
Ägarna till burgarstället Casual Street Food på Bergsgatan öppnar A Casual Bakery på Friisgatan 20 i centrala Malmö efter årsskiftet. Den stora anledningen till att Peter Martinsson och Christopher Pherguson nu startar bagelsförsäljning är att brödet är ett centralt tema i och med den redan etablerade hamburgerrestaurangen.
– Utbudet på bagels är otroligt litet i Malmö, men det är ju jäkligt gott, så det känns som en klockren grej att spinna vidare på. När man kommer till oss ska det kännas som att man sitter inne i ett bageri, inte ett kafé, vilket är lite annorlunda från det vi är vana vid. Jag tror att det kommer göra att vi sticker ut på ett positivt sätt, säger Peter Martinsson och fortsätter:
– Vi kommer satsa på lunchgästerna och servera riktigt goda och matiga bagels, men vi kommer också sälja naturella som kunden kan köpa med hem för att göra sina egna varianter, säger han.
Ägarna till burgarstället Casual Street Food på Bergsgatan öppnar A Casual Bakery på Friisgatan 20 i centrala Malmö efter årsskiftet. Den stora anledningen till att Peter Martinsson och Christopher Pherguson nu startar bagelsförsäljning är att brödet är ett centralt tema i och med den redan etablerade hamburgerrestaurangen.
– Utbudet på bagels är otroligt litet i Malmö, men det är ju jäkligt gott, så det känns som en klockren grej att spinna vidare på. När man kommer till oss ska det kännas som att man sitter inne i ett bageri, inte ett kafé, vilket är lite annorlunda från det vi är vana vid. Jag tror att det kommer göra att vi sticker ut på ett positivt sätt, säger Peter Martinsson och fortsätter:
– Vi kommer satsa på lunchgästerna och servera riktigt goda och matiga bagels, men vi kommer också sälja naturella som kunden kan köpa med hem för att göra sina egna varianter, säger han.

Jag såg en dokumentär om jazzpianisten Oscar Peterson på SVT. Där sa dom att han var ett geni. Men var han verkligen det? Han var såklart en hejare på att kittla elfenben (gammalt roligt uttryck för att spela piano.) Men ett geni? Nja, jag vet inte.

Jag såg en dokumentär om jazzpianisten Oscar Peterson på SVT. Där sa dom att han var ett geni. Men var han verkligen det? Han var såklart en hejare på att kittla elfenben (gammalt roligt uttryck för att spela piano.) Men ett geni? Nja, jag vet inte.

Jag såg en dokumentär om jazzpianisten Oscar Peterson på SVT. Där sa dom att han var ett geni. Men var han verkligen det? Han var såklart en hejare på att kittla elfenben (gammalt roligt uttryck för att spela piano.) Men ett geni? Nja, jag vet inte.

Två av de bästa sakerna jag vet är film och sport. Så då borde ju rent logiskt det absolut bästa vara filmer om sport. Men, så är det inte. Tyvärr. Förmodligen eftersom det finns så få bra filmer om sport. Som jag ser det finns det två stora problem som står i vägen för att lyckas med konststycket att göra en sevärd idrottsfilm eller serie.

Två av de bästa sakerna jag vet är film och sport. Så då borde ju rent logiskt det absolut bästa vara filmer om sport. Men, så är det inte. Tyvärr. Förmodligen eftersom det finns så få bra filmer om sport. Som jag ser det finns det två stora problem som står i vägen för att lyckas med konststycket att göra en sevärd idrottsfilm eller serie.

Två av de bästa sakerna jag vet är film och sport. Så då borde ju rent logiskt det absolut bästa vara filmer om sport. Men, så är det inte. Tyvärr. Förmodligen eftersom det finns så få bra filmer om sport. Som jag ser det finns det två stora problem som står i vägen för att lyckas med konststycket att göra en sevärd idrottsfilm eller serie.

Ikväll ska jag gå på bio och se Scorseses nya film Killers of the Flower Moon. Eftersom Scorsese är en av husgudarna ska det bli jättekul men samtidigt är jag en smula orolig. Filmen är nämligen 206 minuter lång(!). Tre timmar och tjugosex minuter! Det är aslångt. Nu är det i och för sig så att det har blivit något av Scorseses signum att göra långa filmer.

Ikväll ska jag gå på bio och se Scorseses nya film Killers of the Flower Moon. Eftersom Scorsese är en av husgudarna ska det bli jättekul men samtidigt är jag en smula orolig. Filmen är nämligen 206 minuter lång(!). Tre timmar och tjugosex minuter! Det är aslångt. Nu är det i och för sig så att det har blivit något av Scorseses signum att göra långa filmer.

Ikväll ska jag gå på bio och se Scorseses nya film Killers of the Flower Moon. Eftersom Scorsese är en av husgudarna ska det bli jättekul men samtidigt är jag en smula orolig. Filmen är nämligen 206 minuter lång(!). Tre timmar och tjugosex minuter! Det är aslångt. Nu är det i och för sig så att det har blivit något av Scorseses signum att göra långa filmer.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö