2019 tog Linda Rengbo det danska modemärket Copenhagen Luxe till Sverige och i dag driver hon sju butiker. Nu satsar hon på att också starta något eget – den 27 april öppnar By L upp i Popolinos gamla lokal på gågatan.
– Lokalen är perfekt – lagom storlek, ljus, fräsch och bra placering, säger Linda Rengbo.
Rakt över gatan ligger Copenhagen Luxe och det är inte en slump att Rengbo fortsätter att satsa just på Malmös centrumkärna.
– Jag tror på den fysiska handeln. Jag tror på att känna, se, prova och få det mänskliga mötet. Och jag vill ha ett levande city! Det är så klart en utmaning med utvecklingen i city och alla nedstängningar, men jag ser ändå positivt på det.
Det blir mode för alla plånböcker och inköp från mindre kända varumärken. Sortimentet på By L kommer att kännetecknas av ”det som alla vill ha just nu”, säger Rengbo.
– Jag gör mindre inköp, men oftare, vilket gör att jag kan uppdatera mig snabbt och ligga i framkant.
2019 tog Linda Rengbo det danska modemärket Copenhagen Luxe till Sverige och i dag driver hon sju butiker. Nu satsar hon på att också starta något eget – den 27 april öppnar By L upp i Popolinos gamla lokal på gågatan.
– Lokalen är perfekt – lagom storlek, ljus, fräsch och bra placering, säger Linda Rengbo.
Rakt över gatan ligger Copenhagen Luxe och det är inte en slump att Rengbo fortsätter att satsa just på Malmös centrumkärna.
– Jag tror på den fysiska handeln. Jag tror på att känna, se, prova och få det mänskliga mötet. Och jag vill ha ett levande city! Det är så klart en utmaning med utvecklingen i city och alla nedstängningar, men jag ser ändå positivt på det.
Det blir mode för alla plånböcker och inköp från mindre kända varumärken. Sortimentet på By L kommer att kännetecknas av ”det som alla vill ha just nu”, säger Rengbo.
– Jag gör mindre inköp, men oftare, vilket gör att jag kan uppdatera mig snabbt och ligga i framkant.
E-handelsbolaget Protein.se, som startade för åtta år sedan, nådde en omsättning på 125 miljoner kronor förra året. Med en kundbas främst i Europa och över två miljoner sålda produkter, siktar Malmöbolaget nu på att expandera utanför Europa, rapporterar DI Digital. Grundarnas idé var att göra ett godare proteinpulver i mer stilrena förpackningar, riktade till kvinnor. – Vi skulle göra en så snygg förpackning att den skulle få stå bredvid moccamastern i köket, säger vd Albert Vllasa.
E-handelsbolaget Protein.se, som startade för åtta år sedan, nådde en omsättning på 125 miljoner kronor förra året. Med en kundbas främst i Europa och över två miljoner sålda produkter, siktar Malmöbolaget nu på att expandera utanför Europa, rapporterar DI Digital. Grundarnas idé var att göra ett godare proteinpulver i mer stilrena förpackningar, riktade till kvinnor. – Vi skulle göra en så snygg förpackning att den skulle få stå bredvid moccamastern i köket, säger vd Albert Vllasa.
E-handelsbolaget Protein.se, som startade för åtta år sedan, nådde en omsättning på 125 miljoner kronor förra året. Med en kundbas främst i Europa och över två miljoner sålda produkter, siktar Malmöbolaget nu på att expandera utanför Europa, rapporterar DI Digital. Grundarnas idé var att göra ett godare proteinpulver i mer stilrena förpackningar, riktade till kvinnor. – Vi skulle göra en så snygg förpackning att den skulle få stå bredvid moccamastern i köket, säger vd Albert Vllasa.
Samverkansföreningen På Limhamn har tagit fram en vision för upprustning av två delar i det gamla Limhamn, nämligen fiskehamnen och Järnvägsgatan. Förslaget innebär att hamnens entréer mot Strandgatan görs om samt att en ny park ska ge utrymme för bad, serveringar, kulturell verksamhet, en lekplats och en festplats. Järnvägsgatan föreslås skalas ner till en mindre köpmannagata med plats både för biltrafik och samtidigt breda, flexibla trottoarer med utrymme för uteserveringar, sittmöbler och grönska.
Samverkansföreningen På Limhamn har tagit fram en vision för upprustning av två delar i det gamla Limhamn, nämligen fiskehamnen och Järnvägsgatan. Förslaget innebär att hamnens entréer mot Strandgatan görs om samt att en ny park ska ge utrymme för bad, serveringar, kulturell verksamhet, en lekplats och en festplats. Järnvägsgatan föreslås skalas ner till en mindre köpmannagata med plats både för biltrafik och samtidigt breda, flexibla trottoarer med utrymme för uteserveringar, sittmöbler och grönska.
Samverkansföreningen På Limhamn har tagit fram en vision för upprustning av två delar i det gamla Limhamn, nämligen fiskehamnen och Järnvägsgatan. Förslaget innebär att hamnens entréer mot Strandgatan görs om samt att en ny park ska ge utrymme för bad, serveringar, kulturell verksamhet, en lekplats och en festplats. Järnvägsgatan föreslås skalas ner till en mindre köpmannagata med plats både för biltrafik och samtidigt breda, flexibla trottoarer med utrymme för uteserveringar, sittmöbler och grönska.
Slottsstaden får en ny kvarterskrog när nya ägare tar över Kamakis lokal på Roslins väg. Det är restaurangchefen från Siesta på Gamla Väster, Ivan Ubilla Munoz, som slagit sig samman med Alex Pidiakis som driver Marie Antoinette på Drottningtorget. När Malmö stad korade ”årets uteservering” 2007 fick Restaurang Kamaki ett hedersomnämnande och duon hoppas kunna öppna i augusti med upp till hundra sittplatser inomhus och någonstans mellan 60 och 80 utomhus.
Slottsstaden får en ny kvarterskrog när nya ägare tar över Kamakis lokal på Roslins väg. Det är restaurangchefen från Siesta på Gamla Väster, Ivan Ubilla Munoz, som slagit sig samman med Alex Pidiakis som driver Marie Antoinette på Drottningtorget. När Malmö stad korade ”årets uteservering” 2007 fick Restaurang Kamaki ett hedersomnämnande och duon hoppas kunna öppna i augusti med upp till hundra sittplatser inomhus och någonstans mellan 60 och 80 utomhus.
Slottsstaden får en ny kvarterskrog när nya ägare tar över Kamakis lokal på Roslins väg. Det är restaurangchefen från Siesta på Gamla Väster, Ivan Ubilla Munoz, som slagit sig samman med Alex Pidiakis som driver Marie Antoinette på Drottningtorget. När Malmö stad korade ”årets uteservering” 2007 fick Restaurang Kamaki ett hedersomnämnande och duon hoppas kunna öppna i augusti med upp till hundra sittplatser inomhus och någonstans mellan 60 och 80 utomhus.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö