Menyn är oväntat ambitiös för att vara en husbåt: fiskgryta, mackor med rostbiff, dagsfärsk torsk med picklad rödlök. Öl från faten, vin från box. Det räcker. Man sitter på däck, ofta axel mot axel, med utsikt över kanalen och båttrafiken. Ibland kommer jazztrio, ibland är det bara en radio som spelar från styrhytten. Ett vardagsställe – fast på vatten.
Overgaden Neden Vandet 29
Menyn är oväntat ambitiös för att vara en husbåt: fiskgryta, mackor med rostbiff, dagsfärsk torsk med picklad rödlök. Öl från faten, vin från box. Det räcker. Man sitter på däck, ofta axel mot axel, med utsikt över kanalen och båttrafiken. Ibland kommer jazztrio, ibland är det bara en radio som spelar från styrhytten. Ett vardagsställe – fast på vatten.
Overgaden Neden Vandet 29
Le Manoir aux Quat’Saisons i Oxfordshire behåller sina två Michelinstjärnor, för 41:e året i rad. Restaurangen öppnade 1984 och fick två stjärnor bara några månader efter att de öppnat. Och sen dess håller de fanan i topp. Le Manoirs grundare Raymond Blanc OBE (Officer of the Most Excellent Order of the British Empire) kommenterar: – ”Den här resan handlar om mer än stjärnorna – det handlar om att skapa oförglömliga upplevelser för våra gäster och vårda framtidens talanger.” Vi tar honom på ordet.
Le Manoir aux Quat’Saisons i Oxfordshire behåller sina två Michelinstjärnor, för 41:e året i rad. Restaurangen öppnade 1984 och fick två stjärnor bara några månader efter att de öppnat. Och sen dess håller de fanan i topp. Le Manoirs grundare Raymond Blanc OBE (Officer of the Most Excellent Order of the British Empire) kommenterar: – ”Den här resan handlar om mer än stjärnorna – det handlar om att skapa oförglömliga upplevelser för våra gäster och vårda framtidens talanger.” Vi tar honom på ordet.
Le Manoir aux Quat’Saisons i Oxfordshire behåller sina två Michelinstjärnor, för 41:e året i rad. Restaurangen öppnade 1984 och fick två stjärnor bara några månader efter att de öppnat. Och sen dess håller de fanan i topp. Le Manoirs grundare Raymond Blanc OBE (Officer of the Most Excellent Order of the British Empire) kommenterar: – ”Den här resan handlar om mer än stjärnorna – det handlar om att skapa oförglömliga upplevelser för våra gäster och vårda framtidens talanger.” Vi tar honom på ordet.
Ralph Lauren har gjort om halva butiken på 173 Boulevard Saint Germain i Paris till ett permanent Ralph’s Coffee. (Tidigare stannade Ralph’s Coffees ”food truck” utanför.) Lokalerna är från 1600-talet med elegant autentisk miljö med träpaneler och kristallkronor. Utbudet är som på andra Ralph’s med morotskaka, brownies och alla varianter av espressodrycker.
Ralph Lauren har gjort om halva butiken på 173 Boulevard Saint Germain i Paris till ett permanent Ralph’s Coffee. (Tidigare stannade Ralph’s Coffees ”food truck” utanför.) Lokalerna är från 1600-talet med elegant autentisk miljö med träpaneler och kristallkronor. Utbudet är som på andra Ralph’s med morotskaka, brownies och alla varianter av espressodrycker.
Ralph Lauren har gjort om halva butiken på 173 Boulevard Saint Germain i Paris till ett permanent Ralph’s Coffee. (Tidigare stannade Ralph’s Coffees ”food truck” utanför.) Lokalerna är från 1600-talet med elegant autentisk miljö med träpaneler och kristallkronor. Utbudet är som på andra Ralph’s med morotskaka, brownies och alla varianter av espressodrycker.
Kinesiska biltillverkaren BYD lanserar tillsammans med DJI en plattform som ska integrera drönare med deras bilar. Systemet som heter Lingyuan gör det möjligt för en passagerare i bilen att styra drönaren via en handkontroll med skärm för att till exempel filma bilens resa längs vägen eller för att kolla trafiksituationer längre fram. Drönaren ska kunna lyfta och landa i ca 25 km/h och maxfart för drönaren ligger runt 50 km/h.
Kinesiska biltillverkaren BYD lanserar tillsammans med DJI en plattform som ska integrera drönare med deras bilar. Systemet som heter Lingyuan gör det möjligt för en passagerare i bilen att styra drönaren via en handkontroll med skärm för att till exempel filma bilens resa längs vägen eller för att kolla trafiksituationer längre fram. Drönaren ska kunna lyfta och landa i ca 25 km/h och maxfart för drönaren ligger runt 50 km/h.
Kinesiska biltillverkaren BYD lanserar tillsammans med DJI en plattform som ska integrera drönare med deras bilar. Systemet som heter Lingyuan gör det möjligt för en passagerare i bilen att styra drönaren via en handkontroll med skärm för att till exempel filma bilens resa längs vägen eller för att kolla trafiksituationer längre fram. Drönaren ska kunna lyfta och landa i ca 25 km/h och maxfart för drönaren ligger runt 50 km/h.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö