariga Veronika Nihlén säger att det numera är möjligt att använda videodata istället för stillbilder för att träna algoritmerna. – Med den nya arkitekturen, som är grunden till generativ AI, kan man börja använda filmer för att träna och då blir systemen mycket mer prediktiva, säger hon till Göteborgs-Posten.
Både i Sverige och globalt har containervolymen minskat – men Göteborgs hamn går mot strömmen. Här ökade istället antalet hanterade containrar med 3 procent under det tredje kvartalet. – Den internationella containermarknaden tecknar en tydlig bild av läget i en bromsande ekonomi. Att Göteborg ökar i det här läget är snudd på unikt, säger Claes Sundmark, försäljningschef på Göteborgs hamn. Han lägger till att det märks ”ett fortsatt jättetryck” i svensk exportindustri.
Både i Sverige och globalt har containervolymen minskat – men Göteborgs hamn går mot strömmen. Här ökade istället antalet hanterade containrar med 3 procent under det tredje kvartalet. – Den internationella containermarknaden tecknar en tydlig bild av läget i en bromsande ekonomi. Att Göteborg ökar i det här läget är snudd på unikt, säger Claes Sundmark, försäljningschef på Göteborgs hamn. Han lägger till att det märks ”ett fortsatt jättetryck” i svensk exportindustri.
Både i Sverige och globalt har containervolymen minskat – men Göteborgs hamn går mot strömmen. Här ökade istället antalet hanterade containrar med 3 procent under det tredje kvartalet. – Den internationella containermarknaden tecknar en tydlig bild av läget i en bromsande ekonomi. Att Göteborg ökar i det här läget är snudd på unikt, säger Claes Sundmark, försäljningschef på Göteborgs hamn. Han lägger till att det märks ”ett fortsatt jättetryck” i svensk exportindustri.
Zaid Saeed och hans team på Scalinq arbetar för att förvandla kvantdatorer från forskningsprojekt till kommersiella produkter. Med rötter i Chalmers tekniska högskola fokuserar det göteborgska startup-företaget på att utveckla och förbättra komponenter för kvantdatorer. Tekniken kan innebära ”en revolution över alla industrier”, menar vd:n Zaid Saeed. – Vi har inte tagit in riskkapital alls, utan vi växer baserat på vår försäljning helt och hållet, sedan dag ett, säger han i en intervju med Dagens Industri.
Zaid Saeed och hans team på Scalinq arbetar för att förvandla kvantdatorer från forskningsprojekt till kommersiella produkter. Med rötter i Chalmers tekniska högskola fokuserar det göteborgska startup-företaget på att utveckla och förbättra komponenter för kvantdatorer. Tekniken kan innebära ”en revolution över alla industrier”, menar vd:n Zaid Saeed. – Vi har inte tagit in riskkapital alls, utan vi växer baserat på vår försäljning helt och hållet, sedan dag ett, säger han i en intervju med Dagens Industri.
Zaid Saeed och hans team på Scalinq arbetar för att förvandla kvantdatorer från forskningsprojekt till kommersiella produkter. Med rötter i Chalmers tekniska högskola fokuserar det göteborgska startup-företaget på att utveckla och förbättra komponenter för kvantdatorer. Tekniken kan innebära ”en revolution över alla industrier”, menar vd:n Zaid Saeed. – Vi har inte tagit in riskkapital alls, utan vi växer baserat på vår försäljning helt och hållet, sedan dag ett, säger han i en intervju med Dagens Industri.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö