
2019 tog Linda Rengbo det danska modemärket Copenhagen Luxe till Sverige och i dag driver hon sju butiker. Nu satsar hon på att också starta något eget – den 27 april öppnar By L upp i Popolinos gamla lokal på gågatan.
– Lokalen är perfekt – lagom storlek, ljus, fräsch och bra placering, säger Linda Rengbo.
Rakt över gatan ligger Copenhagen Luxe och det är inte en slump att Rengbo fortsätter att satsa just på Malmös centrumkärna.
– Jag tror på den fysiska handeln. Jag tror på att känna, se, prova och få det mänskliga mötet. Och jag vill ha ett levande city! Det är så klart en utmaning med utvecklingen i city och alla nedstängningar, men jag ser ändå positivt på det.
Det blir mode för alla plånböcker och inköp från mindre kända varumärken. Sortimentet på By L kommer att kännetecknas av ”det som alla vill ha just nu”, säger Rengbo.
– Jag gör mindre inköp, men oftare, vilket gör att jag kan uppdatera mig snabbt och ligga i framkant.
2019 tog Linda Rengbo det danska modemärket Copenhagen Luxe till Sverige och i dag driver hon sju butiker. Nu satsar hon på att också starta något eget – den 27 april öppnar By L upp i Popolinos gamla lokal på gågatan.
– Lokalen är perfekt – lagom storlek, ljus, fräsch och bra placering, säger Linda Rengbo.
Rakt över gatan ligger Copenhagen Luxe och det är inte en slump att Rengbo fortsätter att satsa just på Malmös centrumkärna.
– Jag tror på den fysiska handeln. Jag tror på att känna, se, prova och få det mänskliga mötet. Och jag vill ha ett levande city! Det är så klart en utmaning med utvecklingen i city och alla nedstängningar, men jag ser ändå positivt på det.
Det blir mode för alla plånböcker och inköp från mindre kända varumärken. Sortimentet på By L kommer att kännetecknas av ”det som alla vill ha just nu”, säger Rengbo.
– Jag gör mindre inköp, men oftare, vilket gör att jag kan uppdatera mig snabbt och ligga i framkant.

I nya stadsdelen Masthuggskajen, som totalt ska innehålla 1300 bostäder samt kontor, restauranger och affärslokaler, planeras ett nybygge med 126 hyresrätter. Huset ska bli totalt tio våningar högt med verksamhetslokaler och restaurang i bottenplan. Högst upp i huset byggs en gemensam terrassvåning med gröna planteringar. Det blir också cykelparkering och tillgång till lånecyklar. Inflyttning planeras till 2026.

I nya stadsdelen Masthuggskajen, som totalt ska innehålla 1300 bostäder samt kontor, restauranger och affärslokaler, planeras ett nybygge med 126 hyresrätter. Huset ska bli totalt tio våningar högt med verksamhetslokaler och restaurang i bottenplan. Högst upp i huset byggs en gemensam terrassvåning med gröna planteringar. Det blir också cykelparkering och tillgång till lånecyklar. Inflyttning planeras till 2026.

I nya stadsdelen Masthuggskajen, som totalt ska innehålla 1300 bostäder samt kontor, restauranger och affärslokaler, planeras ett nybygge med 126 hyresrätter. Huset ska bli totalt tio våningar högt med verksamhetslokaler och restaurang i bottenplan. Högst upp i huset byggs en gemensam terrassvåning med gröna planteringar. Det blir också cykelparkering och tillgång till lånecyklar. Inflyttning planeras till 2026.

Jag är sjuk när jag skriver detta. Influensan. Fy bubblan vad segt det är alltså. När man inte är sjuk tänker man ibland att det är lite mysigt att va sjuk. Men det är det ju aldrig. Som ordspråket lyder: Den friske har tusen önskningar, den sjuke bara en. Eller kanske två egentligen. Att bli frisk och att få titta på en massa bra serier. Egentligen borde sjukdomen jag lider av kanske kallas streamimgfeber för jag har verkligen finkammat varje skrymsle och vrå av streamimgtjänterna. En slags betaltjänstinventering kan man säga. Och här följer min redogörelse.

Jag är sjuk när jag skriver detta. Influensan. Fy bubblan vad segt det är alltså. När man inte är sjuk tänker man ibland att det är lite mysigt att va sjuk. Men det är det ju aldrig. Som ordspråket lyder: Den friske har tusen önskningar, den sjuke bara en. Eller kanske två egentligen. Att bli frisk och att få titta på en massa bra serier. Egentligen borde sjukdomen jag lider av kanske kallas streamimgfeber för jag har verkligen finkammat varje skrymsle och vrå av streamimgtjänterna. En slags betaltjänstinventering kan man säga. Och här följer min redogörelse.

Jag är sjuk när jag skriver detta. Influensan. Fy bubblan vad segt det är alltså. När man inte är sjuk tänker man ibland att det är lite mysigt att va sjuk. Men det är det ju aldrig. Som ordspråket lyder: Den friske har tusen önskningar, den sjuke bara en. Eller kanske två egentligen. Att bli frisk och att få titta på en massa bra serier. Egentligen borde sjukdomen jag lider av kanske kallas streamimgfeber för jag har verkligen finkammat varje skrymsle och vrå av streamimgtjänterna. En slags betaltjänstinventering kan man säga. Och här följer min redogörelse.

Finlands Näringsliv EK, den finska motsvarigheten till Svenskt Näringsliv, vill utreda en fast förbindelse mellan Stockholm och Helsingfors – inspirerad av Öresundsbron. – Bron mellan Sverige och Danmark var också ett radikalt förslag i början, men nu ser man bara positiva effekter, säger EK:s vd Jyri Häkämies till Yle. Förslaget innefattar broar och tunnlar mellan Åbo och Sverige via Åland. Argumenten är både ekonomiska och säkerhetspolitiska, men kostnaderna är ännu oklara.

Finlands Näringsliv EK, den finska motsvarigheten till Svenskt Näringsliv, vill utreda en fast förbindelse mellan Stockholm och Helsingfors – inspirerad av Öresundsbron. – Bron mellan Sverige och Danmark var också ett radikalt förslag i början, men nu ser man bara positiva effekter, säger EK:s vd Jyri Häkämies till Yle. Förslaget innefattar broar och tunnlar mellan Åbo och Sverige via Åland. Argumenten är både ekonomiska och säkerhetspolitiska, men kostnaderna är ännu oklara.

Finlands Näringsliv EK, den finska motsvarigheten till Svenskt Näringsliv, vill utreda en fast förbindelse mellan Stockholm och Helsingfors – inspirerad av Öresundsbron. – Bron mellan Sverige och Danmark var också ett radikalt förslag i början, men nu ser man bara positiva effekter, säger EK:s vd Jyri Häkämies till Yle. Förslaget innefattar broar och tunnlar mellan Åbo och Sverige via Åland. Argumenten är både ekonomiska och säkerhetspolitiska, men kostnaderna är ännu oklara.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö