2019 tog Linda Rengbo det danska modemärket Copenhagen Luxe till Sverige och i dag driver hon sju butiker. Nu satsar hon på att också starta något eget – den 27 april öppnar By L upp i Popolinos gamla lokal på gågatan.
– Lokalen är perfekt – lagom storlek, ljus, fräsch och bra placering, säger Linda Rengbo.
Rakt över gatan ligger Copenhagen Luxe och det är inte en slump att Rengbo fortsätter att satsa just på Malmös centrumkärna.
– Jag tror på den fysiska handeln. Jag tror på att känna, se, prova och få det mänskliga mötet. Och jag vill ha ett levande city! Det är så klart en utmaning med utvecklingen i city och alla nedstängningar, men jag ser ändå positivt på det.
Det blir mode för alla plånböcker och inköp från mindre kända varumärken. Sortimentet på By L kommer att kännetecknas av ”det som alla vill ha just nu”, säger Rengbo.
– Jag gör mindre inköp, men oftare, vilket gör att jag kan uppdatera mig snabbt och ligga i framkant.
2019 tog Linda Rengbo det danska modemärket Copenhagen Luxe till Sverige och i dag driver hon sju butiker. Nu satsar hon på att också starta något eget – den 27 april öppnar By L upp i Popolinos gamla lokal på gågatan.
– Lokalen är perfekt – lagom storlek, ljus, fräsch och bra placering, säger Linda Rengbo.
Rakt över gatan ligger Copenhagen Luxe och det är inte en slump att Rengbo fortsätter att satsa just på Malmös centrumkärna.
– Jag tror på den fysiska handeln. Jag tror på att känna, se, prova och få det mänskliga mötet. Och jag vill ha ett levande city! Det är så klart en utmaning med utvecklingen i city och alla nedstängningar, men jag ser ändå positivt på det.
Det blir mode för alla plånböcker och inköp från mindre kända varumärken. Sortimentet på By L kommer att kännetecknas av ”det som alla vill ha just nu”, säger Rengbo.
– Jag gör mindre inköp, men oftare, vilket gör att jag kan uppdatera mig snabbt och ligga i framkant.
Som en svensk utopi öppnas de pärlbeklädda portarna till Rödder og Vin. Butik och bar i ett är ett koncept som är lika välbekant för danskar som det är främmande för oss. Rödder erbjuder ett utmärkt utbud att strosa runt bland. När man hittat pavan som får det att kittla till lite extra så är det bara att släpa fram en grön mjölk-kasse, slå sig ner på trottoaren i solen och njut. Naturvin eller traditionellt, nya eller gamla, bubbligt eller stilla? Alla hittar hem här. Ravnsborggade 10
Som en svensk utopi öppnas de pärlbeklädda portarna till Rödder og Vin. Butik och bar i ett är ett koncept som är lika välbekant för danskar som det är främmande för oss. Rödder erbjuder ett utmärkt utbud att strosa runt bland. När man hittat pavan som får det att kittla till lite extra så är det bara att släpa fram en grön mjölk-kasse, slå sig ner på trottoaren i solen och njut. Naturvin eller traditionellt, nya eller gamla, bubbligt eller stilla? Alla hittar hem här. Ravnsborggade 10
Som en svensk utopi öppnas de pärlbeklädda portarna till Rödder og Vin. Butik och bar i ett är ett koncept som är lika välbekant för danskar som det är främmande för oss. Rödder erbjuder ett utmärkt utbud att strosa runt bland. När man hittat pavan som får det att kittla till lite extra så är det bara att släpa fram en grön mjölk-kasse, slå sig ner på trottoaren i solen och njut. Naturvin eller traditionellt, nya eller gamla, bubbligt eller stilla? Alla hittar hem här. Ravnsborggade 10
E-handelsbolaget Protein.se, som startade för åtta år sedan, nådde en omsättning på 125 miljoner kronor förra året. Med en kundbas främst i Europa och över två miljoner sålda produkter, siktar Malmöbolaget nu på att expandera utanför Europa, rapporterar DI Digital. Grundarnas idé var att göra ett godare proteinpulver i mer stilrena förpackningar, riktade till kvinnor. – Vi skulle göra en så snygg förpackning att den skulle få stå bredvid moccamastern i köket, säger vd Albert Vllasa.
E-handelsbolaget Protein.se, som startade för åtta år sedan, nådde en omsättning på 125 miljoner kronor förra året. Med en kundbas främst i Europa och över två miljoner sålda produkter, siktar Malmöbolaget nu på att expandera utanför Europa, rapporterar DI Digital. Grundarnas idé var att göra ett godare proteinpulver i mer stilrena förpackningar, riktade till kvinnor. – Vi skulle göra en så snygg förpackning att den skulle få stå bredvid moccamastern i köket, säger vd Albert Vllasa.
E-handelsbolaget Protein.se, som startade för åtta år sedan, nådde en omsättning på 125 miljoner kronor förra året. Med en kundbas främst i Europa och över två miljoner sålda produkter, siktar Malmöbolaget nu på att expandera utanför Europa, rapporterar DI Digital. Grundarnas idé var att göra ett godare proteinpulver i mer stilrena förpackningar, riktade till kvinnor. – Vi skulle göra en så snygg förpackning att den skulle få stå bredvid moccamastern i köket, säger vd Albert Vllasa.
Samverkansföreningen På Limhamn har tagit fram en vision för upprustning av två delar i det gamla Limhamn, nämligen fiskehamnen och Järnvägsgatan. Förslaget innebär att hamnens entréer mot Strandgatan görs om samt att en ny park ska ge utrymme för bad, serveringar, kulturell verksamhet, en lekplats och en festplats. Järnvägsgatan föreslås skalas ner till en mindre köpmannagata med plats både för biltrafik och samtidigt breda, flexibla trottoarer med utrymme för uteserveringar, sittmöbler och grönska.
Samverkansföreningen På Limhamn har tagit fram en vision för upprustning av två delar i det gamla Limhamn, nämligen fiskehamnen och Järnvägsgatan. Förslaget innebär att hamnens entréer mot Strandgatan görs om samt att en ny park ska ge utrymme för bad, serveringar, kulturell verksamhet, en lekplats och en festplats. Järnvägsgatan föreslås skalas ner till en mindre köpmannagata med plats både för biltrafik och samtidigt breda, flexibla trottoarer med utrymme för uteserveringar, sittmöbler och grönska.
Samverkansföreningen På Limhamn har tagit fram en vision för upprustning av två delar i det gamla Limhamn, nämligen fiskehamnen och Järnvägsgatan. Förslaget innebär att hamnens entréer mot Strandgatan görs om samt att en ny park ska ge utrymme för bad, serveringar, kulturell verksamhet, en lekplats och en festplats. Järnvägsgatan föreslås skalas ner till en mindre köpmannagata med plats både för biltrafik och samtidigt breda, flexibla trottoarer med utrymme för uteserveringar, sittmöbler och grönska.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö