Ägarna till burgarstället Casual Street Food på Bergsgatan öppnar A Casual Bakery på Friisgatan 20 i centrala Malmö efter årsskiftet. Den stora anledningen till att Peter Martinsson och Christopher Pherguson nu startar bagelsförsäljning är att brödet är ett centralt tema i och med den redan etablerade hamburgerrestaurangen.
– Utbudet på bagels är otroligt litet i Malmö, men det är ju jäkligt gott, så det känns som en klockren grej att spinna vidare på. När man kommer till oss ska det kännas som att man sitter inne i ett bageri, inte ett kafé, vilket är lite annorlunda från det vi är vana vid. Jag tror att det kommer göra att vi sticker ut på ett positivt sätt, säger Peter Martinsson och fortsätter:
– Vi kommer satsa på lunchgästerna och servera riktigt goda och matiga bagels, men vi kommer också sälja naturella som kunden kan köpa med hem för att göra sina egna varianter, säger han.
Ägarna till burgarstället Casual Street Food på Bergsgatan öppnar A Casual Bakery på Friisgatan 20 i centrala Malmö efter årsskiftet. Den stora anledningen till att Peter Martinsson och Christopher Pherguson nu startar bagelsförsäljning är att brödet är ett centralt tema i och med den redan etablerade hamburgerrestaurangen.
– Utbudet på bagels är otroligt litet i Malmö, men det är ju jäkligt gott, så det känns som en klockren grej att spinna vidare på. När man kommer till oss ska det kännas som att man sitter inne i ett bageri, inte ett kafé, vilket är lite annorlunda från det vi är vana vid. Jag tror att det kommer göra att vi sticker ut på ett positivt sätt, säger Peter Martinsson och fortsätter:
– Vi kommer satsa på lunchgästerna och servera riktigt goda och matiga bagels, men vi kommer också sälja naturella som kunden kan köpa med hem för att göra sina egna varianter, säger han.
Designkonceptet för en ny bro över Göta älv har fått politiskt klartecken. Planerna skulle innebära att en cirka 400 meter lång gång- och cykelbro byggs mellan Packhuskajen på södra sidan och Hugo Hammars kaj på Lindholmen. Den öppningsbara bron planeras ha ska ha en minsta farledsbredd på 30 meter och en segelfri höjd på 5,5 meter. Bron är tänkt att stå klar om åtta år men bygget är beroende av miljötillstånd och vattendom.
Designkonceptet för en ny bro över Göta älv har fått politiskt klartecken. Planerna skulle innebära att en cirka 400 meter lång gång- och cykelbro byggs mellan Packhuskajen på södra sidan och Hugo Hammars kaj på Lindholmen. Den öppningsbara bron planeras ha ska ha en minsta farledsbredd på 30 meter och en segelfri höjd på 5,5 meter. Bron är tänkt att stå klar om åtta år men bygget är beroende av miljötillstånd och vattendom.
Designkonceptet för en ny bro över Göta älv har fått politiskt klartecken. Planerna skulle innebära att en cirka 400 meter lång gång- och cykelbro byggs mellan Packhuskajen på södra sidan och Hugo Hammars kaj på Lindholmen. Den öppningsbara bron planeras ha ska ha en minsta farledsbredd på 30 meter och en segelfri höjd på 5,5 meter. Bron är tänkt att stå klar om åtta år men bygget är beroende av miljötillstånd och vattendom.
Efter ett år med fallande aktiekurs och sviktande försäljning vill Polestars nya vd Michael Lohscheller vända utvecklingen – med en rakare säljstrategi. I en intervju med Göteborgs-Posten markerar han att showroom-eran är förbi: – Man kan inte bara visa bilar och hoppas att folk ska köpa dem online. Nu ska elbilstillverkaren satsa på traditionell försäljning genom återförsäljare. Med det nya greppet hoppas Lohscheller återvinna mark och nå vinst redan i år. De närmaste tre åren är Polestars mål att öka försäljningsvolymen med 30-35 procent.
Efter ett år med fallande aktiekurs och sviktande försäljning vill Polestars nya vd Michael Lohscheller vända utvecklingen – med en rakare säljstrategi. I en intervju med Göteborgs-Posten markerar han att showroom-eran är förbi: – Man kan inte bara visa bilar och hoppas att folk ska köpa dem online. Nu ska elbilstillverkaren satsa på traditionell försäljning genom återförsäljare. Med det nya greppet hoppas Lohscheller återvinna mark och nå vinst redan i år. De närmaste tre åren är Polestars mål att öka försäljningsvolymen med 30-35 procent.
Efter ett år med fallande aktiekurs och sviktande försäljning vill Polestars nya vd Michael Lohscheller vända utvecklingen – med en rakare säljstrategi. I en intervju med Göteborgs-Posten markerar han att showroom-eran är förbi: – Man kan inte bara visa bilar och hoppas att folk ska köpa dem online. Nu ska elbilstillverkaren satsa på traditionell försäljning genom återförsäljare. Med det nya greppet hoppas Lohscheller återvinna mark och nå vinst redan i år. De närmaste tre åren är Polestars mål att öka försäljningsvolymen med 30-35 procent.
Mitt i centrala Kristianstad ska nya lokaler för Högskolan Kristianstad byggas i flera olika sammanlänkade huskroppar. Den nya högskolan ska byggas där Galleria Boulevard ligger idag. Det är den del av den stora galleriabyggnaden som ligger söder om Cardellsgatan som ska rivas för att ge plats. Mellan Lilla Torg och Kulturkvarteret ska det bli torg- och parkytor med vatten och grönska. Högskolan Kristianstads nya city- campus beräknas stå klart under sommaren 2029.
Mitt i centrala Kristianstad ska nya lokaler för Högskolan Kristianstad byggas i flera olika sammanlänkade huskroppar. Den nya högskolan ska byggas där Galleria Boulevard ligger idag. Det är den del av den stora galleriabyggnaden som ligger söder om Cardellsgatan som ska rivas för att ge plats. Mellan Lilla Torg och Kulturkvarteret ska det bli torg- och parkytor med vatten och grönska. Högskolan Kristianstads nya city- campus beräknas stå klart under sommaren 2029.
Mitt i centrala Kristianstad ska nya lokaler för Högskolan Kristianstad byggas i flera olika sammanlänkade huskroppar. Den nya högskolan ska byggas där Galleria Boulevard ligger idag. Det är den del av den stora galleriabyggnaden som ligger söder om Cardellsgatan som ska rivas för att ge plats. Mellan Lilla Torg och Kulturkvarteret ska det bli torg- och parkytor med vatten och grönska. Högskolan Kristianstads nya city- campus beräknas stå klart under sommaren 2029.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö