
Kroggänget bakom Far i Hatten, Pivo och Grand Malmö slår sig ihop med Lindas fingermat i Skanör för att öppna en chilensk krog på Friisgatan i Malmö i höst. Datum för premiären lutar åt “någon gång i oktober” enligt Linda Letelier Hansson från Lindas fingermat. Inte heller namnet är helt bestämt.
– Min bror Jonas Letelier är med i Far i Hatten-gänget och vår pappa kommer från Chile, så vi är uppväxta med den chilenska matkulturen och har länge velat starta någonting tillsammans. Tänk folklig, rustik chilensk mat med en egen twist, säger Linda Letelier Hansson.
Kroggänget bakom Far i Hatten, Pivo och Grand Malmö slår sig ihop med Lindas fingermat i Skanör för att öppna en chilensk krog på Friisgatan i Malmö i höst. Datum för premiären lutar åt “någon gång i oktober” enligt Linda Letelier Hansson från Lindas fingermat. Inte heller namnet är helt bestämt.
– Min bror Jonas Letelier är med i Far i Hatten-gänget och vår pappa kommer från Chile, så vi är uppväxta med den chilenska matkulturen och har länge velat starta någonting tillsammans. Tänk folklig, rustik chilensk mat med en egen twist, säger Linda Letelier Hansson.

Modehuset Loewe har öppnat sin största flaggskeppsbutik i Asien, i Jing’an, Shanghai. Fasaden är klädd i 35.536 handgjorda gyllene keramiska plattor producerade av Barcelona-baserade Studio Cumella. Plattorna skapar en reflekterande yta som förvandlar byggnaden till ett skimrande landmärke i Shanghais centrum.

Modehuset Loewe har öppnat sin största flaggskeppsbutik i Asien, i Jing’an, Shanghai. Fasaden är klädd i 35.536 handgjorda gyllene keramiska plattor producerade av Barcelona-baserade Studio Cumella. Plattorna skapar en reflekterande yta som förvandlar byggnaden till ett skimrande landmärke i Shanghais centrum.

Modehuset Loewe har öppnat sin största flaggskeppsbutik i Asien, i Jing’an, Shanghai. Fasaden är klädd i 35.536 handgjorda gyllene keramiska plattor producerade av Barcelona-baserade Studio Cumella. Plattorna skapar en reflekterande yta som förvandlar byggnaden till ett skimrande landmärke i Shanghais centrum.

Sydkoreanska arkitektbyrån SML gick all in på less is more när de ritade Birye Church. Tre våningar hög (fyra med klocktornet) i rå betong. Kantiga, rätvinklade, enorma block. Det enda dekorativa är en räfflad fasad och smala ljusinsläpp av glas. Invändigt är golven högpolerad betong och väggarna klädda med ljudabsorbenter som ser ut som träpanel. En riktig arkitekturmässig home run, tycker vi.

Sydkoreanska arkitektbyrån SML gick all in på less is more när de ritade Birye Church. Tre våningar hög (fyra med klocktornet) i rå betong. Kantiga, rätvinklade, enorma block. Det enda dekorativa är en räfflad fasad och smala ljusinsläpp av glas. Invändigt är golven högpolerad betong och väggarna klädda med ljudabsorbenter som ser ut som träpanel. En riktig arkitekturmässig home run, tycker vi.

Sydkoreanska arkitektbyrån SML gick all in på less is more när de ritade Birye Church. Tre våningar hög (fyra med klocktornet) i rå betong. Kantiga, rätvinklade, enorma block. Det enda dekorativa är en räfflad fasad och smala ljusinsläpp av glas. Invändigt är golven högpolerad betong och väggarna klädda med ljudabsorbenter som ser ut som träpanel. En riktig arkitekturmässig home run, tycker vi.

Rivians första limited edition-modeller ”California Dune” har sandbeige lack, off road-däck på 20-tumsfälgar, förstärkta plåtar undertill och sandstegar på takräcket. Den nya editionen erbjuds både för SUVen (R1S) och pickupen (R1T). Båda varianter är utrustade med tre motorer och kostar ca 1 miljon kronor i USA.

Rivians första limited edition-modeller ”California Dune” har sandbeige lack, off road-däck på 20-tumsfälgar, förstärkta plåtar undertill och sandstegar på takräcket. Den nya editionen erbjuds både för SUVen (R1S) och pickupen (R1T). Båda varianter är utrustade med tre motorer och kostar ca 1 miljon kronor i USA.

Rivians första limited edition-modeller ”California Dune” har sandbeige lack, off road-däck på 20-tumsfälgar, förstärkta plåtar undertill och sandstegar på takräcket. Den nya editionen erbjuds både för SUVen (R1S) och pickupen (R1T). Båda varianter är utrustade med tre motorer och kostar ca 1 miljon kronor i USA.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö