2019 tog Linda Rengbo det danska modemärket Copenhagen Luxe till Sverige och i dag driver hon sju butiker. Nu satsar hon på att också starta något eget – den 27 april öppnar By L upp i Popolinos gamla lokal på gågatan.
– Lokalen är perfekt – lagom storlek, ljus, fräsch och bra placering, säger Linda Rengbo.
Rakt över gatan ligger Copenhagen Luxe och det är inte en slump att Rengbo fortsätter att satsa just på Malmös centrumkärna.
– Jag tror på den fysiska handeln. Jag tror på att känna, se, prova och få det mänskliga mötet. Och jag vill ha ett levande city! Det är så klart en utmaning med utvecklingen i city och alla nedstängningar, men jag ser ändå positivt på det.
Det blir mode för alla plånböcker och inköp från mindre kända varumärken. Sortimentet på By L kommer att kännetecknas av ”det som alla vill ha just nu”, säger Rengbo.
– Jag gör mindre inköp, men oftare, vilket gör att jag kan uppdatera mig snabbt och ligga i framkant.
2019 tog Linda Rengbo det danska modemärket Copenhagen Luxe till Sverige och i dag driver hon sju butiker. Nu satsar hon på att också starta något eget – den 27 april öppnar By L upp i Popolinos gamla lokal på gågatan.
– Lokalen är perfekt – lagom storlek, ljus, fräsch och bra placering, säger Linda Rengbo.
Rakt över gatan ligger Copenhagen Luxe och det är inte en slump att Rengbo fortsätter att satsa just på Malmös centrumkärna.
– Jag tror på den fysiska handeln. Jag tror på att känna, se, prova och få det mänskliga mötet. Och jag vill ha ett levande city! Det är så klart en utmaning med utvecklingen i city och alla nedstängningar, men jag ser ändå positivt på det.
Det blir mode för alla plånböcker och inköp från mindre kända varumärken. Sortimentet på By L kommer att kännetecknas av ”det som alla vill ha just nu”, säger Rengbo.
– Jag gör mindre inköp, men oftare, vilket gör att jag kan uppdatera mig snabbt och ligga i framkant.
Volvo Cars kinesiska storägare Geely Holding har sålt omkring 100 miljoner aktier i bolaget, vilket utgör 4,1 procent av Geelys totala innehav. Affären är värd 3,7 miljarder kronor, rapporterar Bloomberg. – Ökningen av vår ”free float” och förbättrade handelslikviditet gynnar både nya och befintliga investerare, säger Volvo Cars vd Jim Rowan. Geely uppger att bolaget kommer att fortsätta stödja biltillverkaren. Goldman Sachs, BNP Paribas och SEB ansvarade för transaktionen.
Volvo Cars kinesiska storägare Geely Holding har sålt omkring 100 miljoner aktier i bolaget, vilket utgör 4,1 procent av Geelys totala innehav. Affären är värd 3,7 miljarder kronor, rapporterar Bloomberg. – Ökningen av vår ”free float” och förbättrade handelslikviditet gynnar både nya och befintliga investerare, säger Volvo Cars vd Jim Rowan. Geely uppger att bolaget kommer att fortsätta stödja biltillverkaren. Goldman Sachs, BNP Paribas och SEB ansvarade för transaktionen.
Volvo Cars kinesiska storägare Geely Holding har sålt omkring 100 miljoner aktier i bolaget, vilket utgör 4,1 procent av Geelys totala innehav. Affären är värd 3,7 miljarder kronor, rapporterar Bloomberg. – Ökningen av vår ”free float” och förbättrade handelslikviditet gynnar både nya och befintliga investerare, säger Volvo Cars vd Jim Rowan. Geely uppger att bolaget kommer att fortsätta stödja biltillverkaren. Goldman Sachs, BNP Paribas och SEB ansvarade för transaktionen.
Mjukvarubolaget Zenseact söker 35 ingenjörer för att utveckla djup maskininlärning för självkörande bilar. Syftet är att träna framtidens Volvo-och Polestarbilar. Pressansvariga Veronika Nihlén säger att det numera är möjligt att använda videodata istället för stillbilder för att träna algoritmerna. – Med den nya arkitekturen, som är grunden till generativ AI, kan man börja använda filmer för att träna och då blir systemen mycket mer prediktiva, säger hon till Göteborgs-Posten.
Mjukvarubolaget Zenseact söker 35 ingenjörer för att utveckla djup maskininlärning för självkörande bilar. Syftet är att träna framtidens Volvo-och Polestarbilar. Pressansvariga Veronika Nihlén säger att det numera är möjligt att använda videodata istället för stillbilder för att träna algoritmerna. – Med den nya arkitekturen, som är grunden till generativ AI, kan man börja använda filmer för att träna och då blir systemen mycket mer prediktiva, säger hon till Göteborgs-Posten.
Mjukvarubolaget Zenseact söker 35 ingenjörer för att utveckla djup maskininlärning för självkörande bilar. Syftet är att träna framtidens Volvo-och Polestarbilar. Pressansvariga Veronika Nihlén säger att det numera är möjligt att använda videodata istället för stillbilder för att träna algoritmerna. – Med den nya arkitekturen, som är grunden till generativ AI, kan man börja använda filmer för att träna och då blir systemen mycket mer prediktiva, säger hon till Göteborgs-Posten.
Både i Sverige och globalt har containervolymen minskat – men Göteborgs hamn går mot strömmen. Här ökade istället antalet hanterade containrar med 3 procent under det tredje kvartalet. – Den internationella containermarknaden tecknar en tydlig bild av läget i en bromsande ekonomi. Att Göteborg ökar i det här läget är snudd på unikt, säger Claes Sundmark, försäljningschef på Göteborgs hamn. Han lägger till att det märks ”ett fortsatt jättetryck” i svensk exportindustri.
Både i Sverige och globalt har containervolymen minskat – men Göteborgs hamn går mot strömmen. Här ökade istället antalet hanterade containrar med 3 procent under det tredje kvartalet. – Den internationella containermarknaden tecknar en tydlig bild av läget i en bromsande ekonomi. Att Göteborg ökar i det här läget är snudd på unikt, säger Claes Sundmark, försäljningschef på Göteborgs hamn. Han lägger till att det märks ”ett fortsatt jättetryck” i svensk exportindustri.
Både i Sverige och globalt har containervolymen minskat – men Göteborgs hamn går mot strömmen. Här ökade istället antalet hanterade containrar med 3 procent under det tredje kvartalet. – Den internationella containermarknaden tecknar en tydlig bild av läget i en bromsande ekonomi. Att Göteborg ökar i det här läget är snudd på unikt, säger Claes Sundmark, försäljningschef på Göteborgs hamn. Han lägger till att det märks ”ett fortsatt jättetryck” i svensk exportindustri.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö