Clas Ohlson fortsätter att expandera. I dagsläget har kedjan tretton butiksöppningar som är planerade att ske under kalenderåret 2024. En butik öppnade på Kronprinsen i slutet av april och en ska öppna på Kullagatan i Helsingborg under juni.
Nu står det också klart att Clas Ohlson kommer öppna på Stora Södergatan i Lund under maj samt kommer att komma tillbaka till Burlöv Center i september.
– De nya butikerna kommer göra oss ännu mer tillgängliga, säger Andreas Helgesson, country operations manager.
I Lund har stora delar av det gamla Åhlénshuset stått tomt de senaste åren, men nu flyttar Clas Ohlson in på 750 kvadratmeter.
– Vi är väldigt uppskattade av Lundaborna och det ska bli roligt att testa ett nytt läge i Lund. Vi får ett centralt läge som gör oss ännu mer tillgängliga. I butiken kommer vi ha ett brett och prisvärt sortiment med det mesta som behövs för hemmafixet, säger Helgesson.
Clas Ohlson fortsätter att expandera. I dagsläget har kedjan tretton butiksöppningar som är planerade att ske under kalenderåret 2024. En butik öppnade på Kronprinsen i slutet av april och en ska öppna på Kullagatan i Helsingborg under juni.
Nu står det också klart att Clas Ohlson kommer öppna på Stora Södergatan i Lund under maj samt kommer att komma tillbaka till Burlöv Center i september.
– De nya butikerna kommer göra oss ännu mer tillgängliga, säger Andreas Helgesson, country operations manager.
I Lund har stora delar av det gamla Åhlénshuset stått tomt de senaste åren, men nu flyttar Clas Ohlson in på 750 kvadratmeter.
– Vi är väldigt uppskattade av Lundaborna och det ska bli roligt att testa ett nytt läge i Lund. Vi får ett centralt läge som gör oss ännu mer tillgängliga. I butiken kommer vi ha ett brett och prisvärt sortiment med det mesta som behövs för hemmafixet, säger Helgesson.
Den har diskuterats sedan 2015, skyskrapan One Undershaft. Den uppdaterade designen från Eric Parry Architects har fått ytterligare höjd och är nu tänkt att bli 294,6 meter hög med 74 våningar. Byggnaden är terrasserad för ökad grönska i staden och våningsplanet högst upp ska vara öppet för allmänheten. The Shard står ohotad som Londons högsta skyskrapa på 309,6 meter och lär så förbli – staden tillåter inte högre bebyggelse på grund av flygtrafiken. One Undershaft ska stå mellan ”rivjärnet” och ”gurkan” och knyta ihop hela skyskrapeklustret.
Den har diskuterats sedan 2015, skyskrapan One Undershaft. Den uppdaterade designen från Eric Parry Architects har fått ytterligare höjd och är nu tänkt att bli 294,6 meter hög med 74 våningar. Byggnaden är terrasserad för ökad grönska i staden och våningsplanet högst upp ska vara öppet för allmänheten. The Shard står ohotad som Londons högsta skyskrapa på 309,6 meter och lär så förbli – staden tillåter inte högre bebyggelse på grund av flygtrafiken. One Undershaft ska stå mellan ”rivjärnet” och ”gurkan” och knyta ihop hela skyskrapeklustret.
Den har diskuterats sedan 2015, skyskrapan One Undershaft. Den uppdaterade designen från Eric Parry Architects har fått ytterligare höjd och är nu tänkt att bli 294,6 meter hög med 74 våningar. Byggnaden är terrasserad för ökad grönska i staden och våningsplanet högst upp ska vara öppet för allmänheten. The Shard står ohotad som Londons högsta skyskrapa på 309,6 meter och lär så förbli – staden tillåter inte högre bebyggelse på grund av flygtrafiken. One Undershaft ska stå mellan ”rivjärnet” och ”gurkan” och knyta ihop hela skyskrapeklustret.
Kan de, kan vi, kanske Living Vehicle tänkte när de ritade en ”fyrkantig” modell som ska släppas nästa år. Husvagnen är likt deras andra modeller utrustad med solceller och annat för att klara sig ”off grid”. Har man ingen Tesla truck är husvagnen även kompatibel med Fords F-150 och Rivian R1T. Prislappen ska börja vid 1,9 miljoner svenska.
Kan de, kan vi, kanske Living Vehicle tänkte när de ritade en ”fyrkantig” modell som ska släppas nästa år. Husvagnen är likt deras andra modeller utrustad med solceller och annat för att klara sig ”off grid”. Har man ingen Tesla truck är husvagnen även kompatibel med Fords F-150 och Rivian R1T. Prislappen ska börja vid 1,9 miljoner svenska.
Kan de, kan vi, kanske Living Vehicle tänkte när de ritade en ”fyrkantig” modell som ska släppas nästa år. Husvagnen är likt deras andra modeller utrustad med solceller och annat för att klara sig ”off grid”. Har man ingen Tesla truck är husvagnen även kompatibel med Fords F-150 och Rivian R1T. Prislappen ska börja vid 1,9 miljoner svenska.
Azulik Mobility i Tulum presenterar sitt elektriska konceptfordon EK. Utan dörrar och med en topphastighet på 40 km/h är det varken en bil eller permobil, utan kan snarast liknas vid en golfbil. Samtidigt ska den ha räckvidd på 100 km på en laddning. Idén är att den ska vara miljövänlig och konstrueras av glasfiber med 3D-printade detaljer och ratt i mexikanskt Sapote-trä för naturlig känsla ända ut i händerna.
Azulik Mobility i Tulum presenterar sitt elektriska konceptfordon EK. Utan dörrar och med en topphastighet på 40 km/h är det varken en bil eller permobil, utan kan snarast liknas vid en golfbil. Samtidigt ska den ha räckvidd på 100 km på en laddning. Idén är att den ska vara miljövänlig och konstrueras av glasfiber med 3D-printade detaljer och ratt i mexikanskt Sapote-trä för naturlig känsla ända ut i händerna.
Azulik Mobility i Tulum presenterar sitt elektriska konceptfordon EK. Utan dörrar och med en topphastighet på 40 km/h är det varken en bil eller permobil, utan kan snarast liknas vid en golfbil. Samtidigt ska den ha räckvidd på 100 km på en laddning. Idén är att den ska vara miljövänlig och konstrueras av glasfiber med 3D-printade detaljer och ratt i mexikanskt Sapote-trä för naturlig känsla ända ut i händerna.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö