2019 tog Linda Rengbo det danska modemärket Copenhagen Luxe till Sverige och i dag driver hon sju butiker. Nu satsar hon på att också starta något eget – den 27 april öppnar By L upp i Popolinos gamla lokal på gågatan.
– Lokalen är perfekt – lagom storlek, ljus, fräsch och bra placering, säger Linda Rengbo.
Rakt över gatan ligger Copenhagen Luxe och det är inte en slump att Rengbo fortsätter att satsa just på Malmös centrumkärna.
– Jag tror på den fysiska handeln. Jag tror på att känna, se, prova och få det mänskliga mötet. Och jag vill ha ett levande city! Det är så klart en utmaning med utvecklingen i city och alla nedstängningar, men jag ser ändå positivt på det.
Det blir mode för alla plånböcker och inköp från mindre kända varumärken. Sortimentet på By L kommer att kännetecknas av ”det som alla vill ha just nu”, säger Rengbo.
– Jag gör mindre inköp, men oftare, vilket gör att jag kan uppdatera mig snabbt och ligga i framkant.
2019 tog Linda Rengbo det danska modemärket Copenhagen Luxe till Sverige och i dag driver hon sju butiker. Nu satsar hon på att också starta något eget – den 27 april öppnar By L upp i Popolinos gamla lokal på gågatan.
– Lokalen är perfekt – lagom storlek, ljus, fräsch och bra placering, säger Linda Rengbo.
Rakt över gatan ligger Copenhagen Luxe och det är inte en slump att Rengbo fortsätter att satsa just på Malmös centrumkärna.
– Jag tror på den fysiska handeln. Jag tror på att känna, se, prova och få det mänskliga mötet. Och jag vill ha ett levande city! Det är så klart en utmaning med utvecklingen i city och alla nedstängningar, men jag ser ändå positivt på det.
Det blir mode för alla plånböcker och inköp från mindre kända varumärken. Sortimentet på By L kommer att kännetecknas av ”det som alla vill ha just nu”, säger Rengbo.
– Jag gör mindre inköp, men oftare, vilket gör att jag kan uppdatera mig snabbt och ligga i framkant.
För ungefär ett år sen stod Alloy Developments skyskrapa 505 State Street i Brooklyn klar. Nu vill de bygga en ännu högre skyskrapa i samma kvarter som kan bli världens högsta passivhus. Den nya skrapan, One Third Avenue, planeras bli 220 meter hög med 63 våningar och rymma 583 lägenheter samt kontor på de första 6 våningarna. Alloys CEO Jared Della Valle beskriver passivhusmålet som ”incredibly challenging”, men att uppsidan med hållbarhet är värt det.
För ungefär ett år sen stod Alloy Developments skyskrapa 505 State Street i Brooklyn klar. Nu vill de bygga en ännu högre skyskrapa i samma kvarter som kan bli världens högsta passivhus. Den nya skrapan, One Third Avenue, planeras bli 220 meter hög med 63 våningar och rymma 583 lägenheter samt kontor på de första 6 våningarna. Alloys CEO Jared Della Valle beskriver passivhusmålet som ”incredibly challenging”, men att uppsidan med hållbarhet är värt det.
För ungefär ett år sen stod Alloy Developments skyskrapa 505 State Street i Brooklyn klar. Nu vill de bygga en ännu högre skyskrapa i samma kvarter som kan bli världens högsta passivhus. Den nya skrapan, One Third Avenue, planeras bli 220 meter hög med 63 våningar och rymma 583 lägenheter samt kontor på de första 6 våningarna. Alloys CEO Jared Della Valle beskriver passivhusmålet som ”incredibly challenging”, men att uppsidan med hållbarhet är värt det.
Sedan Rolls-Royce introducerade Black Badge line 2016 har de rullat ut maxade prestandaversioner av sina lyxiga bilar. Den senaste är Black Badge Spectre, en uppskruvad version av deras elbil. Med en 0-60 mph-tid på 4,1 sekunder knuffar den ner Black Badge Wraith på andra plats.
Sedan Rolls-Royce introducerade Black Badge line 2016 har de rullat ut maxade prestandaversioner av sina lyxiga bilar. Den senaste är Black Badge Spectre, en uppskruvad version av deras elbil. Med en 0-60 mph-tid på 4,1 sekunder knuffar den ner Black Badge Wraith på andra plats.
Sedan Rolls-Royce introducerade Black Badge line 2016 har de rullat ut maxade prestandaversioner av sina lyxiga bilar. Den senaste är Black Badge Spectre, en uppskruvad version av deras elbil. Med en 0-60 mph-tid på 4,1 sekunder knuffar den ner Black Badge Wraith på andra plats.
2023 släppte Tiffany & Co. sin ”Tiffany Bird on a Rock” från 1965 i ett nytt utförande, sittandes på naturliga saltvattenpärlor istället för juveler. I år släpper de en mindre ”capsule collection” med Jean Schlumbergers fåglar, åter sittandes på saltvattenpärlor. Kollektionen är mindre och varar antagligen inte för evigt, lite som en fågel som landat för att flyga iväg igen. ”The time to buy it is when you see it”.
2023 släppte Tiffany & Co. sin ”Tiffany Bird on a Rock” från 1965 i ett nytt utförande, sittandes på naturliga saltvattenpärlor istället för juveler. I år släpper de en mindre ”capsule collection” med Jean Schlumbergers fåglar, åter sittandes på saltvattenpärlor. Kollektionen är mindre och varar antagligen inte för evigt, lite som en fågel som landat för att flyga iväg igen. ”The time to buy it is when you see it”.
2023 släppte Tiffany & Co. sin ”Tiffany Bird on a Rock” från 1965 i ett nytt utförande, sittandes på naturliga saltvattenpärlor istället för juveler. I år släpper de en mindre ”capsule collection” med Jean Schlumbergers fåglar, åter sittandes på saltvattenpärlor. Kollektionen är mindre och varar antagligen inte för evigt, lite som en fågel som landat för att flyga iväg igen. ”The time to buy it is when you see it”.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö